Motor / Transmisie

4.5

De îmbunătățiri era nevoie și sub capotă. Nu pentru că motoarele Maserati ar fi depășite din punct de vedere al performanțelor. Dimpotrivă. Era nevoie de un upgrade pentru a alinia gama la cerințele de emisii tot mai stricte. Și uite așa m-am ales eu cu un motor de numai 2.0 litri pe mașina mea de test.

O blasfemie pentru puriștii Maserati. O necesitate pentru a reduce emisiile. Din fericire, n-am dus lipsă de resurse, pentru că motorul acesta, folosit deja și de modelele Alfa Romeo, a venit la pachet cu 330 de cai putere. Cuplul este și el generos, întrucât atinge 450 de Nm. E drept că este livrat ceva mai târziu decât te-ai aștepta și că mașina cântărește două tone, însă reprizele sunt bune, iar sedanul italian nu dezamăgește.

E drept, ca să simți că te-ai ridicat la înălțimea designului italian, ar fi recomandat să alegi direct motorizarea V8.

Motorul cu patru cilindri vine la pachet cu un compresor electric, menit să compenseze eventualele ezitări ale celui clasic. Ceea ce o să simți tu la volan este o livrare neașteptată a resurselor. Te trezești cu un impuls atunci când te aștepți mai puțin. De parcă nu ar exista o comuniune perfectă cu accelerația. E ca atunci când te uiți la un film, iar imaginea și sunetul au un decalaj aproape insesizabil.

Sunt mai multe moduri de rulare și abia în treapta Sport pare că reacțiile se fluidizează. Ar mai fi modul Normal, cel în care am petrecut cel mai mult timp, și ar mai fi modul ICE (abrevierea de la Increased Control and Efficiency), care poate reduce consumul. E un fel de mod ECO. Dar pentru că suntem italieni, îi spunem ICE.

Sunetul motorului este în continuare plăcut, însă nu agresiv sau înălțător. Îi lipsește nota aia de nebunie cu care ne-au obișnuit modelele Maserati. Resursele motorului cu patru cilindri sunt exploatate de o cutie automată cu 8 rapoarte, furnizată de ZF. Se mișcă decent cu retrogradarea, însă nu excelează.

Așa că ar fi bine să mai iei și tu „taurul de coarne” și să mai schimbi vitezele cu ajutorul padelelor metalice din spatele volanului. E și păcat să nu profiți de ele, mai ales că Maserati este unul dintre puținii producători care oferă un mod Manual pe bune. Atunci când ajungi în limitare, cutia nu schimbă automat. Tu ești stăpânul absolut.

Problema e că s-ar putea să-ți placă cum sună motorul în zona roșie a turometrului și să uiți să schimbi.

  • mm, marţi, 13.04.2021 07:49

    frumos

  • Bachelita, marţi, 13.04.2021 08:50

    S-a dus pe copca si Maserati,gata.100 000e,deschizi capota si vezi un plastic pe motor de zici ca e Golf,2000cmc la doua tone,cuane,asta e orice da' numa' sportiva nu.

  • @Unul altul, marţi, 13.04.2021 09:42

    Asa o fi dar intretinerea la ele e pacatoasa si nu ti-o poate face oricine,ma refer la suspensie. Unele consumau de noi mai mult ulei hidraulic decat motorina sau benzina, asta e si cauza pentru care au scos-o de pe masini,era complexa,costa mult si isi facuse o reclama negativa intre posesori in legatura cu fiabilitatea ei.In rest au fost masini foarte bune,AU FOST,sa ne intelegem,pana prin 2000 asa,la fel ca toate marcile.

  • Adormit, marţi, 13.04.2021 09:44

    Am raspuns din greseala aicinin loc de articolul cu Citroen. https://www.automarket.ro/stiri/noul-citroen-c5-x-motorizare-plug-in-hybrid-si-suspensie-activa-citroen-103337.html

  • cos, marţi, 13.04.2021 09:57

    Foarte frumoasa masina dar din pacate legendele urbane sau nu o fac prea rara pe strazi. Ar trebui sa le multumim celor cativa curajosi care o cumpara :)

  • cifre, marţi, 13.04.2021 10:37

    Văd că marota emisiilor CO2 e de neoprit și-n testele AM, deși motoarele cu ardere internă funcționează la fel ca noi, energetic vorbind. Și nici noxe nu mai emit practic. Suntem totuși obligați de-o vreme să purtăm noi înșine filtre obligatorii și să calculăm ”amprenta de carbon” a copiilor noștri.

  • Scrooge, miercuri, 14.04.2021 00:29

    cam si destul de invechita...pentru iubitorii de old school merge. pacat ca acesti iubitori nu prea stau bine pe cascaval. :)

  • Joe, miercuri, 14.04.2021 11:22

    Daca mi-as permite, dar nu este cazul, fara sa stau pe ganduri as alege masini Italiene vs Germane (Alfa - Maserati)

  • Oglinda marian, duminică, 16.05.2021 16:39

    Sunt smecher din tata fiu am cumpărat 10 pentru taxi voi săracilor gura mica oglinda marian branistea galati smecher din tata fiu

  • petrush, vineri, 18.06.2021 20:46

    ne place designul, sunetul motorului si calitatea materialelor. masina ,mai putin. siigur nu e nemteasca, dar nici macar cat arteon?