Land Rover Discovery
Statutar
Land Rover Discovery a fost întotdeauna "limuzina" mărcii britanice. În lipsa unui sedan care să reprezinte vârful ofertei unui constructor concentrat pe alt tip de caroserii, Land Rover a împins mereu clienții care-și doresc o mașină polivalentă cu miros de piele fină spre Discovery, un SUV de segment mare a cărui problemă majoră a fost întotdeauna faptul că a inventat practic segmentul prin 1989, dar a fost apoi împins în spate la vânzări de noile apariții din gama mărcilor germane, rămânând un produs mai degrabă nișat.
Degeaba s-a lăudat întotdeauna Discovery cu cel mai ridicat potențial în off-road, degeaba a încercat să se prezinte ca o mașină premium de top care se transformă la nevoie într-o familistă fără limite când vine vorba de terenul pe care îl poate călca până la destinație. Când nemții au prins mirosul de sânge și au înțeles că majoritatea clienților din această zonă vor un SUV pentru prestanță și asfalt, nu pentru capacitățile sale de urcare, Discovery a rămas o mașină apreciată de cei care și-au dorit cu adevărat o multifuncțională premium.
Tocmai de aceea modelul britanic a rămas până mai ieri în spatele celorlalți când vine vorba de platforma tehnică și de tehnologie. Nu trebuie mers mai departe decât până la numerotarea generațiilor acestei mașini, care tocmai a ajuns la a treia reîncarnare în aproape 30 de ani. Apropo, nu vă lăsați păcăliți de faptul că anteriorul model era cunoscut sub numele Discovery 4, în cazul modelului britanic s-au cam numărat și facelift-urile. În fine, ne-am lămurit: evoluție lentă, care aduce cu ea invariabil metehnele tehnologice ale trecutului.
Ei bine, când inginerii și designerii Land Rover s-au așezat la aceeași masă ca să dezvolte noua generație Discovery, au luat la rând toate minusurile și au pus-o de-un brainstorming care a avut ca finalitate eliminarea a cât mai multe dintre acestea. E adevărat că de această dată au avut și avantajul unei baze estetice solide, pentru că noua generație de modele Land Rover și Range Rover au stârnit îndeajuns de multe pasiuni încât să fie considerate repere prin segmentele lor.
A ieșit noul Discovery. O mașină care-și păstrează spiritul și poziționarea, plusând însă cu elemente care vor atrage cu siguranță familiștii spre o alternativă interesantă și de acum modernă în segmentul SUV-urilor mari cu șapte locuri.
1. Una dintre cele mai urate masini din segment. Nu stiu ce a fost in capul lor cand au conceptul stilistic modelul. 2. Sunt curios de fiabilitate, modelul anterior a fost un dezastru dapdv.