Land Rover Discovery

2.0 Diesel BiTurbo (SD4) 240CP 4x4 Aut8 HSE

Motor / Transmisie

4.0

Pentru a fi pe placul clienților europeni, care consideră că motorina este carburantul perfect când vine vorba de SUV-uri, Land Rover și-a împânzit gama de motorizări cu diesel-uri. Avem două versiuni ale unui motor diesel de 2.0 litri (184 și 240 CP), dar și un V6 care, interesant, nu are decât 16 cai în plus față de motorul de 240 CP. Evident, fanii benzinei au și ei la dispoziție o alternativă, în persoana unității 3.0 V6 de 340 CP.

Marele secret al lui Discovery nu stă însă neapărat în motorizări, ci în dieta prin care a trecut între generații. Inginerii britanicilor au utilizat extensiv aluminiul pe platforrma complet revizuită pe care a fost construit Discovery, iar asta a făcut ca SUV-ul să scape de până la 480 de kilograme față de versiunile generației anterioare. În lumea auto, treaba asta se întâmplă atât de rar, încât e aproape imposibil de imaginat că vorbim practic despre același model în două generații consecutive. Totuși, trebuie spus că Discovery rămâne unul dintre cele mai grele modele ale segmentului, depășind două tone în oricare dintre versiunile sale de motorizare.

În testul nostru am luat la pase motorul diesel intermediar, un 2.0 care face parte din familia Ingenium, valul nou care a acoperit încet atât gama Land Rover și Range Rover, cât și cea a fraților de la Jaguar. 180 CP și mai ales 500 Nm atinși încă de la 1500 rpm sunt valorile pe care se bazează acest motor care va fi, probabil, cel mai accesat de viitorii clienți ai acestui model. Și asta mai ales datorită faptului că povara impozitării este net inferioară față de alternativa V6 diesel de 3.0 litri.

Primul element pe care-l observi când intri pornești mașina este un laitmotiv al noului Discovery: confortul acustic oferit de izolarea fonică excelentă. Pe alocuri ai impresia că ești la volanul unei benzine, pentru că țăcănitul clasic de diesel e aproape inexistent. Spun că asistăm la developarea unui laitmotiv pentru că, vom vedea mai încolo, confortul este termenul de bază al noului model britanic.

La nivel dinamic, motorul de 2.0 litri și 240 CP se comportă meritoriu, dar nu admirabil. Cuplul motor-cutie reușește să miște fără probleme masivul SUV britanic pe străzi și șosele, iar comparația cu generația anterioară a modelului pare o glumă la nivelul feeling-ului pe care-l ai la volan. Simți însă o întârziere a răspunsului cutiei ZF cu 8 trepte la plecarea de pe loc, iar kickdown-ul aduce și el cu sine câteva zecimi de secundă de reflecție a transmisiei. Apoi, după ce treci de 2500 rpm, motorul își încordează mușchii și-și face apariția și sonor în același timp.

  • LR, luni, 10.07.2017 10:26

    1. Una dintre cele mai urate masini din segment. Nu stiu ce a fost in capul lor cand au conceptul stilistic modelul. 2. Sunt curios de fiabilitate, modelul anterior a fost un dezastru dapdv.

  • Iulian, luni, 10.07.2017 10:40

    Motorul pe benzina are 340CP

  • Iulian, luni, 10.07.2017 10:49

    Mircea, daca am inteles eu bine, te-ai referit la BMW X5 si la faptul ca nu oferta 7 locuri, insa este gresit. Exista optiunea asta. O gasesti ca '' Al 3-lea rand de scaune '' si costa aprox. 2000 euro.

  • mircea, luni, 10.07.2017 10:55

    @Iulian Am clarificat paragraful. Mă refeream la faptul că extrem de puțini aleg versiunea cu șapte locuri pe X5.

  • Barto, luni, 10.07.2017 12:02

    Degeaba.... Daca dpdv tehnic e la fel de varza ca si celelalte LR sau RR, poa' sa aiba si aur in ea, tot neinteresanta ramane...

  • Tembelus Rex, luni, 10.07.2017 12:21

    ......majoritatea clientilor vor SUV pentru prestanta si asfalt........asa afirmati in articol....mai e ceva de zis sau adaugat.....deci revin la vechea poveste imagine, imagine, imagine......IMAGINE SI BASINI IN CAP....... @LR daca nu esti multumit e fiabilitate ...te asteapta dealerii de nemtesti noi sau SH ...spor la cumparaturi *ca doar nu oi cumpara vreun LandCruiser...visul islandezilor si nu numai ......

  • Cineva, luni, 10.07.2017 14:13

    La 78 de mii iti iei Range Rover Velar nu struto camila asta urata ! Mai bine iti iei L.R Discovery 3 SH care arata a masina de teren si era si mai fiabila. O iei acum cu 13-15 mii buna si diferenta de bani cat ai da pe asta noua care e mult mai urata ca 3, iti ajung sa o intreti pe viata daca o ti atat :)))

  • aoleu, luni, 10.07.2017 14:28

    De la jumatate inspre spate este din alt film. In rest... urata cu spume. Si scumpa ! Pentru ca la banii astia, daca ii ai, poti opta pentru un Mercedes GLE coupe, ceea ce e cu totul altceva...

  • scamel, luni, 10.07.2017 15:18

    @AM . daca disco e "limuzina marcii britanice",te pomenesti ca range rover e tractorul.

  • mircea, luni, 10.07.2017 16:12

    @scamel Două chestii: una e că Range Rover e brand separat și a doua e că nu prea se potrivește paralela dintre RR și limuzine, pentru că alea-s în general SUV-uri ceva mai sportive. Deci îmi păstrez poziția :)

  • scamel, marţi, 11.07.2017 08:43

    dyscovery si range rover sunt modele ale aceluiasi brand: land rover. restul lasa loc de interpretari.

  • zic si eu, marţi, 11.07.2017 19:51

    Fratele meu, cand am vazut imaginea din lateral am zis ca-i Ssang Yong:) Iar numarul postat asimetricin partea stanga spate face sa para o masina neterminata sau descentrata. te astepti sa mearga intr-o parte. iar displayul central pare mai degraba o vizeta de usa de puscarie:) Fara prea multe ezitri as spune ca este cel mai urat SUV premium de pe piata!