Motor / Transmisie

4.0

Poate că lucrul pe care îl apreciez cel mai mult la noul Sportage este gama incredibil de variată de motorizări. Deși vorbim de o platformă nouă și un model complet nou, Kia Sportage are cel mai variat meniu în acest domeniu, cu motoare atât diesel, cât și pe benzină, atât mild-hybrid cât și hibride full sau plug-in. Tot ce ți-ai putea dori este disponibil.

Chiar și când vine vorba de transmisii ai diversitate: ai la dispoziție modele cu o cutie manuală, dar și vreo două tipuri de cutie automată. Nu lipsește nici tracțiunea integrală, dacă îți dorești.

Modelul testat de noi este cea mai echilibrată alegere, după părerea mea. Vorbim de un model hibrid, cu tracțiune față, care se poate baza pe 230 de cai putere și 350 Nm cuplu maxim. Totul grație motorului de 1.6 litri turbo, pe benzină, cu 180 CP, și aghiotantului său, un motor electric de 60 CP. Transmisia a fost asigurată de o cutie de viteze automată, cu șase rapoarte, ce a trimis puterea doar pe puntea față. Dacă dorești, Kia îți oferă posibilitatea de a achiziționa această combinație de propulsor termic și electric împreună cu un sistem de tracțiune integrală.

Livrarea resurselor acestui model se face ultra-liniar dacă mi se permite acest giumbușluc lexical. Este vorba despre un rafinament cum rar mai întâlnești în acest segment. Motorul este bine echilibrat și izolat fonic și nu îl vei auzi decât atunci când vrei tu neapărat să treci de 3.000 RPM. Altfel, mașina va funcționa majoritar folosind motorul electric pentru a se deplasa, ceea ce va reduce drastic, atât zgomotul din habitaclu, cât și consumul.

Cutia de viteze cu șase rapoarte este și ea bine optimizată și, deși uneori ține motorul un pic prea turat (mai ales în primele trepte), are avantajul de a avea un convertizor de cuplu la dispoziție, care atenuează orice fel de rupere de ritm.

Partea cea mai bună este că nu simți niciun moment vreun gol de cuplu în livrarea resurselor. Deși vorbim de un motor cu turbină sub capotă, acesta nu are sincope în livrarea puterii, ajutat fiind de motorul electric. Practic, te vei răsfăța în cuplu pe o plajă foarte generoasă.

Depășirile vor fi și ele ușor de făcut, pentru că, până la urmă, vorbim de o mașină cu 230 CP. Surprinzător este că, uneori, sub accelerație puternică, am observat că roțile față au tendința de a rupe aderența. Cuplul instant oferit de motorul electric își arată colții în astfel de situații.

  • netam-nissan, luni, 07.03.2022 11:38

    Parcă era vreo 18 mii. Plusul ajungerii la 43 mii e că o să am mai puține în față să-mi ia viziunea vizionară. Și tot e bine că n-ați mai pus datele tehnice de la Passat TDI.

  • ds, luni, 07.03.2022 12:09

    O mașină pe care aș cumpăra-o oricând, cunoscând foarte bine modelul anterior. Dar, sincer, estetic îmi place mai mult vechiul model (2018-19-20), dar, mă rog, sunt subiectiv. Observ că la GT line au introdus sistem audio Harman Kardon, un sistem de camere la 360 de grade, faruri adaptive LED cu funcție Matrix, iar la motorizarea 1.6 benzină sunt 10 cp în plus. Păcat de servisare, în unele locuri este la pământ...

  • ATB, luni, 07.03.2022 14:47

    Am fost s-o vad in showroom, practic esti obligat sa-ti cumperi versiunile cele mai scumpe; daca ecranele ti le poti lua optional, de ex., fetele de usi si bordul sunt din plastic mizerabil, tare ca piatra :) pe primele doua versini. Pt mine la un SUV de aproape 30k asta e o gluma proasta

  • Răzvan, luni, 07.03.2022 15:12

    43000 euro pentru un suv cu tracțiune doar față zic eu că nu merită. La banii ăștia iei RAV 4, tot hibrid, cu 4x4,care în timp se comporta mai bine.

  • VAleriu, luni, 07.03.2022 15:30

    Nu cred ca mai exista in clasa ei o alta masina asa de urata cel putin in partea frontala

  • Moldovean, luni, 07.03.2022 16:40

    O fi bună, de fapt sigur e, dar e urâtă. Ieri am fost la spălătorie cu mașina mea și a tras o Sportage de asta nouă lângă mine. Și în realitate tot urâtă e.

  • Andrei, luni, 07.03.2022 17:49

    Eu nu am inteles din review ce fel de hibrid e.. banuiesc ca Full Hybrid, adica nu mild si nici plug-in. Intreb pentru ca initial in Europa s-a zis ca o sa vina doar versiunea Plugin, sau poate nu am inteles eu bine. Apoi, de ce nu sunt date informatii despre cati km merge in mod complet electric? Stiu ca in general sunt putini, dar cati (3, 5) ?

  • adig01, luni, 07.03.2022 20:36

    Rav4 nu-l vad luat in seama pentru comparatie. Nu inteleg care sunt propulsoarele noi ptr ca motorul de 1.6 turbo are ceva de cand e pe piata plus cutia cu convertizor e antica deja. Rav4 e cu mult in fata la eficienta combustibil + tehnologie cutie (de fiabilitate nu mai vorbim)

  • PMC, marţi, 08.03.2022 11:03

    Niciodata nu m-am omorat dupa SUVuri, le-am considerat si le consider in continuare inutile si urate, marea lor majoritate. Nu as cumpara, in principiu. Dar acum, avand in vedere tembelizarea generala dictata de Brucsal, ar fi 100% exclus sa iau o vită de-asta de masina cu motor pe benzina. Consumul vostru din test e foarte bun la 7 L in oras, si cred ca stiu cum l-ati scos: stand in trafic mult pur si simplu pe loc, cu motorul termic oprit, cu demaraje de pe loc cu motorul electric. La drum, unde conteaza consumul (ca doar nu iei SUV sa mergi la Lidl) acolo v-a ars. Mai ales pe praful asta, la 8 RON/L... Ehei!... Sa va traiasca planeta, tembelilor de la Burcsel!

  • Seriff, marţi, 08.03.2022 12:22

    @Pmc, pai normal, masinile hybrid consuma mult la drum lung, pentru ca sunt grele si pentru ca motorul electric nu mai ajuta cu nimic la 120 la ora, in oras, tot respectul, consuma putin fiindca vorba ta, se sta mai mult pe loc si se merge 90% din timp electric, evident pentru o astfel de masina ideal ar fi un motor diesel, pentru ca in teorie suv-urile sunt masini de drum lung, nu de mers la paine cu ele.

  • Andrei, marţi, 08.03.2022 18:17

    Bun consumul in oras si slab in extern, acolo unde te astepti sa folosesti balena asta. Daca avea si Awd consumul era si mai mare. Paradoxal, nu? Cat priveste notarea, toate masinile au 4.x stele, ceea ce este imposibil. Trebuie sa revizuiti criteriile de notare.

  • Răzvan, marţi, 08.03.2022 20:51

    Constat că mi s-a ridicat embargoul. Pot să votez iar pe aici.

  • nu, miercuri, 09.03.2022 10:34

    cum sa coste atat... Doamne fereste. iau audi, bmw, lexus la 34-43000(care si astea sunt overpriced)

  • theodor2004, marţi, 15.03.2022 11:07

    @Automarket: ati scris la pretul de achizitie ca, mai accesibil decat Sportage este doar Nissan Qashqai, care pleaca de la 23 500 euro. Ei bine, nici el nu mai este asa de ieftin ptr ca intre timp s-a scumpit cu 1200 euro (varianta de baza) si 2000 euro (varianta Tekna).

  • ironR, miercuri, 16.03.2022 14:16

    Bun review - neasteptate cuvintele de lauda la adresa masinii, dar cam mare nota, eram obisnuit sa fie in jur de 4. Nu mai conteaza, eu mi-am dat comanda de una. Abia astept sa vad cu ochii mei ce minune mai e si cu matrix LED-ul ala. Personal nu am mai testat alta masina, actualul model detinut din 2017 m-a facut sa merg cu ochii inchisi direct/tot la KIA.

  • Cici de la bucatarie, miercuri, 16.03.2022 14:36

    Coreenii la acest motor panaceu universal de 1.6 au recall de foc la greu in noua lume . Tine ca la toti , maxim 120 k . Ia bagati vreo 300 de kg cumparaturi ( ULEI ) de la un supermarket si porniti caldura sa vedem cat consuma ?

  • @cici, marţi, 20.12.2022 18:22

    minciunelele online se dau moca. Nu e niciun foc la gamma. Dar e OK sa faci propoziții când n-ai niciun leu în buzunar.

  • Dragos, miercuri, 25.01.2023 16:45

    Toate bune, dar când spui că încap "4 adulţi de 18m înălţime"...m-aţi pierdut!!!

  • Victor, duminică, 27.08.2023 08:17

    Aflăm din acest review că putem avea un head-up display mare sau conectivitate Android Auto wireless. Serios?!!!