Cu picioarele pe pământ
Dacă în urmă cu aproximativ 7 ani ai fi spus că un brand precum Kia se va bate pentru un loc fruntaș in ierarhiile de vânzări din orice segment, cel mai probabil ai fi fost întâmpinat de un val de râsete isterice. Însă, din 2015 până astăzi, gigantul sud coreean a reușit performanțe demne de invidiat, mai ales având în vedere calibrul celor cu care se duelează în aproape orice segment. Mulți s-ar grăbi chiar să încadreze Kia în segmentul premium, deși, chiar reprezentanții companiei se sfiesc să facă asta.
În gama producătorului sud-coreean vei găsi de toate pentru toți. De la mașini subcompacte, la SUV-uri de dimensiuni de-a dreptul generoase, sau sportive precum Kia Stinger GT, care are un loc special în inimile fanilor. Dintre toate, însă, cel mai important produs al coreenilor la ora actuală este, fără doar și poate, Sportage. Nu neapărat datorită unor caracteristici intrinseci ale SUV-ului, ci mai degrabă datorită apetitului crescut al clienților pentru modele din acest segment.
Între timp, Sportage a și devenit cel mai vândut model al companiei, asta în pofida faptului că nu este în mod necesar cel mai ieftin. Chiar și așa, oamenii au apreciat raportul calitate/preț impecabil al generației precedente. Va putea, oare, modelul nou să se ridice la așteptările foarte ridicate ale clienților? Doar graficele de vânzări ne vor putea spune.
Între timp, noi l-am luat la un test pentru a vedea ce s-a schimbat și ce aduce nou cel mai recent Sportage.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE
Parcă era vreo 18 mii. Plusul ajungerii la 43 mii e că o să am mai puține în față să-mi ia viziunea vizionară. Și tot e bine că n-ați mai pus datele tehnice de la Passat TDI.