Tinuta de drum
Deși designul nou va atrage atenția tuturor celor care se apropie de un Sportage nou, diferențele cu adevărat mari se vor simți atunci când te pui în mișcare. Noua platformă reprezintă un mas mare înainte în ceea ce privește rafinamentul, confortul și dinamica mașinii.
Confortul la rulare este impecabil, iar suspensia absoarbe aproape perfect imperfecțiunile din asfalt. Am spus „aproape”, pentru că în continuare, pe anumite tipuri de denivelări, mașina pare puțin deranjată în timpul rulării. Peste denivelările mici și dese uneori ai impresia că suspensia e puțin depășită de provocare.
Pe de altă parte, nu vei auzi niciun fel de sunet de protest de la articulațiile mașinii, habitaclul fiind izolat de ceea ce se întâmplă sub aripi. Iar această silențiozitate este menținută și la viteze mai mari, nu doar în oraș. Fiind vorba de un model hibrid, rularea era de așteptat să fie aproape lipsită de sunete suspecte. În majoritatea timpului, mai ales prin oraș, vei rula electric.
Cât despre modurile de rulare, pe Sportage ai doar două: modul Eco (modul standard în care mașina pornește) și modul Sport. Aș vrea să vă spun că se simte o diferență notabilă între ele, dar nu prea am cum. Servodirecția devine subtil mai grea, amortizoarele se vor rigidiza subtil, iar cutia de viteze va menține un nivel mai ridicat al turațiilor. Dar cam atât.
Asta înseamnă că nici mersul sportiv nu se potrivește de minune noului Sportage, deși avem un nume parcă predestinat în acest sens. Dus la limită, noul model se înclină și începe să subvireze, dar nici nu am presupus vreun moment că va exista vreun client cu iluzii de pilot care se va îndrepta spre reprezentanța Kia pentru a-și cumpăra acest SUV. Sportage rămâne o mașină pentru familiști, oameni ce vor mai mult confort și tehnologie.
Parcă era vreo 18 mii. Plusul ajungerii la 43 mii e că o să am mai puține în față să-mi ia viziunea vizionară. Și tot e bine că n-ați mai pus datele tehnice de la Passat TDI.