
Motor / Transmisie
Dacă ești genul de persoană care se decide greu, atunci când vine vorba de motorizări, ar trebui să le mulțumești celor de la Leapmotor pentru că ți-au salvat mult timp. Dacă în China ai mai multe versiuni din care poți alege, pe piața europeană primim o singură configurație.
Vorbesc despre un singur motor electric, montat pe puntea spate, care dezvoltă 218 cai putere și un cuplu motor maxim de 320 Nm. Bateria are o capacitate netă de 69.9 kWh, iar autonomia declarată oficial este de 424 kilometri.
C10 vine la pachet și cu modul One Pedal Drive care își face treaba bine și ajută enorm la mersul în zonele urbane. Practic, vei folosi pedala de frână destul de rar.
Totodată, poți seta cât de agresivă să fie frânarea regenerativă. Totuși, această reglare nu o faci din padelele aflate în spatele volanului, așa cum vedem la majoritatea vehiculelor electrice.
Situația stă puțin diferit. Leapmotor C10 vine la pachet cu 4 moduri de rulare diferite: Eco, Comfort, Sport și Perso. Dacă primele 3 moduri vin deja cu setări prestabilite pentru accelerație, frânare regenerativă și direcție, în modul Perso îți poți face de cap.
Poți seta cât de sensibilă să fie pedala de accelerație (Smooth, Stable, Robust), cât de agresivă să fie frânarea regenerativă (Low, Standard, High) și cât de tare să fie direcția (Comfort, Standard, Sport).
Din punct de vedere al răspunsului la accelerație nu pot să zic că am simțit niște diferențe notabile în momentul schimbării modului de rulare. Desigur, dacă ești în Eco vei observa că pedala de accelerație este mai amortizată, în timp ce în modul Sport răspunde imediat.
Totuși, în rest accelerația este constantă și liniară în cea mai mare parte a timpului. Chiar dacă este un model electric și cuplul este livrat instant, C10 nu te va ține în scaun. Practic, mașina se comportă exact ca un SUV de familie clasic, mereu previzibil, fără surprize. Cel puțin dacă e uscat asfaltul.
În ultima zi de test, după o noapte de ploaie, asfaltul era destul de ud. Au fost două momente când a trebuit să accelerez ceva mai tare, iar spatele mașinii a decis să iasă pentru câteva zecimi de secundă la dans.
Cel mai ciudat lucru pe care l-am simțit la această mașină a fost pedala de frână. Când aveam activat modul One Pedal, pedala de frână se simțea mult mai naturală, exact ca la majoritatea mașinilor. Dar, în momentul când dezactivam One Pedal, pedala își schimba comportamentul la 180 de grade, devenind mult prea sensibilă.