Lexus LC

5.0 Benzina (V8) 477CP Aut10 Sport Premium

Consum

4.0

Deși în fotografii pare un coupe agresiv de dimensiuni medii, LC este un coupe GT de aproape două tone și 4.8 metri. Altfel spus, pentru a căuta rivalii lui LC trebuie să ajungeți în zona în care se află mașini precum BMW Seria 6 (care o dată cu viitoarea generație se pregătește să devină Seria 8) sau Maserati GranTurismo, mașini care mizeză pe aceeași idee pe care marșează și modelul Lexus: conceperea unei experiențe de șofat care să nu ducă la extrem nici sportivitatea, nici confortul, ci să le îmbine pe amândouă într-un pachet pe cât de dinamic, pe atât de funcțional.

Pe scurt, Lexus LC reprezintă ceea ce ar trebui să fie un model așezat în gama Porsche între 911 și Panamera. 

În aceste condiții, e inutil să discutăm despre consum ca despre un factor decisiv în achiziția unui Lexus LC, chit că prezența unei versiuni hibride în gamă poate să-ți dea de gândit în acest sens.

Cu toate acestea, chiar dacă nu e decisiv, elementul consum ne poate oferi un indiciu important legat de modul în care inginerii au împachetat oferta tehnică într-un segment care se bazează mai degrabă pe performanțe dinamice. 

Ei bine, în cazul lui LC 500, denumirea oficială a versiunii V8 de 5.0 litri, vorbim despre un consum care în regim mediu mixt ajunge la 11.5 litri/100 km, cu un extraurban de 8.0 litri și un urban de 17.4 litri. Noi nu am avut ocazia de a testa mașina în regim urban, însă vă putem confirma faptul că pe autostrăzile din Germania și Elveția consumul mediu ajunge pe la 11-12 litri/100 km, în timp ce episoadele de "distracție" pe șosele și serpentine urcă cifrele de consum spre 18-20 de litri/100 km.

Partea bună e că rezervorul lui LC poate găzdui 82 de litri, ceea ce înseamnă că autonomia maximă a mașinii va fi în general de peste 500 de kilometri. 

O privire asupra segmentului ne oferă un peisaj complet dihotomic. De exemplu, aflăm că Seria 6 în versiunea 650i (V8 de 4.4 litri și 450 CP) consumă în regim mediu mixt 8.6 litri, în timp ce Maserati GranTurismo (V8 de 4.7 litri și 460 CP) urcă la 14.3 litri/100 km. 

  • dan, miercuri, 20.09.2017 14:52

    Absolut fenomenala masina mai ales din punct de vedere al designului!

  • VAG, miercuri, 20.09.2017 15:02

    La pret de 911 ? no way !!! E doar un Lexus.

  • mm, miercuri, 20.09.2017 15:54

    si-au facut bine temele, arata exceptional si in special altfel, reusind sa se detaseaze de cutumele de design fara a da in ridicol, as putea spune ca au deschis o noua viziune a formei care sper sa fie preluata si de altii. felicitari AM pentru participarea la test.

  • Alpine77, miercuri, 20.09.2017 17:08

    Am fost reticent cand Lexus a introdus noul limbaj de design cu grila in forma de clepsidra si semnalizarile bumerang dar ince incet a inceput sa imi placa. Acum pot spune ca au reusit sa gaseasca un design propriu care sa fie si frumos. O masina care arata si mai bine in realitate, iar calitatea, daca se incadreaza in parametrii marcii, va fi pe masura. Iar faptul ca exploateaza o nisa nu foarte populata este un plus.

  • @vag, miercuri, 20.09.2017 18:00

    @Vag tata, nici in visele lor cele mai frumoase masinile din grupul de carnati VAG nu o sa faca masini de calitate, fiabile si cu un design aparte, ca LEXUS. Doare rau.....

  • VAG, miercuri, 20.09.2017 18:16

    @@vag Stai linistit ca Lexus nu e decat o Toyota rebrenduita cu un design grotesc.

  • mm, miercuri, 20.09.2017 21:14

    @vag s-a inteles din prima ca ai iQ7, nu-i necesar sa te dai leon...

  • vianu, miercuri, 20.09.2017 23:06

    - atunci cand, la inceputuri, Lexus fura de la Mercedes era rau! cah! bleah! - acum, ca ies din propriile tipare (si din tiparele industriei) iara e de rau...pentru ce nu e desenata de un nativ japonez - apoi se mai trezeste un ratacit, prin ceata deasa, sa urle ca e doar o toyota rebranduita. Absolut...inteligent cum o dai cum o sucesti.... pete in soare si nod in papura lasand la o parte emanatiile, masina asta arata ca "scapata" direct de pe monitorul/hartia designerului. Si asta e...delicios!

  • zarnesteanu, joi, 21.09.2017 01:11

    Avand in vedere cat de usor a murit pilotul de teste japonez intr-un lfa eu m-as gandi de 50 de ori inainte sa ma urc intr-un lecsus. https://www.youtube.com/watch?v=30KOwQDctOM Design-ul e intotdeauna subiectiv. Mie mi se pare ca-i curge fardul pe la faruri, pe la stopuri iar per total e cocosata ca o banana pe roti. In rest, ce sa zic, bordul ala cu doua coarne de bou infipte in el poate sa trezeasca niste nostalgii. Ma intreb daca vine si cu un bici in portiera?

  • Ram, joi, 21.09.2017 07:18

    @vag, daca pui Porsche langa Lexus e clar. Sunt doua masini diferite, cu o clientela aparte. Plus ca Lexus intoarce capete pe când Porsche a devenit model banal, ca orice model german.

  • Dudu, joi, 21.09.2017 07:49

    Ma uit la exterior si mi se pare senzationala, ma uit la interior si mi se pare exceptionala ... si pe urma vad ... la interior, gura de ventilatie din dreapta. Parca e de pe o masina de acum 30 de ani :)) E superba masina, nicio indoiala... dar nu pot sa-mi iau ochii de pe aeratorul ala !!!! Parca au uitat sa-l includa cand au facut designul masinii, si pur si simplu au dat o gaura in bord si l-au trantit peste.

  • Kirotractor, joi, 21.09.2017 10:32

    Fain Granturismo, meșter redactor, :-) ...dar formularea "la ce să NE așteptăm de la Lexus LC" îmi pare prea optimistă, din moment ce max. 2-3 români or să-l cumpere - și ăia doar datorită agresivității profund originale a stilului exterior. Clienți care oricum nu calcă pe AM, ocupați fiind de "crearea de plus-valoare inovatoare" în stil manglitor-mioritic de neo-cumetrie. Lăudabilă-n orice caz schimbarea de macaz a designului Lexus, care bine face că nu mai vrea să fie doar marca cea mai fiabilă de pe planetă.

  • adi, miercuri, 27.09.2017 11:41

    MASINA ESTE FABULOASA...CLAR...DAR....Cat de mult poti muncii ca sa iti permiti sa dai 115.000 de euro pe o masina....care dupa aceea iti consuma 20l/100km...dupa care platesti impozite,taxe si asigurare de innebunesti...??? Eu daca as lua la loto 2 milioane de euro basca si tot nu mi-as permite o astfel de masina.deci pana la urma...cui se adreseaza?

  • @, miercuri, 28.02.2018 00:04

    Cui se adreseaza si BMW 650i care cu aceleasi dotari se duce la 135k euro(dupa cum scrie chiar in review-ul de mai sus).