Consum
Pentru a ști în fața cui se așează modelul britanic atunci când vine vorba de agățat clienți, trebuie să ne îndreptăm spre zona SUV-urilor premium mari care oferă șapte locuri. Iar aici dăm de Audi Q7, Volvo XC90 și Mercedes-Benz GLS. Pentru o orientare cât mai clară în spațiul din clasa sa, vom introduce în comparație și BMW X5, chit că foarte puțini aleg opțiunea celor două locuri suplimentare. Însă toate modelele din segment vor funcționa în majoritatea timpului în configurație cu 5 locuri, deci comparațiile sunt relevante.
Ok. Acum, că am stabilit cine stă în colțurile ringului, punem una lângă alta fișele tehnice ale motoarelor diesel de 210-250 de cai putere și observăm câteva lucruri interesante. În primul rând, faptul că doar Audi Q7 și Mercedes GLS mai oferă V6 în această zonă de putere, restul mizând mai pe patru cilindri. Apoi, vedem că de fapt GLS-ul are 258 de cai și, deci, nu prea se potrivește în comparația noastră, fiind concurent 1:1 cu versiunea V6 de tot atâția cai a lui Discovery.
În fine, revenim la consum, acolo unde Land Rover anunță o medie mixtă de 6.4 litri/100 km. O valoare excelentă privită individual în condițiile în care vorbim despre o mașină de aproape 2.2 tone și de un motor de 2.0 litri. Dacă așezăm însă valorile oferite de Land Rover lângă cele afișate de concurenții din Germania și Suedia, observăm că Discovery este singurul model care trece peste 6.0 litri. Cel mai economic este Audi Q7 3.0 TDI de 218 CP (5.5 litri/100 km), BMW X5 vine la 5.6 litri, iar Volvo XC90 urcă la 5.8 litri/100 km.
În regim normal de utilizare, testul nostru a dus mașina pe șosea în extraurban și pe alocuri pe macadam, iar consumul final afișat de computerul de bord a fost 6.9 litri/100 km.
1. Una dintre cele mai urate masini din segment. Nu stiu ce a fost in capul lor cand au conceptul stilistic modelul. 2. Sunt curios de fiabilitate, modelul anterior a fost un dezastru dapdv.