4.3
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, joi, 16 iunie

Luxul anonimatului

Deși Lexus ES are o istorie de peste 30 de ani în spate, pentru majoritatea automobiliștilor din România sedanul japonez este încă o apariție atipică în trafic. E de înțeles, până la urmă, pentru că ES a ajuns în Europa abia în 2018, atunci când l-a înlocuit pe fratele său GS. Practic, câte mașini se puteau vinde în această perioadă, astfel încât Lexus ES să devină un nume foarte cunoscut pe plaiuri mioritice?

Unde mai pui și că, târziu, anul trecut, ES a primit un facelift subtil, menit să îl mențină relevant pentru câțiva ani, cât timp inginerii Lexus pregătesc noua generație.

Ei bine, fix acest facelift ne-a făcut curioși să vedem ce anume s-a schimbat la ES și să examinăm în detaliu munca inginerilor și a designerilor niponi, pe o mașină care, în mod cât se poate de evident, nu se adresează oricui.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE

  • GIGI, vineri, 17.06.2022 21:11

    4.3 ? Tonale primeste 4.4 cu motorul ala anemic de 1.5 si masina asta care este la ani lumina ia un punctaj mai mic ?

  • r, luni, 04.07.2022 08:26

    Este doar un face-lift la care au păstrat tehnologia veche (acum au ceva mai nou dar nu spectaculos dar nu au folosit-o pe acest model). Oricum numele e supralicitat că e fiabilă și elegantă (lucru adevărat) dar ca performanțe jumătate din tigăi îi dau ceață. Orice accelerație este de regulă un mare fâs acompaniat de o mare gâjâială, motorul termic pornește și se oprește de 10 ori pe km iar autonomia dată de acumulator (1,6kw -NiMhibrid!) ajunge pentru maxim 3-4 km. Cât despre consum în oraș acest ansamblu realizează ușor un 10 l/100 km iar în exterior se apropie de 6 dacă respecți regimul de viteză al camioanelor . Dacă te duce orgoliul să crezi că ai o limuzină cu care să mergi un pic mai altfel așa cum poate ar fi și normal ajungi lejer la 8-8,5l la 100 km/h. Și nu vorbesc de pe pereți