Consum

5.0

Această atitudine relaxată aduce după sine un consum redus de combustibil. Conform celor de la Lexus, ES300h ar trebui să înghită doar 5.5 l/100 kilometri parcurși în ciclul de testare WLTP, combinat.

Ei bine, deși nu am atins exact cifrele pretinse oficial, nu am fost nici foarte departe. În ciclul urban de testare, Lexus ES300h a afișat un consum de 6 l/100 km. Pe drumurile naționale, acesta a scăzut până la circa 5 l/100 km, pentru a urca apoi la 7 l/100 km pe autostradă. Per total, pe parcursul celor 3 zile, cât m-am bucurat de compania lui Lexus ES300h, consumul mediu înregistrat a fost de circa 6 l/100 km, foarte aproape de cifrele oficiale.

Nu același lucru se va putea spune și despre rivalii lui Lexus ES300h. Din păcate, niciunul nu are un sistem hibrid similar cu cel de pe ES. Comparația cu aceste modele va trebui, deci, făcută cu unele ajustări, păstrând puterea și tipul de combustibil ca principale puncte de referință.

Astfel, cel mai apropiat BMW Seria 5 ar fi 520i, cu al său motor pe benzină, turbo, de 2 litri și 4 cilindri, care dezvoltă 184 CP. Acesta are un consum estimat la 6.9 l/100 km în ciclul combinat WLTP.

Mercedes-Benz E-Class în versiune E200 folosește tot un motor de 2 litri, în 4 cilindri, turbo, pe benzină dar este un mild-hybrid. Cu toate acestea, cei 197 de cai putere ai săi vor avea nevoie de 7.1 litri de combustibil pentru parcurgerea a 100 kilometri, conform estimărilor oficiale.

Gama Audi A6 începe cu motorul de 2 litri și 265 de cai putere în România, transformând modelul din Ingolstadt într-un rival în afara ligii celor 3 mașini menționate mai sus. Așadar, în acest caz, cea mai corectă comparație ar fi cu modelul A6 40 TDI, care folosește un motor diesel de 2 litri cu 204 CP și un consum estimat la 5.8 l/100 km. Chiar și așa e mai mult decât pretențiile Lexus.

  • GIGI, vineri, 17.06.2022 21:11

    4.3 ? Tonale primeste 4.4 cu motorul ala anemic de 1.5 si masina asta care este la ani lumina ia un punctaj mai mic ?

  • r, luni, 04.07.2022 08:26

    Este doar un face-lift la care au păstrat tehnologia veche (acum au ceva mai nou dar nu spectaculos dar nu au folosit-o pe acest model). Oricum numele e supralicitat că e fiabilă și elegantă (lucru adevărat) dar ca performanțe jumătate din tigăi îi dau ceață. Orice accelerație este de regulă un mare fâs acompaniat de o mare gâjâială, motorul termic pornește și se oprește de 10 ori pe km iar autonomia dată de acumulator (1,6kw -NiMhibrid!) ajunge pentru maxim 3-4 km. Cât despre consum în oraș acest ansamblu realizează ușor un 10 l/100 km iar în exterior se apropie de 6 dacă respecți regimul de viteză al camioanelor . Dacă te duce orgoliul să crezi că ai o limuzină cu care să mergi un pic mai altfel așa cum poate ar fi și normal ajungi lejer la 8-8,5l la 100 km/h. Și nu vorbesc de pe pereți