Motor / Transmisie
De îmbunătățiri era nevoie și sub capotă. Nu pentru că motoarele Maserati ar fi depășite din punct de vedere al performanțelor. Dimpotrivă. Era nevoie de un upgrade pentru a alinia gama la cerințele de emisii tot mai stricte. Și uite așa m-am ales eu cu un motor de numai 2.0 litri pe mașina mea de test.
O blasfemie pentru puriștii Maserati. O necesitate pentru a reduce emisiile. Din fericire, n-am dus lipsă de resurse, pentru că motorul acesta, folosit deja și de modelele Alfa Romeo, a venit la pachet cu 330 de cai putere. Cuplul este și el generos, întrucât atinge 450 de Nm. E drept că este livrat ceva mai târziu decât te-ai aștepta și că mașina cântărește două tone, însă reprizele sunt bune, iar sedanul italian nu dezamăgește.
E drept, ca să simți că te-ai ridicat la înălțimea designului italian, ar fi recomandat să alegi direct motorizarea V8.
Motorul cu patru cilindri vine la pachet cu un compresor electric, menit să compenseze eventualele ezitări ale celui clasic. Ceea ce o să simți tu la volan este o livrare neașteptată a resurselor. Te trezești cu un impuls atunci când te aștepți mai puțin. De parcă nu ar exista o comuniune perfectă cu accelerația. E ca atunci când te uiți la un film, iar imaginea și sunetul au un decalaj aproape insesizabil.
Sunt mai multe moduri de rulare și abia în treapta Sport pare că reacțiile se fluidizează. Ar mai fi modul Normal, cel în care am petrecut cel mai mult timp, și ar mai fi modul ICE (abrevierea de la Increased Control and Efficiency), care poate reduce consumul. E un fel de mod ECO. Dar pentru că suntem italieni, îi spunem ICE.
Sunetul motorului este în continuare plăcut, însă nu agresiv sau înălțător. Îi lipsește nota aia de nebunie cu care ne-au obișnuit modelele Maserati. Resursele motorului cu patru cilindri sunt exploatate de o cutie automată cu 8 rapoarte, furnizată de ZF. Se mișcă decent cu retrogradarea, însă nu excelează.
Așa că ar fi bine să mai iei și tu „taurul de coarne” și să mai schimbi vitezele cu ajutorul padelelor metalice din spatele volanului. E și păcat să nu profiți de ele, mai ales că Maserati este unul dintre puținii producători care oferă un mod Manual pe bune. Atunci când ajungi în limitare, cutia nu schimbă automat. Tu ești stăpânul absolut.
Problema e că s-ar putea să-ți placă cum sună motorul în zona roșie a turometrului și să uiți să schimbi.
frumos