Interior
Primul meu contact cu Maserati Ghibli datează din anul 2013. Asta o să vă ajute să înțelegeți cât de longeviv poate fi un sedan din acest segment dacă i-ai creionat un design atrăgător. Încă de pe atunci materialele erau foarte bune. Acum însă, când putem vorbi despre o maturitate deplină, interiorul abundă în materiale de calitate.
Faceliftul ne aduce înțelepciunea cea de pe urmă și reușește să eclipseze multe modele germane cu pedigree. Calitatea materialelor este de invidiat. Chiar și finisajele sunt excepționale. Ai zone unde mâinile tale nu se mai dezlipesc de pe aluminiul rece sau de pe pielea moale. Până și plafonul este catifelat și moale.
Scaunele au o susținere laterală bună și vin cu logo-ul Tridentului embosat în tetieră. Pe locurile din spate ai spațiu decent la nivelul picioarelor și al capului, însă tunelul median este destul de mare și o să încurce un al treilea pasager.
Pe locurile din față creionarea poziției la volan este bună, iar ergonomia păstrează utilizarea butoanelor clasice. O să intuiești rapid fiecare comandă a climatizării, precum și restul funcțiilor de pe consola centrală. Cu spațiile de depozitare s-ar putea să fie o problemă.
Consola centrală uriașă a găsit un loc pentru telefonul tău mobil. Este ascuns în planșa de bord. Practic, îl pui pe o tăviță care iese din planșa de bord. Îl și poți încărca prin inducție acolo. Doar că nu mai ai acces la el. Ca să nu mai spun că atunci când este trasă tăvița telefonului nu se mai poate deschide suportul de pahare de pe consola centrală. Una peste alta, la propriu.
Altfel, celelalte spații de depozitare sunt decente, atât cotiera, cât și buzunarele ușilor. În portbagaj ai 500 de litri și o gură de încărcare generoasă. E o valoare mai mică decât a rivalilor germani. Berlina italienilor este la coada clasamentului. Cel mai spațios portbagaj din segment îl are Mercedes-Benz Clasa E cu o capacitate de 540 de litri. Este urmat de BMW Seria 5 și Audi A6 care sunt la egalitate cu valoarea de 530 de litri.
frumos