Lexus LC
Banzai!
Ianuarie 2016. Mă aflam la Detroit, un salon auto care s-a transformat în ultimii ani din vârful de lance al industriei auto americane într-un eveniment care se chinuie să strângă constructorii auto într-o zonă a Statelor Unite care suferă major după căderea financiară din 2007-2008. Detroit și-a pierdut strălucirea, iar singurul argument major în favoarea salonului din Michigan este faptul că e încă "casa" celor trei mari constructori americani.
În 2016, însă, m-am oprit la standul Lexus ca să admir formele unui concept de coupe care arăta fabulos. Spectaculos, agresiv, foarte curajos. Un concept care te invita să-l privești din toate unghiurile posibile și te provoca să-i găsești măcar un defect estetic. L-am fotografiat, l-am publicat pe pagina de Facebook Automarket și pe site și am decretat triumfător că noul Lexus LC este de departe cel mai spectaculos concept prezent la Detroit. Și că dacă această versiune pre-serie a modelului arată așa, trebuie să ne așteptăm la o mașină de producție absolut fascinantă.
O singură problemă: nu era concept. Era model de serie.
După aproape 15 ani în presa auto și cu o cârcă de saloane auto în portofoliu, creierul meu n-a putut pur și simplu să conștientizeze că mașina pe care o vedeam în față era versiunea finală care urma să intre pe linia de producție. Era atât de nonconformist, atât de agresiv, încât mașina radicală pe care o vedeam în față nu avea cum să fie decât o variantă evoluată a conceptului LF-LC, pe care-l văzusem la același Salon de la Detroit cu 4 ani în urmă. Mai ales că diferențele între ele erau minore, aproape insesizabile.
Ei bine, Lexus LC e în fața noastră în "carne și oase" și astăzi poate fi comandat de cei care își doresc un coupe cu patru locuri construit pentru a fascina. Un GT autentic dezvoltat cu scopul de a le demonstra tuturor că brandul premium nipon se poate ridica la nivelul mărcilor germane și că pe alocuri le poate depăși.
Absolut fenomenala masina mai ales din punct de vedere al designului!