Motor / Transmisie

4.0

În Europa, Lexus ES este disponibil într-o singură configurație, respectiv modelul ES300h. Numele îți spune de la început că vorbim despre un model hibrid, cu un nivel de putere îndestulător pentru majoritatea situațiilor.

Sub capotă vei găsi un motor pe benzină, de 2.5 litri, în patru cilindri, care funcționează în ciclu Atkinson și dezvoltă până la 178 CP și 221 Nm cuplu. Ei bine, acesta nu e singurel, ci ajutat și de două motoare electrice. Doar unul are rol ajutător pe partea de propulsie. Acesta dezvoltă 120 CP și 202 Nm cuplu.

Nu vă grăbiți să scoateți calculatoarele, pentru că puterea totală a acestui tren de rulare nu ajunge la 298 CP și 423 Nm cuplu. Conform celor de la Lexus, în total te poți baza pe 218 CP și un maxim de 221 Nm cuplu. Procentajul oferit de fiecare sursă de putere este variabil. Asta înseamnă că vei avea situații când vei folosi toți cei 120 CP ai motorului electric propulsor și situații când motorul termic va livra toți cei 178 CP ai săi. 

Resursele sunt trimise către puntea față, exclusiv, prin intermediul unui sistem de tip e-CVT, iar asta asigură o experiență unică în segment pentru cei care conduc un ES. Nu există vreun model rival aici care să livreze o atmosferă mai liniștită și fluidă la bordul său, comparativ cu modelul japonez.

Din moment ce schimbările de treaptă, practic, nu există atunci când mergi cu un ES, tot ce vei simți va fi modul fluid în care mașina te poartă oriunde ai nevoie.

Ocazional, vei auzi motorul termic, care se va tura până la plaja optimă pentru a se asigura că ai toate resursele necesare la dispoziție, precum și un consum cât se poate de redus. De altfel, sunetul e foarte bine izolat de cabină, dar îl vei mai auzi ocazional, ceea ce poate fi trecut pe listă drept unicul dezavantaj al acestei soluții tehnice.

În rest, avantajele depășesc minusurile percepute temporar. Sistemele hibride de la Lexus sunt la a patra generație, au unele dintre cele mai bune ratinguri pe partea de fiabilitate și vin cu garanție de 10 ani atât pentru motorul electric, cât și pentru bateriile stocate în partea din spate a mașinii. Mai mult, Lexus oferă în România o garanție de 6 ani și 200.000 de kilometri, mai mult decât orice alt competitor din acest segment.

Desigur, tot acest rafinament si această fiabilitate vin la pachet și cu alte așteptări atunci când te urci la volan. Dacă îți dorești o mașină cu care să concurezi la evenimente pe 400 de metri, ai alte opțiuni la dispoziție.

Lexus ES300h nu a fost, sub nicio formă, gândit ca un sportiv ci mai degrabă ca un gentleman care nu se grăbește mai niciodată.

 
  • GIGI, vineri, 17.06.2022 21:11

    4.3 ? Tonale primeste 4.4 cu motorul ala anemic de 1.5 si masina asta care este la ani lumina ia un punctaj mai mic ?

  • r, luni, 04.07.2022 08:26

    Este doar un face-lift la care au păstrat tehnologia veche (acum au ceva mai nou dar nu spectaculos dar nu au folosit-o pe acest model). Oricum numele e supralicitat că e fiabilă și elegantă (lucru adevărat) dar ca performanțe jumătate din tigăi îi dau ceață. Orice accelerație este de regulă un mare fâs acompaniat de o mare gâjâială, motorul termic pornește și se oprește de 10 ori pe km iar autonomia dată de acumulator (1,6kw -NiMhibrid!) ajunge pentru maxim 3-4 km. Cât despre consum în oraș acest ansamblu realizează ușor un 10 l/100 km iar în exterior se apropie de 6 dacă respecți regimul de viteză al camioanelor . Dacă te duce orgoliul să crezi că ai o limuzină cu care să mergi un pic mai altfel așa cum poate ar fi și normal ajungi lejer la 8-8,5l la 100 km/h. Și nu vorbesc de pe pereți