4.2
de Silvian Irimia, Foto: Dragoș Savu, luni, 7 aprilie

Made in China

În ultimii ani, piața auto europeană a fost martora unei schimbări semnificative, cu tot mai multe modele electrice provenind din China. Leapmotor C10 este cel mai recent exemplu al acestei tendințe și reprezintă un pas important pentru un producător mai puțin cunoscut, dar ambițios.

Leapmotor poate că nu este un nume cu greutatea altor branduri chinezești, precum BYD sau Geely, dar C10 își propune să schimbe asta. Este un SUV complet electric, echipat cu o gamă impresionantă de tehnologii moderne și o strategie de preț care vizează direct consumatorii europeni.

C10 nu este doar un alt vehicul electric care încearcă să pătrundă pe piața aglomerată; este o declarație de intenție. Leapmotor dorește să demonstreze că poate concura de la egal la egal cu branduri consacrate, atât în ceea ce privește inovația, cât și valoarea oferită.

Acum rămâne întrebarea: poate Leapmotor C10 să facă față așteptărilor ridicate ale pieței europene și să stabilească un nou standard pentru EV-urile accesibile? Ca să răspundem cât mai bine la întrebare, am pregătit și un video de prezentare.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI LEAPMOTOR C10

  • ds, marţi, 08.04.2025 08:51

    Bun așa, autonomie reală între 280-300 km pentru o căciulă de bani, 41.900 (minim). :)))))) Un alt chinezism penibil plin de afafiuri inutile pentru client dar rentabile pentru producător. Până și Matiz-ul avea un bord mai rafinat decât astea doua ecrane trântite în mijlocul bordului. Și nu înțeleg de ce trebuie pentru a deschide mașina să apropii cardul de acces în zona oglinzii când, chiar și pentru Logan, e suficient să-l ai în buzunar când ești în apropierea mașinii.

  • andrei, marţi, 08.04.2025 11:09

    Cum sa ai interiorul ala penibil si nota aia imensa? cred ca ati gresit total nota. Iar autonomia e o gluma. sa o conduca ei. si tot asa are autopilotul? face ce vrea el, ca in cazul ala cu masina aia chinezeasca care a mers continuu pana s-a terminat bateria? :D

  • dan_grc, marţi, 08.04.2025 11:19

    Dintre modelele chinezești atractive, cu interioare rezonabile și prețuri competitive, acesta cu siguranță nu face parte, nu bifează nimic avantajos .

  • Alin, marţi, 08.04.2025 11:23

    Tesla de aproape 300cp sau cotet lowcost Hmm....hmmm Dificil, dificil (insert meme cu butonu de alegere) Chiar daca are baterie ma mare, consumul este ineficient si anuleaza orice avantaj de capacitate. Oare cat o fi pretul real? 129.000-169.000 scoici (16.000-21.000 eur) pret final la consumator, deci cu niste mici schimbari de taxe si costuri de colo pana ici, pret real 20.000-25.000 euro Asa da, ar fi corect sa primesti masina asta la 20-25k, o tigaie low cost (este un brand promovat ca fiind low cost) care nu are nici un fel de plusuri, doar o alta masina care daca ai probleme, poti sa o arunci la gunoi neavand suport tehnic relevant, pentru ca dealerii nu sunt interesati ca electricele sa se vanda, fiindca o sug la aftersales de unde dealerii se imbuiba

  • Fast_and_Curious, marţi, 08.04.2025 11:31

    Arunca chinezii cu bani spre jurnalisti sa le testeze conservele ca disperatii. Pe toate site-urile drive teste cu modele chinezesti in prostie. Dar stiti ce nu prea am vazut? Teste comparative, sa le puneti impreuna si sa vedem care o are mai mare. La baterie, autonomie si viteza de incarcare ma refer, bolnavilor :)) A mai aparut acum ceva marca noua, Denza (subsidiara BYD) care cica vrea sa se bata cu modelele premium germane. Fugiti ma de-aici... Cineva care a urmarit domeniul auto de multi ani, stie ca asa ceva va fi nu greu, ci aproape imposibil. Triada Audi, BMW si Mercedes au ceva ce ceilalti producatori de volum nu reusesc decat punctual sa fie la acelasi nivel, dar nu per ansamblu. Fie le iese bine confortul, fie locuri de depozitare, fie navigatia etc. etc. etc., dar nu toate la un loc. De-asta cei 3 raman etalonul, ca ne place sau nu, cu unele probleme de fiabilitate la anumite modele, si totusi sunt altceva.

  • Matei_cel_nou, marţi, 08.04.2025 18:44

    Realizez că e o generalizare dar din câte observ modelele chinezești au probleme cu eficiența, în special la viteze de autostradă. Autonomia declarata e foarte optimista, chiar și folosind standardul european. Cel chinezesc e oricum mai darnic. Asta nu se aplica și mașinilor europene/americane asamblate în China (Tesla, Polestar etc).

  • Matei_cel_nou, marţi, 08.04.2025 18:49

    @fast Sunt pe Youtube teste comparative cu Tesla 3, ID7 și BYD Seal. Sau Polestar 2, Hyundai și Seal.

  • Matei_cel_nou, marţi, 08.04.2025 19:02

    Legat de producătorii de volum: unul din marile avantaje ale electrificării pentru producătorii de volum e ca, inițial, a anulat avatajele triadei la motorizari. Toate lumea cumpăra baterii si motoare de la terti. De o data oricine poate sa aibă, dacă vrea, 500 de CP, tracțiune integrala etc. Situația însă se schimbă. Triada deja vine cu tehnologie proprie care pare a aduce un salt substantial în performanță. Vezi noul Mercedes CLA, viitoarea Neue Klasse la BMW și VW PPE. La Stellantis rămâne de văzut cum va fi STLA.LARGE în realitate, dacă se poate compara cu cele de mai sus.

  • Joe, marţi, 08.04.2025 23:58

    E neinteresanta pentru Europa pentru ca Ursula cu taxele ei,,ii dubleaza pretul,,plus foamea distribuitorilor.Ia s o fi fost 20 000 de euro,nu era de badat in seama fata de Spring?

  • auto_fan, vineri, 11.04.2025 14:42

    Mi se pare foarte amuzant cum pe Automarket nu exista niciun model testat cu mai putin de 4 stele rating. :)) Nu neaparat in conexiune directa cu modelul de aici, dar totusi, ce valoare si credibilitate au rating-urile, in conditiile in care si "cele mai cotețe" au peste 4 stele?