Tinuta de drum
Vorbim despre o mașină premium care la bază are platforma utilizată pentru noua Toyota Corolla, deci este de la sine înțeles că aspectul confortului a primat când vine vorba de caracteristica de bază a mașinii. Suspensiile sale (adaptive pe echipările de top) au rolul de a înghiți deformările din șosea, iar scaunele create de Lexus pentru UX contribuie și ele la acest aspect. Elemente excelente pentru orașe precum ale noastre, unde nu poți evita gropile, așa că e bine să te asiguri că măcar diminuezi efectele.
Dacă veți miza însă pe echipările superioare F-Sport și Luxury, anvelopele cu talon mic și suspensiile setate pe modul Sport vor transforma UX într-un hatchback înălțat care reușește să păstreze excelent trasa când e împins de la spate în viraje. Ba chiar versiunea F Sport vine cu elemente suplimentare care rigidizează mașina: bare stabilizatoare dedicate, arcuri elicoidale mai dure și amortizoare posterioare speciale.
La acest capitol contribuie și tracțiune integrală electrică E-Four disponibilă opțional pe versiunea hibridă, care în principiu înseamnă un motor electric suplimentar integrat în diferențialul spate. Acesta monitorizează constant starea fiecărei roți și adaptează cuplul transmis către fiecare dintre acestea în condiții de aderență precară. Fie că vorbim despre zăpadă și gheață sau despre o situație de subvirare în viraje.
Direcția se achită excelent de sarcini, fiind una dintre cele mai plăcute și corecte dintre cele pe care le vei întâlni în segment. Nu e deloc artificială, dar nici nu exagerează inutil cu "greutatea" pe care ți-o oferă la utilizare. E un element care contribuie decisiv la senzația dinamică echilibrată pe care o oferă Lexus UX.
De notat faptul că sistemul Lexus Drive Mode Select îi oferă celui de la volan oportunitatea de schimba comportamentul mașinii prin maneta rotativă aflată în spatele volanului. Astfel, UX își modifică serios abordarea între modurile "extreme" Eco și Sport+, trecând prin Normal, Sport și Custom. Acestea modifică parametri vitali ai mașinii: direcție, suspensii, răspuns al pedalei de accelerație și modul de funcționare al sistemului de climatizare.
Pertinent test. Vorbind de partile negative, depinde cum folosesti o masina, pentru oras sau o familie de 2 cred ca este suficient, spiritul ecologist nu se prea pupa cu liniutele, asa ca nu-mi par probleme cvt-ul si performantele mediocre, touch-padul n-am testat, nu stiu, dar nu cred ca este o problema pentru cineva obisnuit cu un laptop. Per total o masina civilizata care face exact ceea ce si-a propus, fara a insista sa bifeze puncte in fisa tehnica.