Mazda 2

Mazda 2 Skyactiv-G 90 Man6 mild-hybrid

Consum

4.5

Deși Mazda mizează pe același motor Skyactiv-G de 1.5 litri, odată cu acest mic facelift, producătorul nipon a operat și mici îmbunătățiri la nivelul propulsorului, astfel încât acesta să aibă o eficiență sporită. Pentru un consum redus, niponii introduc și un sistem mild-hybrid la 24V.

Acesta se numește M Hybrid și este format dintr-un starter/generator și o baterie suplimentară de mici dimensiuni capabilă să înmagazineze energia recuperată în momentul frânării. Mulțumită acestui sistem, motorul va sta oprit mai mult timp atunci când ești la semafor, iar repornirea are loc într-un mod rafinat.

Odată cu introducerea acestui sistem a fost modificat și modul în care motorul repornește atunci când vrei să pleci de la semafor. Dacă până acum eram obișnuit ca propulsorul să pornească imediat ce călcam pedala de ambreiaj, în cazul de față trebuie să îndeplinești mai multe condiții: pedala de ambreiaj apăsată, frâna ridicată și cuplarea unei trepte de viteză. În plus, tehnologia mild-hybrid a permis celor de la Mazda să introducă și un software care intervine în momentul schimbărilor de treaptă și care ajută la menținerea unei turații potrivite astfel încât trecerile să aibă loc cât mai lin. Nu trebuie confundat cu clasicul Rev-Match, întrucât sistemul intervine pe accelerări, nu pe decelerări. 

O mică parte a testului s-a desfășurat pe drumurile din Atena, însă cei mai mulți kilometri i-am rulat pe drumurile naționale. La finalul testului, computerul de bord a afișat o medie a consumului de 5 litri/100 de kilometri, în condițiile în care pe porțiunile virajate am mers ceva mai alert.

În fișa tehnică, Mazda a trecut un consum mediu mixt de 5.3 litri/100 de kilometri, valoare calculată conform standardului WLTP. Conform vechiului standard NEDC, consumul menționat de niponi este de 4.1 litri/100 de kilometri. Am amintit și această valoare, pentru că mulți dintre rivali încă afișează consumul de carburant conform vechiului standard.

Segmentul subcompact este și el unul foarte aglomerat. Citroen C3, Dacia Sandero, Ford Fiesta, Hyundai i20, Nissan Micra, Opel Corsa, Seat Ibiza, Skoda Fabia, Suzuki Swift și Volkswagen Polo sunt rivalii care propun motorizări pe benzină cu puteri apropiate de cea disponibilă în cazul lui Mazda 2.

În fostul ciclu de testare NEDC, marea majoritate a rivalilor menționează un consum de carburant cuprins între 4.0 și 4.6 litri/100 de kilometri. Totuși, există și constructori care rapoartează valori de consum mai mari de 5.0 litri/100 de kilometri. Iar în acest context, Mazda 2 se poziționează undeva în partea de sus a topului.

  • fan skoda, vineri, 06.03.2020 10:38

    Portbagajul este cam mic. 255 de litri este putin pentru segmentul B. Skoda Fabia are 330l. Skoda Citigo care este in segmentul A are portbagaj de 250 litri. Este frumusica, dar nu este cea mai frumoasa. In segmentul B cel mai frumos este Noul Peugeot 208 si a doua cea mai frumoasa masina din segment este Skoda Fabia. Este foarte scumpa.

  • cifre, vineri, 06.03.2020 11:55

    Alerta, se debiteaza tampenii ! Fiindca la echipare egala concurentza comparabila NU e mai ieftina. Ca sa nu mai vb. de performante sau consum, efectiv cel mai mic din segm.B. Vezi 5,0 l la suta in viata reala vs. 5,3 WLTP. Iar despre fiabilitate... mai bine tac ca-mi sare fan-skoda din tufis la jugulara. Asta nu inseamna totusi ca va fi vreun hit la noi, ba nici in UE.

  • someone, vineri, 06.03.2020 14:51

    @ cifre: ai drepate cu vanzarile: de aceea e bine ca mazda nu se bazeaza pe europa la vanzari ci pe america si canada, asia, oceania si australia. de aceea acele piete au modele de care europa nici nu a auzit, daramite sa le vada: mazda CX5 2.5 turbo, mazda cx9, mazda 6 2.5 turbo awd

  • fanel, vineri, 06.03.2020 16:42

    Mazda 2 nu urmareste neaparat dimensiunea portbagajului cat o oferta interesanta pentru cei care finisajele si designul e mai important decat sacul de cartofi in plus care ar intra intr-o Fabia. Cine isi doreste un interior cu maxima versatilitate a interiorului isi ia Honda Jazz. Deci, decat hidosenia de Fabia care iti produce dorinta de sinucidere mai bine Mazda 2 pentru design, Jazz pentru versatilitate, ambele japoneze oferind si calitatea pe care Skoda doar o viseaza. Fanii europencelor au o oferta la fel de buna uitandu-se doar la Peugeot (cu spatiu interior mai mare decat a dricului Fabia) sau Citroen C3 (mult mai interesant ca design deca prostia aia Fabia).

  • Nelu.Pantofaru, vineri, 06.03.2020 17:39

    @fanu vietii, hai recunoaste ca skoda ta e cea mai jmechera :D.

  • ACE - Craiova, vineri, 06.03.2020 18:25

    In anul de gratie 2015, modelul MAZDA 2 a reusit sa obtina doar 4 stele EURONCAP...rog verificati si corectati recenzia....

  • fan skoda, vineri, 06.03.2020 18:42

    @Nelu.Pantofaru Skoda e cea mai tare ! Dar in segmentul B mai este si Peugeot 208 care este frumos. SKODA SIMPLY CLEVER :))) @fanel Skoda Fabia este mai frumoasa decat Mazda 2. Skoda Fabia este cea mai spatioasa masina din segment. Skoda are niste materiale foarte bune pe toate masinile sale. Sunt niste minunatii pe patru roti aceste Skode. Citroen C3 este o masina ciudatica si nu foarte frumoasa. Skoda Fabia este frumoasa. Fanii europencelor vor avea de ales intre Skoda Fabia, Peugeot 208, VW Polo, Seat Ibiza, Renault Clio si Opel Corsa. Acestea sunt masinile care merita. Locuitorii din Cehia cumpara doar Skode. Depinde ce au nevoie. Daca au nevoie de o masina mica de oras, vor alege Citigo. Daca au nevoie de o masina de oras incapatoare, atunci vor alege Fabia. Daca au nevoie de o masina de familie nu foarte mare si ieftina, vor alege Rapid. Daca au nevoie de o masina de familie mare si cu un pret bun si spatiu pentru o famile cu 2,3 copii si atunci vor alege Octavia. Daca au nevoie de o masina de familie uriasa cu un portbagaj urias, dotari din belsug, spatiu cat vezi cu ochii si loc pentru bagaje de o vacanta lunga cu 3 copii, atunci vor alege Superb. Daca au nevoie de un SUV spatios, 4x4, capabilitati in off road spatiu si portbagaj destul de mare, atunci vor lua Karoq. Daca au nevoie de un SUV cu 7 locuri sau portbagaj urias, spatiu din belsug, 4x4, capabilitati in off road, atunci vor lua Kodiaq. Si nici nu sunt obligati sa cumpere Skoda. O fac pentru ca sunt frumoase, fiabile, dotari, spatiu, portbagaj urias si sunt sigure. Si sa nu spui ca le cumpara pentru ca este masina poporului ca nu merge. Le cumpara pentru ca sunt foarte bune. Si uite si un videoclip cu o Skoda Octavia Scout pe off road. Se descurca excelent. Mai ales cu un sistem de tractiune integrala care poate sa transmita cuplul automat. youtube.com/watch?v=VnF9wDxepo4 Se descurca excelent. Ca nu mai ziceti ca Skodele nu se descurca pe off road.

  • zen, vineri, 06.03.2020 19:21

    Ce "trebuie sa faca" o masina sa obtina 5 stele la consum in acceptiunea voastra, AM ? Mazda asta ,desi s-a descurcat mai mult decat onorabil, nu a reusit.

  • fanel, vineri, 06.03.2020 19:52

    Nu inteleg dece trebuie unii sa vorbeaca la un articol cu Mazda 2 despre Fabia, costiugul ala pe 4 roti. Inteleg ca doar indivizii fara imaginatie fara niciun scop in viata isi iau Skode. Skodele niste porcarii, cele mai proaste, mai hidoase si mai fara suflet masini din lume. Orice om cu mintea intreaga nici nu intra intr-o reprezentanta de-a lor. Skodele sunt bune doar la carat gunoi de grajd, porcul de craciun de la rudele mai instarite decat tine care vor sa scape urgent de troaca, daca e prima ta masina, cumparata cu 1000Eu si 200.000km sau cand faci scoala de soferi (cand iese fum din spatele lor mai ceva ca la un furnal). Off-road poti face si cu unTrabant sau cu un Logan. Amandoua mai bune decat cazaturile de Skoda Kamik sau Kodiak, supraevaluate si numai bune de prostit prostii.

  • Oribil, vineri, 06.03.2020 21:55

    Ce masina mica, trebuie sa fii nebun sa dai banii pe asa ceva. Asta o vad in clasa cu fiat 500 , Citroen C1 nu cu clasa mica . E o greseala cu modelul asta, daia nu se vede nici pe strazi.

  • PMC, sâmbătă, 07.03.2020 10:06

    Imi place masinuta asta. Asa imi place si Mazda 6 si M3. Problema, ca de cele mai multe ori la Mazda, sunt motoarele. Insa de data asta e un pic altfel. Masina asta mi se pare prin definitie masina pt sexul moale, ... aaah... frumos. In conditiile astea, motorul ala e suficient. Dar de ce sa pui turometru in centrul bordului cand ai motor ff slab sub capota? De ce ai face asta? Nu inteleg. Cred ca o sa aiba succes, in ciuda stangaciilor specifice Mazda. Se pare ca oamenii se incapaneaza sa o dea de gard de fiecare data cand scot o masina noua. Ah da, si designul e aproape identic cu precedenta...

  • Tatraurs, sâmbătă, 07.03.2020 11:07

    Radeam de Vw ca se prezenta cu 102 cai putere storsi dintr-un motor de 1.6 cand toti concurentii aveau puteri mult mai mari scoase din motoare la fel si uite ca in 2020 vine mazda cu 90 de cai scosi dintr-un motor de 1.5l. e ca si cand ti-aumlua un aspirat de 3.0 si doar 180cp,performanta...Sa mai arunce japonezii un ochinpe la coreeni,ca de vreo 10 ani de zile cam spala cu ei pe jos cei de la kia/hyundai.

  • Tatraurs, sâmbătă, 07.03.2020 13:21

    Kia picanto model 2020 are 85cp din 1200cm cubi.

  • GELU, sâmbătă, 07.03.2020 23:41

    @TATRAURS sI Dacia are pe modelele din portofoliu motoare 0.9 l cu 75 cp. Asta nu inseamna ca le face fiabile... Orice persoana cunoscatoare a domeniului auto va recunoaste faptul ca fenomenul de "downsizing" este un experiment derulat pe banii cumparatorilor. Cat despre fiabilitate, nu avem ce discuta aici. Iar despre consumul motoarelor subdimensionate, iarasi, nu vorbeste nimeni. Motorul de 1 litru de la Ford a fost declarat motorul anului pe mapamond (da, pe bancul de proba, caci in traficul real, nu face fata si are o rata de defectare mare). Mai reflectati

  • GELU, duminică, 08.03.2020 00:11

    Personal detin o MAZDA 6 2.0 Diesel de 120 CP din 2007 si nu am avut absolut nici un fel de problema cu ea. Comportament ireprosabil pe sosea, trainca, spatioasa, simpla, eficienta. Consumul de motorina in trafic de bucuresti este intre 8 si 9 l/100 km. Este un consum decent dupa parerea mea.

  • Niggapls, duminică, 08.03.2020 00:53

    Haideti sa va zic ce e special la masinuta asta.....Are un motor aspirat, de turatie, etajat prea lung, dar este usoara. Cu un chiptuning motorul se duce usor in 130 de cai. Si atunci ce obtii??? O masina unica, care e fasneata, poate sa mearga si la viteza mare cu o turatie decenta, si care raspunde la comenzi mai bine decat aproape toate masinile sub 20k.

  • cifre, luni, 09.03.2020 07:23

    Portbagajul e de fapt in media clasei, dar asta o aflati doar citind teste gen ADAC cu masuratori efective si nu aiurelile din prospecte -- preluate insa mereu necritic de mai toata presa auto. Alerta la gogomanii inca piuie deci si e pierdere de timp lamurirea unora ca ca o masina de 4,07 m nu poate fi comparata cu segm.A sau ca turometrul pus central e abcsolut justificat de suta-n 8 secunde si ceva (vb. de motorul de 115 CP, ca nu europa e buricul pietei Mazda) si tot asa. P.s. Nu am Mazda si nici actiuni la ei, dar imi pare incorect sa porcaiesti o masina perceputa drept *slaba* dar cu performante de VW Polo turbat TSI 115 CP si consum cu 30-40% mai mare in realitate.

  • Ilici02, luni, 09.03.2020 10:22

    @ Tatraurs Poti sa scoti si 200 CP dintr-un 1.5 aspirat. Uita-te in segmentul moto si ai sa gasesti 100CP din 650cc. Si cu VVT la autoturisme reusesti sa scoti 75 de cai dintr-un motor de 1 litru aspirat. Dar pana in 3-4000 rpm se va comporta ca un motor fara VVT cu un cuplu de sub 100Nm, o putere reala de 30-40CP si evident vor veni cu niste etajari pe masura ale cutiei, ceva in genul Loganului 1.0 SCE cu vreo 3500rpm la 100km/h. Asa ca ce face Mazda cu 90 cai dintr-un aspirat de 1.5 (probabil fara vvt) mi se pare mai cinstit si pare ca e si reusit dpdv dinamic fiind cam cel mai rapid model dintre masinile cu care se compara in mod direct. Nici la consum nu sta rau.

  • Tatraurs, luni, 09.03.2020 11:22

    Oricum o dati,90cp sunt putini pentru un aspirat de 1.5, ce nu imi place la Mazda e ca mint foarte.mult in legatura cu performantele masinilor lor,cum e cazul motorului lor minune de2.0 si 185cp care e mai puturos ca cel de 165. A se vedea site-ulz zeperfs.com unde se dau acceleratiile reale ,cele masurata cum trebuie

  • Tatraurs, luni, 09.03.2020 11:28

    Iar daca va e lene sa cautati,va dau eu performantele reale .mazda 2,90caluti,0-100 10,5 sec,0-160 38 sec :))),le poti masura cu clepsidra

  • xy, marţi, 10.03.2020 09:38

    Vreti putere, luati mx5 cu acelasi motor 1.5 aspirat dar de 132 CP. Pentru o subcompacta atat de usoara 90 CP sint de ajuns cand targetul e un consum mic, ba chiar minim in segmentul B.

  • Adi, duminică, 15.03.2020 17:37

    In 5 ani o masina din asta e galeata de rugina, de-asta nu se cumpara. Tehnologie de top, tabla si sasiu facute din hartie igienica