Tinuta de drum

4.5

Surprinzător, în ciuda lipsei unei suspensii pe aer, Lexus ES300h oferă un nivel de confort și rafinament greu de bătut, cel puțin dacă nu trecem în segmentul superior.

Indiferent de tipul de drum pe care te afli sau de viteza cu care te deplasezi, Lexus ES este o bijuterie, un cocon care te va purta spre destinație plutind. Pe lângă confortul impecabil oferi de suspensie, vei avea parte și de o liniște reconfortantă, mulțumită suprafețelor vitrate cu protecție acustică. Sigur, asta dacă nu cumva vei dori să abuzezi de cele 17 difuzoare ale sistemului audio Mark Levinson, care este absolut impecabil setat pentru habitaclul modelului nipon.

Senzația pe care o ai la bordul acestei mașini este de răsfăț, ajungând chiar ocazional să mă surprind cu colțul ochiului în oglindă, pur și simplu rânjind fără motiv.

Prin oraș te vei bucura de mersul predominant electric, silențios și fără sincope al mașinii, în timp ce zgomotul asurzitor al balamucului din exterior e ținut departe de tine, mulțumită antifonării excelente. La ieșirea din urbe vei începe să auzi din ce în ce mai mult motorul termic de sub capotă, pe măsură ce viteza va crește. Chiar și așa, nu vorbim de un deranj teribil și persistent ci, mai degrabă, de unul ocazional, atunci când ai de făcut câte o depășire.

 

  • GIGI, vineri, 17.06.2022 21:11

    4.3 ? Tonale primeste 4.4 cu motorul ala anemic de 1.5 si masina asta care este la ani lumina ia un punctaj mai mic ?

  • r, luni, 04.07.2022 08:26

    Este doar un face-lift la care au păstrat tehnologia veche (acum au ceva mai nou dar nu spectaculos dar nu au folosit-o pe acest model). Oricum numele e supralicitat că e fiabilă și elegantă (lucru adevărat) dar ca performanțe jumătate din tigăi îi dau ceață. Orice accelerație este de regulă un mare fâs acompaniat de o mare gâjâială, motorul termic pornește și se oprește de 10 ori pe km iar autonomia dată de acumulator (1,6kw -NiMhibrid!) ajunge pentru maxim 3-4 km. Cât despre consum în oraș acest ansamblu realizează ușor un 10 l/100 km iar în exterior se apropie de 6 dacă respecți regimul de viteză al camioanelor . Dacă te duce orgoliul să crezi că ai o limuzină cu care să mergi un pic mai altfel așa cum poate ar fi și normal ajungi lejer la 8-8,5l la 100 km/h. Și nu vorbesc de pe pereți