Consum

4.0

Conform fișei tehnice, Kia Sportage HEV ar trebui să consume, în medie, aproximativ 5.9 l/100 km, în regim mixt, conform ciclului de testare WLTP. Un rezultat foarte bun, având în vedere nivelul de putere, dar și dimensiunile rubensiene ale noului model. Per total, cifrele obținute în timpul testului meu nu au fost foarte departe de ceea ce comunică producătorul sud coreean.

Prin oraș, în traficul tipic de București, am văzut un consum de 7 litri/100 kilometri, iarăși, o valoare foarte bună per total, luând în considerare cozile pe care a trebuit să le înfrunt. Pe o secțiune ceva mai lungă de autostradă, cu pilotul automat setat la 130 km/h, computerul de bord afișa un consum de 9 litri/100 km. Da, ceva mai mult decât te-ai aștepta, dar de înțeles, având în vedere că la viteze mai mari, modelul HEV se bazează exclusiv pe cei 180 de CP livrați de motorul termic de sub capotă.

Comparativ cu rivalii săi, Kia Sportage se situează undeva pe la mijlocul plutonului, dacă luăm ambele tipuri de exploatare în calcul. Fratele de platformă, Hyundai Tucson HEV are fix aceleași specificații tehnice și un consum de carburant estimat la 5.5 l/100 kilometri.

Lista rivalilor din acest segment este foarte lungă, dar ne vom axa pe cele mai populare opțiuni. Așadar nu am putea trece peste fratele de platformă menționat mai sus, peste Volkswagen Tiguan sau Nissan Qashqai. În cazul modelului german, fișa tehnică a singurei opțiuni hibride din gamă arată un consum mediu de 6.6 l/100 km, în timp ce alternativa japoneză este disponibilă, momentan, doar cu motorizări mild-hybrid.

Astfel, modelul Qashqai cu tracțiune pur față și motor de 1.3 litri are un consum mixt estimat la 6,9 l/100 km. Honda CR-V este un alt rival demn de luat în calcul, mai ales că este cu mult mai eficient decât alternativa coreeană: are un consum mixt estimat la 5.3 l/100 km, pentru versiunea cu tracțiune pur față.

  • netam-nissan, luni, 07.03.2022 11:38

    Parcă era vreo 18 mii. Plusul ajungerii la 43 mii e că o să am mai puține în față să-mi ia viziunea vizionară. Și tot e bine că n-ați mai pus datele tehnice de la Passat TDI.

  • ds, luni, 07.03.2022 12:09

    O mașină pe care aș cumpăra-o oricând, cunoscând foarte bine modelul anterior. Dar, sincer, estetic îmi place mai mult vechiul model (2018-19-20), dar, mă rog, sunt subiectiv. Observ că la GT line au introdus sistem audio Harman Kardon, un sistem de camere la 360 de grade, faruri adaptive LED cu funcție Matrix, iar la motorizarea 1.6 benzină sunt 10 cp în plus. Păcat de servisare, în unele locuri este la pământ...

  • ATB, luni, 07.03.2022 14:47

    Am fost s-o vad in showroom, practic esti obligat sa-ti cumperi versiunile cele mai scumpe; daca ecranele ti le poti lua optional, de ex., fetele de usi si bordul sunt din plastic mizerabil, tare ca piatra :) pe primele doua versini. Pt mine la un SUV de aproape 30k asta e o gluma proasta

  • Răzvan, luni, 07.03.2022 15:12

    43000 euro pentru un suv cu tracțiune doar față zic eu că nu merită. La banii ăștia iei RAV 4, tot hibrid, cu 4x4,care în timp se comporta mai bine.

  • VAleriu, luni, 07.03.2022 15:30

    Nu cred ca mai exista in clasa ei o alta masina asa de urata cel putin in partea frontala

  • Moldovean, luni, 07.03.2022 16:40

    O fi bună, de fapt sigur e, dar e urâtă. Ieri am fost la spălătorie cu mașina mea și a tras o Sportage de asta nouă lângă mine. Și în realitate tot urâtă e.

  • Andrei, luni, 07.03.2022 17:49

    Eu nu am inteles din review ce fel de hibrid e.. banuiesc ca Full Hybrid, adica nu mild si nici plug-in. Intreb pentru ca initial in Europa s-a zis ca o sa vina doar versiunea Plugin, sau poate nu am inteles eu bine. Apoi, de ce nu sunt date informatii despre cati km merge in mod complet electric? Stiu ca in general sunt putini, dar cati (3, 5) ?

  • adig01, luni, 07.03.2022 20:36

    Rav4 nu-l vad luat in seama pentru comparatie. Nu inteleg care sunt propulsoarele noi ptr ca motorul de 1.6 turbo are ceva de cand e pe piata plus cutia cu convertizor e antica deja. Rav4 e cu mult in fata la eficienta combustibil + tehnologie cutie (de fiabilitate nu mai vorbim)

  • PMC, marţi, 08.03.2022 11:03

    Niciodata nu m-am omorat dupa SUVuri, le-am considerat si le consider in continuare inutile si urate, marea lor majoritate. Nu as cumpara, in principiu. Dar acum, avand in vedere tembelizarea generala dictata de Brucsal, ar fi 100% exclus sa iau o vită de-asta de masina cu motor pe benzina. Consumul vostru din test e foarte bun la 7 L in oras, si cred ca stiu cum l-ati scos: stand in trafic mult pur si simplu pe loc, cu motorul termic oprit, cu demaraje de pe loc cu motorul electric. La drum, unde conteaza consumul (ca doar nu iei SUV sa mergi la Lidl) acolo v-a ars. Mai ales pe praful asta, la 8 RON/L... Ehei!... Sa va traiasca planeta, tembelilor de la Burcsel!

  • Seriff, marţi, 08.03.2022 12:22

    @Pmc, pai normal, masinile hybrid consuma mult la drum lung, pentru ca sunt grele si pentru ca motorul electric nu mai ajuta cu nimic la 120 la ora, in oras, tot respectul, consuma putin fiindca vorba ta, se sta mai mult pe loc si se merge 90% din timp electric, evident pentru o astfel de masina ideal ar fi un motor diesel, pentru ca in teorie suv-urile sunt masini de drum lung, nu de mers la paine cu ele.

  • Andrei, marţi, 08.03.2022 18:17

    Bun consumul in oras si slab in extern, acolo unde te astepti sa folosesti balena asta. Daca avea si Awd consumul era si mai mare. Paradoxal, nu? Cat priveste notarea, toate masinile au 4.x stele, ceea ce este imposibil. Trebuie sa revizuiti criteriile de notare.

  • Răzvan, marţi, 08.03.2022 20:51

    Constat că mi s-a ridicat embargoul. Pot să votez iar pe aici.

  • nu, miercuri, 09.03.2022 10:34

    cum sa coste atat... Doamne fereste. iau audi, bmw, lexus la 34-43000(care si astea sunt overpriced)

  • theodor2004, marţi, 15.03.2022 11:07

    @Automarket: ati scris la pretul de achizitie ca, mai accesibil decat Sportage este doar Nissan Qashqai, care pleaca de la 23 500 euro. Ei bine, nici el nu mai este asa de ieftin ptr ca intre timp s-a scumpit cu 1200 euro (varianta de baza) si 2000 euro (varianta Tekna).

  • ironR, miercuri, 16.03.2022 14:16

    Bun review - neasteptate cuvintele de lauda la adresa masinii, dar cam mare nota, eram obisnuit sa fie in jur de 4. Nu mai conteaza, eu mi-am dat comanda de una. Abia astept sa vad cu ochii mei ce minune mai e si cu matrix LED-ul ala. Personal nu am mai testat alta masina, actualul model detinut din 2017 m-a facut sa merg cu ochii inchisi direct/tot la KIA.

  • Cici de la bucatarie, miercuri, 16.03.2022 14:36

    Coreenii la acest motor panaceu universal de 1.6 au recall de foc la greu in noua lume . Tine ca la toti , maxim 120 k . Ia bagati vreo 300 de kg cumparaturi ( ULEI ) de la un supermarket si porniti caldura sa vedem cat consuma ?

  • @cici, marţi, 20.12.2022 18:22

    minciunelele online se dau moca. Nu e niciun foc la gamma. Dar e OK sa faci propoziții când n-ai niciun leu în buzunar.

  • Dragos, miercuri, 25.01.2023 16:45

    Toate bune, dar când spui că încap "4 adulţi de 18m înălţime"...m-aţi pierdut!!!

  • Victor, duminică, 27.08.2023 08:17

    Aflăm din acest review că putem avea un head-up display mare sau conectivitate Android Auto wireless. Serios?!!!