Design
În cazul lui UX, elementul care-l va face să iasă în evidență în fața concurenților va fi, fără îndoială, designul. Iubite de unii și considerate prea curajoase de alții, liniile lui UX ascund însă o grămadă de "easter eggs" care fac deliciul celor care apreciază detaliile.
De exemplu, stopurile care se leagă unul de celălalt printr-o bandă LED nu joacă un simplu rol de iluminare posterioară, ci sunt și... eleron. Asta pentru că formele din zonele extreme ale modulelor luminoase sunt sculptate special cu rolul dedicat de a dirija fluxul de aer în spatele mașinii.
Tot un rol aerodinamic este bifat și de apărătoarele din plastic gri ale aripilor. Nu sunt extrem de digerabile estetic din punctul meu de vedere, însă japonezii susțin că rolul lor de protecție împotriva eventualelor pietre din eventualele ieșiri ușoare în off-road este dublat de rolul de a ghida curgerea aerului în zonele laterale ale mașinii. Probabil că o idee și mai bună era ca Lexus să ofere și opțiunea vopsirii lor în nuanța caroseriei.
În rest, UX moștenește din gama recentă Lexus caracteristicile care fac ca modelele mărcii japoneze să fie vizibile imediat pe șosea: o grilă imensă a cărei formă pare definitivată într-un tunel aerodinamic (găurile și forma modulelor care o formează se schimbă fluid dinspre centru spre laterale), blocuri optice agresive cu o semnătură luminoasă LED pe care nu o poți confunda și, în general, linii angulare pe care le vedem de obicei mai degrabă pe concepte. De altfel, UX se inspiră masiv din conceptul omonim pe care Lexus l-a prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris din 2016.
Responsabil pentru ce vedeți în imagini este japonezul Tetsuo Miki, care a coordonat o echipă în principiu europeană în cadrul studioului de design ED2, pe care Lexus îl are deschis în sudul Franței. Conform acestuia, inspirația pentru liniile agresive ale lui UX vine din stilul arhitectural japonez Engawa, care micșorează până la dispariție diferențele stilistice dintre exterior și interior.
Pertinent test. Vorbind de partile negative, depinde cum folosesti o masina, pentru oras sau o familie de 2 cred ca este suficient, spiritul ecologist nu se prea pupa cu liniutele, asa ca nu-mi par probleme cvt-ul si performantele mediocre, touch-padul n-am testat, nu stiu, dar nu cred ca este o problema pentru cineva obisnuit cu un laptop. Per total o masina civilizata care face exact ceea ce si-a propus, fara a insista sa bifeze puncte in fisa tehnica.