Interior
E foarte dificil spre imposibil să-i găsești defecte lui UX la nivelul calității percepute în ceea ce privește interiorul. Materialele sunt de calitate excelentă, iar atenția la detalii venită pe filieră japoneză este o evidență de necontestat. Duse sunt zilele în care designerii Lexus încercau artificii inutile și care penalizau mașinile în raport cu "sobrietatea" sigură a rivalilor germani.
Construit pe noua platformă GA-C a Grupului Toyota - aceeași care stă la baza noii generații Corolla, printre altele, Lexus UX se simte la interior ca un hatchback compact premium ceva mai spațios.
Evident, ocupanții locurilor din față sunt cei care primesc majoritatea atenției. Spațiu berechet, soluții de depozitare inteligente și mai ales atenție la fiecare detaliu într-o planșă de bord simplă și ușor de adoptat indiferent de marca și modelul de pe care migrezi spre UX. Lexus are o poveste de spus până și despre cusăturile Sashiko de pe scaune (inspirate din cele ale kimono-urilor nipone) și despre materialul special montat pe bord pe versiunile de echipare superioare și care imită hârtia japoneză (washi). Ajunge să vorbești cu un japonez despre importanța acestor referințe culturale și vei înțelege cât de mult contează pentru ei ca detaliile să nu fie lăsate la voia întâmplării.
Tot la capitolul detalii interesante intră și un artificiu tehnologic: centrul butoanelor rotative ale aeratoarelor poate fi luminat wireless LED și alimentat prin inducție, iar efectul grafic în "cascadă", inspirat din stopurile coupe-ului LC, face toți banii.
Mi-a plăcut mult poziția la volan, un hibrid între ce simți într-un hatchback, dar ceva mai ridicată - fără excesele inutile ale unor SUV-uri sau crossovere urbane, dar și modul în care se simt în mâini volanul și levierul cutiei automate.
Însă, la fel ca-n cazul cutiei CVT, Lexus va trebui să scape cât mai repede de tocuhpad-ul cu care controlezi interfața de pe display-ul central. Modul său de funcționare e aproximativ, sensibilitatea e relativă și asta duce la frustrări absolut inutile în utilizare. Un lucru cu atât mai enervant cu cât calitatea grafică a display-ului de 10.25 inch și sistemul de infotainment în general sunt absolut excelente.
La plusuri trebuie notat și sistemul Head-up Display excelent, cu informații proiectate pe parbriz și cu o grafică ce nu "tremură" indiferent de unghiul și intensitatea luminii de afară.
Un element care probabil că îi va descuraja pe mulți este însă portabagajul demn de un model de clasă mică. La cei 283 de litri ai săi (320 de litri pentru versiunea pe benzină), UX 250h este de departe cel mai mic din segment și se bate în cel mai bun caz cu cele ale hatchback-urilor din segmentele B și la limită C. Să spunem că două persoane pot pleca fără probleme în călătorii scurte și medii, însă dacă în peisaj intră un al treila pasager, lucrurile se complică. Deci analizați bine scopul achiziției: pentru o utilizare cu precădere urbană, UX e perfect ca dimensiuni și abordare. Dacă luați UX ca principala mașină a familiei, spațiul pentru bagaje ar putea deveni la un moment dat o problemă.
Pertinent test. Vorbind de partile negative, depinde cum folosesti o masina, pentru oras sau o familie de 2 cred ca este suficient, spiritul ecologist nu se prea pupa cu liniutele, asa ca nu-mi par probleme cvt-ul si performantele mediocre, touch-padul n-am testat, nu stiu, dar nu cred ca este o problema pentru cineva obisnuit cu un laptop. Per total o masina civilizata care face exact ceea ce si-a propus, fara a insista sa bifeze puncte in fisa tehnica.