Motor / Transmisie
Disponibil în două variante de motorizare, LC nu aduce nicio surpriză din acest punct de vedere: avem de ales fie un motor pe benzină, fie un sistem de propulsie hibrid. Ce diferă față de oferta "pământeană" din restul gamei Lexus sau Toyota sunt cifrele pe care le ai la dispoziție pe acest model. Pentru că nu e "un motor pe benzină" simplu și atât, ci un V8 aspirat de 5.0 litri care dezvoltă 477 CP și te teleportează direct în epoca în care aceste motoare nu aveau în față dificilul zid al downsizing-ului. Iar sistemul hibrid nu e unul realizat (doar) pentru un consum bun, ci pentru a stoarce picătură cu picătură performanțe de top: V6 aspirat de 3.5 litri plus motor electric de 179 CP ambalate într-un pachet care în total dezvoltă 359 de cai putere.
Nu-ți trebuie multe cunoștințe tehnice pentru a înțelege că un V8 de 5.0 litri montat pe o mașină care arată de parcă e decupată din filmele SF se combină într-o mașină dezirabilă și mai mult decât atât. Ce trebuie spus, însă, este că Lexus LC nu e un animal construit pentru a hurui în linie dreaptă, ci un GT adevărat cu alură de sportivă pur-sânge. O mașină care poate fi confortabilă sau atletică, în funcție de dorințe și de moment, un coupe cu patru locuri reale care poate fi companion de încredere în vacanțele unei familii de trei membri.
Cuplat cu o transmisie automată cu 10 trepte (convertor de cuplu, nu dublu ambreiaj), LC se prezintă ca o mașină care pleacă din poziție indiferent de viteza cu care rulezi, pentru că resursele motorului V8 par nelimitate atunci când te afli la volan.
Dar nu e singurul aspect al V8-ului care duce 477 CP la 7100 rpm și 540 Nm la 4800 rpm, resurse transferate către roțile din spate. Până la zona roșie a turometrului, așezată pe la 7300 rpm, motorul de 5.0 litri de sub capota lui LC bolborosește baritonal și își construiește excelent recitalul sonor, oferindu-ți o senzație pregnantă de plăcere care mestecă vârtos prin receptorii senzoriali. Dar pentru că cei de la Lexus au ținut să nu trezească revolte prin cartierele de lux ale orașelor, sunetul motorului V8 crește exponențial doar după ce trece de 5000 de ture, ceea ce înseamnă că jos vorbim de o mașină care poate fi docilă atunci când i-o ceri.
Nu mai vorbim de faptul că transmisia cu 10 trepte are o plajă de "joacă" foarte largă, iar flexibilitatea acesteia transformă rularea pe autostradă într-un experiment în care urmărești cum sistemul își permite să te arunce în treapta a 10-a la 90 de km/h, raportul fiind unul dedicat consumului mic în regim de rulare de croazieră.
Dacă sunteți fanii schimbării manuale a rapoartelor, cele două clapete din magneziu aflate în spatele volanului și integrate perfect în peisajul manga al mașinii în general vă vor ajuta să vă simțiți în control. Probabil că modul manual de schimbare a treptelor va fi utilizat mai ales pe șoselele virajate, acolo unde s-ar putea să-ți dorești retrogradări ceva mai agresive.
Absolut fenomenala masina mai ales din punct de vedere al designului!