Motor / Transmisie
Poate că lucrul pe care îl apreciez cel mai mult la noul Sportage este gama incredibil de variată de motorizări. Deși vorbim de o platformă nouă și un model complet nou, Kia Sportage are cel mai variat meniu în acest domeniu, cu motoare atât diesel, cât și pe benzină, atât mild-hybrid cât și hibride full sau plug-in. Tot ce ți-ai putea dori este disponibil.
Chiar și când vine vorba de transmisii ai diversitate: ai la dispoziție modele cu o cutie manuală, dar și vreo două tipuri de cutie automată. Nu lipsește nici tracțiunea integrală, dacă îți dorești.
Modelul testat de noi este cea mai echilibrată alegere, după părerea mea. Vorbim de un model hibrid, cu tracțiune față, care se poate baza pe 230 de cai putere și 350 Nm cuplu maxim. Totul grație motorului de 1.6 litri turbo, pe benzină, cu 180 CP, și aghiotantului său, un motor electric de 60 CP. Transmisia a fost asigurată de o cutie de viteze automată, cu șase rapoarte, ce a trimis puterea doar pe puntea față. Dacă dorești, Kia îți oferă posibilitatea de a achiziționa această combinație de propulsor termic și electric împreună cu un sistem de tracțiune integrală.
Livrarea resurselor acestui model se face ultra-liniar dacă mi se permite acest giumbușluc lexical. Este vorba despre un rafinament cum rar mai întâlnești în acest segment. Motorul este bine echilibrat și izolat fonic și nu îl vei auzi decât atunci când vrei tu neapărat să treci de 3.000 RPM. Altfel, mașina va funcționa majoritar folosind motorul electric pentru a se deplasa, ceea ce va reduce drastic, atât zgomotul din habitaclu, cât și consumul.
Cutia de viteze cu șase rapoarte este și ea bine optimizată și, deși uneori ține motorul un pic prea turat (mai ales în primele trepte), are avantajul de a avea un convertizor de cuplu la dispoziție, care atenuează orice fel de rupere de ritm.
Partea cea mai bună este că nu simți niciun moment vreun gol de cuplu în livrarea resurselor. Deși vorbim de un motor cu turbină sub capotă, acesta nu are sincope în livrarea puterii, ajutat fiind de motorul electric. Practic, te vei răsfăța în cuplu pe o plajă foarte generoasă.
Depășirile vor fi și ele ușor de făcut, pentru că, până la urmă, vorbim de o mașină cu 230 CP. Surprinzător este că, uneori, sub accelerație puternică, am observat că roțile față au tendința de a rupe aderența. Cuplul instant oferit de motorul electric își arată colții în astfel de situații.
Parcă era vreo 18 mii. Plusul ajungerii la 43 mii e că o să am mai puține în față să-mi ia viziunea vizionară. Și tot e bine că n-ați mai pus datele tehnice de la Passat TDI.