Motor / Transmisie
Pentru a fi pe placul clienților europeni, care consideră că motorina este carburantul perfect când vine vorba de SUV-uri, Land Rover și-a împânzit gama de motorizări cu diesel-uri. Avem două versiuni ale unui motor diesel de 2.0 litri (184 și 240 CP), dar și un V6 care, interesant, nu are decât 16 cai în plus față de motorul de 240 CP. Evident, fanii benzinei au și ei la dispoziție o alternativă, în persoana unității 3.0 V6 de 340 CP.
Marele secret al lui Discovery nu stă însă neapărat în motorizări, ci în dieta prin care a trecut între generații. Inginerii britanicilor au utilizat extensiv aluminiul pe platforrma complet revizuită pe care a fost construit Discovery, iar asta a făcut ca SUV-ul să scape de până la 480 de kilograme față de versiunile generației anterioare. În lumea auto, treaba asta se întâmplă atât de rar, încât e aproape imposibil de imaginat că vorbim practic despre același model în două generații consecutive. Totuși, trebuie spus că Discovery rămâne unul dintre cele mai grele modele ale segmentului, depășind două tone în oricare dintre versiunile sale de motorizare.
În testul nostru am luat la pase motorul diesel intermediar, un 2.0 care face parte din familia Ingenium, valul nou care a acoperit încet atât gama Land Rover și Range Rover, cât și cea a fraților de la Jaguar. 180 CP și mai ales 500 Nm atinși încă de la 1500 rpm sunt valorile pe care se bazează acest motor care va fi, probabil, cel mai accesat de viitorii clienți ai acestui model. Și asta mai ales datorită faptului că povara impozitării este net inferioară față de alternativa V6 diesel de 3.0 litri.
Primul element pe care-l observi când intri pornești mașina este un laitmotiv al noului Discovery: confortul acustic oferit de izolarea fonică excelentă. Pe alocuri ai impresia că ești la volanul unei benzine, pentru că țăcănitul clasic de diesel e aproape inexistent. Spun că asistăm la developarea unui laitmotiv pentru că, vom vedea mai încolo, confortul este termenul de bază al noului model britanic.
La nivel dinamic, motorul de 2.0 litri și 240 CP se comportă meritoriu, dar nu admirabil. Cuplul motor-cutie reușește să miște fără probleme masivul SUV britanic pe străzi și șosele, iar comparația cu generația anterioară a modelului pare o glumă la nivelul feeling-ului pe care-l ai la volan. Simți însă o întârziere a răspunsului cutiei ZF cu 8 trepte la plecarea de pe loc, iar kickdown-ul aduce și el cu sine câteva zecimi de secundă de reflecție a transmisiei. Apoi, după ce treci de 2500 rpm, motorul își încordează mușchii și-și face apariția și sonor în același timp.
1. Una dintre cele mai urate masini din segment. Nu stiu ce a fost in capul lor cand au conceptul stilistic modelul. 2. Sunt curios de fiabilitate, modelul anterior a fost un dezastru dapdv.