Interior

5.0

Mașinile cu adevărat premium se diferențiază de restul modelelor de pe străzile patriei prin câteva elemente care țin mai mult de subtilități. Un astfel de criteriu este cel al posibilității personalizării mașinii pe care o comanzi. Maserati este și a fost întotdeauna, unul dintre acele branduri care face tot ce îi stă în putință pentru a satisface gusturi exigente. Această atitudine devine evidentă atunci când accesezi habitaclul.

Oriunde te uiți sau pui mâna ești întâmpinat de materiale de foarte bună calitate. Modelul pus la dispoziția mea era decorat cu piele Nappa neagră și cusături contrastante albastre, un element ce este disponibil doar pe versiunile hibride. Totul în jurul meu a fost îmbrăcat în piele, de la scaune, la bord, panourile ușilor și buzunarele din partea de jos a acestora. Știți voi, acolo unde producători precum BMW sau Mercedes-Benz se zgârcesc, chiar și pe mașini de 100.000 de euro.

Unde nu aveam piele, eram întâmpinat de alte materiale alese. Decorațiunile de pe planșa de bord sau de pe consola centrală erau făcute din lemn negru lucios, plafonul și stâlpii erau îmbrăcați în alcantara și până și butucul central al volanului era îmbrăcat de un strat de piele.

Designul este unul cuminte per total și trădează platforma mai învechită pe care rulează Levante. Instrumentarul de bord este jumătate analog și jumătate digital, în timp ce ecranul de 8.4 inch de pe planșa de bord ar putea fi considerat mic de moderniștii care își doresc adevărate televizoare la bord.

Eu, unul, apreciez mai degrabă un ecran mic, dar integrat cum trebuie în designul general al cabinei (cum este cazul lui Levante). Prefer asta, decât soluții ce par a fi mai mult improvizații de ultim moment, cu ecrane trântite ostentativ deasupra aeratoarelor.

În ceea ce privește ergonomia, nu am nicio critică, pentru că totul este poziționat așa cum te-ai aștepta. Avem chiar și butoane fizice pentru controlul sistemului de climatizare, o raritate în industria de azi. Mai mult, avem și două butoane rotative pe consola centrală, poziționate unul deasupra celuilalt, care te ajută să controlezi sistemul multimedia.

O critică poate fi spațiul limitat la cap în zona din spate, mai ales pe modelele cu trapă panoramică. Este doar cazul persoanelor de peste 1.80. De asemenea, spațiile de stocare sunt destul de mici, atât în buzunarele ușilor, cât și în interiorul cotierei.

În ceea ce privește portbagajul, ai la dispoziție 480 de litri de stocare, cel mai puțin dintre toți rivalii. Lider aici este Cayenne, cu 625 de litri disponibili, urmat de BMW X6 cu 580 de litri și Mercedes-Benz GLE Coupe cu 510 litri.

  • MuresMures, miercuri, 09.03.2022 14:42

    sa dai pe o masina 100k + si de 6 ani nici nu a fost testat EuroNCAp mi se pare o prostie FOARTE mare...dar na...

  • Grim Reaper, miercuri, 09.03.2022 15:49

    @Mures^2 cum se merge cu masina asta nu te mai salveaza niciun euroîncap. Asa ca nu conteaza.

  • adi_10, miercuri, 09.03.2022 16:44

    108.000 euro pe o masina din 2016, ca asta nu se numeste facelift. In rest au "compensat" cu valori de consum uriase si cu un un pachet tehnologic invechit. Nu ne mai miram de ce nu o vezi prea des pe sosea, practic este o masina dedicata pasionatilor de Maserati si cam atat, pentru restul oamenilor nu prea face sens. nici pentru cei cu bani care la banii astia au variante mult mai ok, nici pentru cei cu buget redus...ca nu e o masina de buget. Stiu ca din cauza vanzarilor reduse au avut si probleme financiare cei de la Maserati, eu in locul lor as scoate rapid urmatorul model cu care sa imi scot parleala.

  • Andrei, miercuri, 09.03.2022 18:02

    Masina asta nu are mai mult de 3.5 puncte din 5. Sistemul de notare e eronat, aici toate masinile au acelasi punctaj. E o masina de 6 ani, dar care arata ca una de 10 ani la interior, motor in 4 cilindri ce trebuie tinut sus in ture, ce genereaza consumuri mai mari decat motoarele in 6 cilindri ale concurentei, lipsa de rafinamnt si confort din cauza aceluiasi propulsor samd.

  • Florin Oprea, joi, 10.03.2022 08:29

    Asta da reducere a poluării cu șmecheria jegoasă numită HIBRID, 18 l/100 km