Consum
Deși Mazda mizează pe același motor Skyactiv-G de 1.5 litri, odată cu acest mic facelift, producătorul nipon a operat și mici îmbunătățiri la nivelul propulsorului, astfel încât acesta să aibă o eficiență sporită. Pentru un consum redus, niponii introduc și un sistem mild-hybrid la 24V.
Acesta se numește M Hybrid și este format dintr-un starter/generator și o baterie suplimentară de mici dimensiuni capabilă să înmagazineze energia recuperată în momentul frânării. Mulțumită acestui sistem, motorul va sta oprit mai mult timp atunci când ești la semafor, iar repornirea are loc într-un mod rafinat.
Odată cu introducerea acestui sistem a fost modificat și modul în care motorul repornește atunci când vrei să pleci de la semafor. Dacă până acum eram obișnuit ca propulsorul să pornească imediat ce călcam pedala de ambreiaj, în cazul de față trebuie să îndeplinești mai multe condiții: pedala de ambreiaj apăsată, frâna ridicată și cuplarea unei trepte de viteză. În plus, tehnologia mild-hybrid a permis celor de la Mazda să introducă și un software care intervine în momentul schimbărilor de treaptă și care ajută la menținerea unei turații potrivite astfel încât trecerile să aibă loc cât mai lin. Nu trebuie confundat cu clasicul Rev-Match, întrucât sistemul intervine pe accelerări, nu pe decelerări.
O mică parte a testului s-a desfășurat pe drumurile din Atena, însă cei mai mulți kilometri i-am rulat pe drumurile naționale. La finalul testului, computerul de bord a afișat o medie a consumului de 5 litri/100 de kilometri, în condițiile în care pe porțiunile virajate am mers ceva mai alert.
În fișa tehnică, Mazda a trecut un consum mediu mixt de 5.3 litri/100 de kilometri, valoare calculată conform standardului WLTP. Conform vechiului standard NEDC, consumul menționat de niponi este de 4.1 litri/100 de kilometri. Am amintit și această valoare, pentru că mulți dintre rivali încă afișează consumul de carburant conform vechiului standard.
Segmentul subcompact este și el unul foarte aglomerat. Citroen C3, Dacia Sandero, Ford Fiesta, Hyundai i20, Nissan Micra, Opel Corsa, Seat Ibiza, Skoda Fabia, Suzuki Swift și Volkswagen Polo sunt rivalii care propun motorizări pe benzină cu puteri apropiate de cea disponibilă în cazul lui Mazda 2.
În fostul ciclu de testare NEDC, marea majoritate a rivalilor menționează un consum de carburant cuprins între 4.0 și 4.6 litri/100 de kilometri. Totuși, există și constructori care rapoartează valori de consum mai mari de 5.0 litri/100 de kilometri. Iar în acest context, Mazda 2 se poziționează undeva în partea de sus a topului.
Portbagajul este cam mic. 255 de litri este putin pentru segmentul B. Skoda Fabia are 330l. Skoda Citigo care este in segmentul A are portbagaj de 250 litri. Este frumusica, dar nu este cea mai frumoasa. In segmentul B cel mai frumos este Noul Peugeot 208 si a doua cea mai frumoasa masina din segment este Skoda Fabia. Este foarte scumpa.