Motor / Transmisie
Mazda a fost unul dintre constructorii care a rezistat tentațiilor numite downsizing și turbo. În schimb, motoarele aspirate din gama niponilor au primit tehnologii moderne pentru a putea face față noilor norme, dar mai ales cerințelor venite din partea publicului.
Deși micuțul Mazda 2 ar putea oricând să treacă la un motor cu trei cilindri turbo, japonezii s-au încăpățânat și au păstrat în gama un propulsor aspirat natural cu patru cilindri de 1.496 de centimetri cubi.
La fel ca în cazul versiunii anterioare, motorul de 1.5 litri face parte din familia Skyactiv și a fost dezvoltat în versiuni de 75 CP și 90 CP. Cu toate acestea, pentru clienții din România, Mazda a simplficat și mai mult alegerea și vine cu o singură opțiune: 1.5 Skyactiv-G de 90 CP și transmisie manuală. Iar aici ar fi o problemă întrucât mulți rivali din segment se află la start cu o gamă bogată de motoare.
Cei 90 de cai putere ai motorului aspirat sunt disponibili la 6.000 rpm, iar cuplul motor de 148 Nm la 4.000 rpm.
Unitatea pe benzină se aude plăcut, la ralanti este rafinată și urcă rapid în ture. La viteze de oraș descoperi un motor agil pe care poți să-l exploatezi cu plăcere chiar și atunci când acul turometrului se află în prima treime a cadranului. Dar pentru că sub capotă se află un aspirat natural, totul începe să aibă și mai mult farmec după ce treci de 4.000 rpm.
Odată cu această valoare, sunetul plăcut al motorului inundă și mai mult habitaclul și, uneori, ai impresia că joci rolul șoferului din celebrele reclame "Zoom-Zoom". Și chiar o să-ți facă plăcere să duci motorul până în zona roșie a turometrului.
La viteze de drum național (90 km/h - 100 km/h), motorul se descurcă bine, însă odată ce ajungi pe autostradă vei observa cum agilitatea dispare ușor.
Versiunea de 90 de cai putere va putea fi comandată și cu o cutie automată cu șase trepte, însă, așa cum am menționat anterior, în România, clienții vor primi doar varianta cu transmisie manuală. Aceasta are șase trepte etajate lung care favorizează un consum mic de carburant. Totodată, timoneria este precisă și fiecare schimbare de treaptă parcă îmi amintește de senzațiile livrate de MX-5. Iar cu o astfel de setare, Mazda reușește să te convingă de faptul că era transmisiilor manuale e departe de final și că atunci când ai know-how poți oferi plăceri pure chiar și în segmentul B.
Portbagajul este cam mic. 255 de litri este putin pentru segmentul B. Skoda Fabia are 330l. Skoda Citigo care este in segmentul A are portbagaj de 250 litri. Este frumusica, dar nu este cea mai frumoasa. In segmentul B cel mai frumos este Noul Peugeot 208 si a doua cea mai frumoasa masina din segment este Skoda Fabia. Este foarte scumpa.