Interior
Trebuie să recunosc că este foarte reconfortant să te așezi pe scaunul unei mașini care a încercat și a reușit să schimbe radical nivelul calității percepute pe care ți-l oferă la interior.
Deși așezarea tuturor elementelor care țin de accesul la comenzi este în mare același pe care-l regăsim la orice altă mașină din clasă, cei de la Land Rover au transformat planșa de bord, volanul și instrumentarul în zone pe care-ți face plăcere să le analizezi cu atenție minute întregi.
Prima impresie: stai foarte sus. Poziția la volan în Discovery este extrem de înaltă, indiferent de setările pe care ți le oferă scaunele reglabile pe 12 direcții disponibile pe echiparea testată de noi (HSE, penultima în gamă, peste care se află doar HSE Luxury). În rest, peste tot prin Discovery scrie "prestanță" și "imagine". Volanul imens cu zonă centrală angulară și butoane așezate în oglindă îți spune din start că nu ai de-a face cu o mașină care să pună accent pe dinamică, ci pe prezența scenică și pe confort.
Butoanele de pe consola centrală și display-ul de 10 inch (pe versiunile inferioare veți găsi unul ceva mai mic, de 8 inch) sunt fără cusur, arată excelent, sunt "curate", se simt fabulos la atingere și utilizare și par scoase din ambalajul impecabil al unui produs Apple.
Bordul în sine este unul angular, așezat orizontal, și-ți dă impresia clară că designerii mărcii britanice l-au construit pentru a impresiona prin masivitate. În plus, toate suprafețele moi sunt acoperite de piele de calitate.
Consola centrală foarte ridicată oferă spații de depozitare fără cusur care sunt personalizabile în funcție de nevoile de moment. M-a impresionat mai ales "șifonierul" care se cască atunci când elimini suportul de pahare, compartimentul sculptat în consolă putând înghiți chiar și sticle de doi litri. Ok, nimeni nu folosește sticle de doi litri în mașina asta: ce trebuie să înțelegi e că o mână băgată până la cot în consolă e un peisaj normal aici.
Există însă și minusuri de ergonomie. De exemplu, faptul că designerii au decis să construiască un bord plat și orizontal îți face probleme atunci când soarele cade din anumite unghiuri, iar display-ul central devine pur și simplu imposibil de citit. De asemenea, unele butoane (precum cel al torpedoului) se încăpățânează să funcționeze doar atunci când vor.
Ajungem în sfârșit la avantajul major pe care-l are Discovery în fața celorlalți concurenți. Cele șapte locuri (bancheta spate fracționată 60/40 plus două locuri individuale spate) care pot fi așezate în toate felurile posibile din trei zone de control: de pe display-ul central, din panoul de comandă de pe peretele portbagajului sau dintr-o aplicație specială de mobil denumită Land Rover iGuide. Și nu, nu veți putea transforma copiii în conserve rabatând din greșeală scaunul în care stă unul dintre ei, pentru că senzorii nu vă vor lăsa să faci această greșeală.
La nivelul portbagajului, Discovery înghite munți. În versiune cu cinci locuri, modelul britanic le oferă pasagerilor nu mai puțin de 1137 de litri, ceea ce înseamnă că Discovery nu poate doar să urce în vîrf de munte, ci chiar să rămână acolo săptămâni întregi, pentru că pasagerii își pot duce cu ei trei frigidere. În variantă cu șapte scaune, Discovery oferă 260 de litri, iar cu șase scaune (unul rabatat pe ultimul rând) ai la dispoziție 700 de litri. Imens.
Apropo de portbagaj, acesta nu se mai deschide în două segmente verticale, ca până acum, ci clasic, cu hayon. Land Rover plusează însă cu o prelungire suplimentară a podelei care poate să susțină 300 de kilograme.
1. Una dintre cele mai urate masini din segment. Nu stiu ce a fost in capul lor cand au conceptul stilistic modelul. 2. Sunt curios de fiabilitate, modelul anterior a fost un dezastru dapdv.