Lexus UX
Singur împotriva tuturor
După ce Toyota a anunțat anul trecut că dieselul trece oficial la cele veșnice la nivel european, strategia pe care constructorul japonez o are pentru clienții de pe continent e simplă: cei care vor benzină rămân în continuare cu opțiuni corecte, iar cei care vor diesel vor fi ademeniți spre modelele din gamă cu versiuni hibride care combină un motor pe benzină și unul electric într-un pachet al cărui consum rivalizează cu cel al unui motor diesel.
Strategie corectă din prisma grupului nipon, care - spre deosebire de alții - nu e nevoit să investească masiv în construcția unei imagini ecologice. Toyota și tehnologia hibridă fac parte din același peisaj deja de peste 20 de ani, iar ultimii ani au adus o generalizare a acestui sistem de propulsie în toată gama mărcii.
Iar dacă Toyota e simbolul hibridizării în lumea mărcilor de volum, Lexus face exact același lucru în zona mărcilor premium. Când Lexus scotea pe piață SUV-ul RX în versiune hibridă și făcea un pariu cu viitorul, restul mărcilor premium nu aveau planuri de electrificare, parțială sau totală. Poate în acest context este foarte nimerit să asociem Lexus cu ideea de curaj. Niponilor nu le-a ieșit mereu ce au visat, dar simplul fapt că au visat la alternative ar trebui să le acorde niște puncte în plus la impresia artistică.
Noul UX, al treilea și cel mai mic SUV din gama Lexus după RX și NX, vine pe piață într-un context ușor diferit, pentru că mașinile electrice încep să nu mai fie privite ca niște ciudățenii, iar diferitele tipuri de hibridizare sunt la ordinea zilei în toate segmentele. Cu toate acestea, curios este faptul că segmentul SUV-urilor de segment compact a fost "ferit" deocamdată de abordarea hibridizării. Cu excepția noului Volvo XC40, care va avea în curând versiuni hibride plug-in, celelelate modele din segment mizează încă in corpore pe mirajul diesel pentru a atrage clienți.
Așa că UX și versiunea sa hibridă clasică (UX 250h), fără încărcare la priză, dar și fără o baterie de câteva sute de kilograme pe care motorul termic o cară inutil după el la drumuri lungi, reprezintă o alternativă interesantă în special pentru cei care consideră că dieselul nu mai e o variantă demnă de luat în seamă. Am testat mașina pe drumurile virajate din jurul Barcelonei și vă putem spune ce vrea de la viață cel mai nou membru al unui segment care crește sănătos și natural de la an la an.
Pertinent test. Vorbind de partile negative, depinde cum folosesti o masina, pentru oras sau o familie de 2 cred ca este suficient, spiritul ecologist nu se prea pupa cu liniutele, asa ca nu-mi par probleme cvt-ul si performantele mediocre, touch-padul n-am testat, nu stiu, dar nu cred ca este o problema pentru cineva obisnuit cu un laptop. Per total o masina civilizata care face exact ceea ce si-a propus, fara a insista sa bifeze puncte in fisa tehnica.