Consum
Motivul pentru care Maserati și-a asumat blasfemia și a trecut la numai 4 cilindri sub capota lui Ghibli este consumul. La pachet cu emisiile de CO2. Normele de poluare forțează mâna tuturor producătorilor. Așa am ajuns să avem acest motor cu patru cilindri, conectat la un sistem micro-hibrid de 48 V.
Așadar, deși în fișele oficiale o să-l regăsiți drept Maserati Ghibli Hybrid, ar fi bine să știți că e doar o strategie de marketing și că sedanul nu este un hibrid clasic sau un hibrid plug-in. Este vorba despre tehnologia care ar trebui să mai înmoaie valorile de consum în mediul urban prin recuperarea eficientă a energiei irosite la frânare și prin susținerea consumatorilor pe o perioadă de timp mai lungă, atunci când motorul este oprit.
Sistemul micro-hibrid oferă un timp destul de mare cu motorul oprit, foarte util atunci când ești în trafic. Repornirea sistemului start-stop se face discret, fără zgomote neplăcute sau vibrații. Însă, când vine vorba de valori de consum în trafic real, nu vă așteptați la minuni sau la un consum de diesel.
Dacă forțați limitele, fără 20 de litri nu scăpați. Dacă exploatați totul în limite normale, mașina înghite între 15 și 17 litri la 100/km în mediul urban. Știu, acesta este momentul în care unii vor ofta după diesel. Dar ar fi recomandat să nu mai ofteze, pentru că oricum nu-l mai aduc înapoi. Dieselul e mort și îngropat pentru Maserati.
Dacă aruncăm un ochi în fișa oficială, italienii susțin cu mult optimism că berlina are un consum mixt de 7.2 litri/100 km.
Conform fișei tehnice, comparativ cu rivalii săi, Maserati Ghibli este printre cele mai economice alternative. Este depășit doar de BMW 540i cu un consum mixt de 6.3 litri/100 km.
Audi A6 55 TFSI îi suflă în ceafă lui Ghibli cu un consum de 7.3 litri/100 km, iar la coada clasamentului se află Mercedes-Benz E450 cu o valoare de 7.9 litri/100 km. E drept, vine și cu mai multe resurse (367 de cai).
frumos