Mazda 3

2.0 Benzina Mild Hybrid (Skyactiv-G) 122CP Man6 Standard

Interior

4.5

Designul exterior este o evoluție, interiorul este o revoluție. De câte ori n-am spus asta în cazul unor mașini de generație nouă. O spun și acum, pentru că fix asta e rețeta. Interiorul lui Mazda3 este unul dintre cele mai bune din segmentul compact și o să vă explic imediat de ce. Totul se întâmplă după ce închizi portiera. Cu o lejeritate fantastică. Habitaclul lui Mazda3 te izolează complet de zgomotul de afară.

Am făcut un test: un Mazda3 sedan era parcat pe iarbă, chiar lângă o fântână arteziană, înconjurată de mesele cu jurnaliști. Tot zgomotul de fond creat de apă și de conversațiile celor din jur au dispărut ca prin minune atunci când am intrat în habitaclu. Deci izolarea fonică este una demnă de segmentul premium, fără îndoială. Doar pe autostradă avem un ușor zgomot de vânt creat de oglinzi la peste 100 de km/h.

Materialele țintesc și ele tot segmentul premium, pentru că sunt moi și plăcute la atingere. Avem un plastic moale pe planșa de bord, zone îmbrăcate într-un material care imită pielea, inserții cromate și piele de o bună calitate pe scaune. Doar în părțile inferioare ale consolei centrale și ale portierelor există un plastic ceva mai tare, care amintește de vechiul Mazda3.

Ce nu-ți amintește de Mazda3 este designul planșei de bord, complet diferit. Avem guri de ventilație orizontale, înscrise perfect în linia planșei de bord, instrumente de bord cu un afișaj mult mai clar, o climatizare cu o serie de comenzi ușor subdimensionate și cel mai frumos volan instalat până acum pe o compactă. E cam mare, dar parcă îl reproduce extrem de fidel pe cel de la BMW.

Scaunele au fost și ele reproiectate și îți oferă, pe lângă o poziție destul de sportivă și coborâtă, un confort deosebit, cu o susținere laterală bună și cu o tetieră integrată, care, potrivit Mazda, te protejează mult mai bine în cazul unui impact posterior.

Spațiile de depozitare au devenit mult mai mari. Mă refer aici la cotiera centrală, care este uriașă. Avem un torpedou încăpător, spațiu destul de bun în portiere, suport de pahare pe consola centrală și chiar un spațiu pentru telefonul mobil, ușor cam mic și ascuns la baza planșei de bord. Având în vedere rapiditatea cu care evoluează piața auto din punct de vedere tehnologic, cred că mi-aș fi dorit și o încărcare prin inducție pentru el.

Toate bune și frumoase pe locurile din față. Pe măsură ce te îndepărtezi de planșa de bord, lucrurile nu mai par atât de roz. Pe bancheta din spate ai spațiu decent la nivelul picioarelor, dar clar mai mic decât cel regăsit în Golf sau Ceed. În plus, ai și un tunel central destul de ridicat, care incomodează un al treilea pasager. Spațiul la cap este la limitat, iar detaliile practice lipsesc: ai doar un buzunar pentru ziare și reviste, lipsesc gurile de ventilație și prizele USB.

Nici în portbagaj lucrurile nu sunt mai roz. Capacitatea de încărcare rămâne în continuare una destul de mică, în condițiile în care toate compactele de generație nouă au sărit de pragul de 400 de litri. Mazda3 se mulțumește cu 358 de litri și cu un prag de încărcare foarte înalt, care va incomoda atunci când aveți de ridicat bagaje grele.

  • M_Frank, luni, 11.03.2019 12:46

    Good job Mazda. E bine sa fii diferit!

  • someone, luni, 11.03.2019 12:55

    @ frank: cu aceasta generatie, mazda e diferita si cu motorizarea de baza ( cea din articolul prezent ) cat si cu motorizarea de top, viitorul skyactive-x

  • a, luni, 11.03.2019 13:00

    o gioarsa de motor. 4 stele, lol. eu nu cred ca te curata de alt hatchback, cred ca te curata de ideea de a-ti mai lua mazda. bine ca au mai lucrat la interioare, ca ala era un alt punct foarte slab. acum pare chiar mai mult decat ok.

  • olteanu, luni, 11.03.2019 13:29

    o masina foarte frumoasa, pacat ca motorizarile nu sunt pe masura aspectului exterior

  • Dudu, luni, 11.03.2019 14:38

    Nu sunt 100% sigur dar nu cumva acele consumuri oficiale ale concurentei (care sunt cu 1 litru mai mici) sunt realizate in ciclul NEDC iar la noua Mazda 3 sunt valori date de testul WLTP? Din cate am cautat la concurenta nu prea mentioneaza niciunul ce consum este afisat, si considerand ca sunt aceleasi valori de anii trecuti, ma indoiesc ca sunt date de noile teste. N-am vazut pana acuma nicio masina sa aiba consum mai bun sau macar egal in ciclul WLTP fata de NEDC. Dar daca ma insel, va rog sa ma contraziceti.

  • mog, luni, 11.03.2019 14:59

    @a vorbesti prostii, habar n ai cum sunt interioarele la mazda din generatiile curente. iar motoarele sunt f ok, mazda e un constructor mic, isi dezvolta singuri motoarele, si chiar si asa au adus o gramada de inovatii. prefer oricand un 2.0 aspirat de 122 cp in loc de 1l turbo...

  • 2019, luni, 11.03.2019 14:59

    2.0 benzina 129 cp ce-i f* asta?

  • pipo, luni, 11.03.2019 15:41

    Poate ca ar fi bine ca lumea sa inteleaga ca aceasta motorizare este/va fi una 'entry level" fiindca s-au anuntat motorizari mult mai puternice spre sfarsitul anului. Nici cele cu care a facut Bogdan/AM comparatie mai sus nu sunt mai breze sau cu mult mai superioare ,nici ca dinamica ,nici ca fiabilitate, nici ca si consum. Ce este insa intrucatva de neinteles si ramas inca fara explicatie este faptul ca Mazda a decis sa "sugrume" aceasta motorizare la maxim, reducandu-i sprintul pana la suta cu vreo 2 secunde fata de vechea generatie. Adica inteleg ca vrei sa lasi loc pt. motorizarile care urmeaza , dar totusi puteau lejer sa se duca sub "limita psihologica" de 10 s. Dar japonezii de la Mazda au luat de multe ori decizii ciudate sau contra "valului" si in acest caz nu se opresc doar la motorizari . Portbagajul si spatiul spate nu au fost imbunatatite chiar daca au fost "nesatisfacatoare" si la generatia precedenta , mai mult stalpul spate e supradimensionat pastrand (se pare ca la cererea expresa a fanilor) liniile conceptului dupa care a fost desenat acest model , ducand astfel la o suprafata vitrata ridicol de mica (dpmdv) pt. locurile spate. Mazda astfel arata clar ca acesta este un adevarat Hatch pt. tineri si nefamilisti si nu un Family Hatch. Pt. cei care vor ceva mai mult spatiu si portbagaj japonezii ofera varianta Sedan care vine ( din nou contrar cutumei) cu exact acelasi pret. Interiorul este la limita superioara a clasei as spune si din acest aspect comparabil cu modele din zona mai "premium" si mult mai scumpe. Echiparea este cu adevarat impresionanta dar "stricata" totusi de regretabila decizie (si totodata probabil intentionata) de a oferi AC manual la acest nivel. Probabil nici nu va exista optiunea de AC automat decat o data cu trecerea la urmatorul /celalalt nivel superior de echipare. Nu imi este clar ce vrea sa spuna Bogdan/AM cu "semnatura led diurna" , adica ai faruri full led in echipare dar nu ai lumini de zi led ? @Bogdan ,se poate o confirmare ?

  • mog, luni, 11.03.2019 16:22

    asa fac toti producatorii japonezi, sunt extrem de conservatori si iau niste decizii dubioase, gen se impusca singuri in picior. Subaru e si mai rau, Mitshubisi la fel...

  • Seth, luni, 11.03.2019 18:15

    Motor 2.0 aspirat 122 hp. Pe bune ? Parca ne-am intors in 2004. E in regula pentru varianta de baza, macar e ieftina. Dar stai, costa cat ?19.900 dafuq ??!! Hmm pai de banii astia iti iei un CEED nou FULL option + cutie cu 7 trepte cu dublu abreeaj. 1.4 turbo 140 cai cuplu maxim la 1500 ture, motor mai mic si mai usor 0-100 in 8.7 sec si ramai si cu 1000 euro rest.

  • Obbie, luni, 11.03.2019 19:05

    Bai, voi chiar ati testat masina? Ca pozele sunt cu o alta varianta de echipare... Consumul obtinut mi se pare f mare (9.2 l/100). Pe "vechea" M3 cu motor G165 aveam maxim 8 cand scoteam untul din ea pe serpentine. Am avut ocazia sa ma sui in modelul acesta nou. Interiorul e un upgrade fata de generatia anterioara. Spatiul din spate + portbagaj au ramas insa tot la fel de mici (chiar portbagajul mi s-a parut mai mic decat la precedenta). Vizibilitatea prin luneta este mult mai proasta (gen RR Evoque). Antifonarea era calcaiul lui Ahile pt M3, in special zgomotul la rulaj (a fost si unul din motivele principale pt care am vandut-o). Sper ca au rezolvat acest aspect. Posesori ai modelului actual au condus-o si la mers mai sportiv ori drum denivelat sta mai prost pe sosea. Deci remarca dvs. cu "reteta suspensiei spate" care vezi doamne e fix identica la comportament (desi constructiv inferioara) e cam vrajeala. Fara nici o suparare, una e sa conduci masina la un press release si alta-i sa aduni km zilnic cu modelul anterior timp de cativa ani. Sesizezi altfel diferentele. Astept cu interes primele review-uri ale motorizarii Sky-X. Aia e chiar ceva inovativ pt timpurile in care traim.

  • 1q, luni, 11.03.2019 20:43

    Cei care sunteti obsedati de cai luati-va BMW cu 4 turbine...si mai vorbim ...

  • mm, marţi, 12.03.2019 08:21

    a face polemici vizavi de avantajel/dezavantajele motoarelor aspirante n-are sens, sunt destui care aprecieaza previzibilitatea unui astfel de motor, iar cei doar 120 cp, eu as limita prin lege la 50/tona (eventual examen psihologic si de aptitudini pentru cei ce vor mai mult), prea multi viteji redusi mintal in masini puternice pe soselele patriei...

  • Tatraurs, marţi, 12.03.2019 09:07

    @MM De ce nu si un examen psihiatric pentru cei care vor mai putin,sa vedem daca esti si tu apt pentru permis de masina cu motorul slab.la 1500kg sunt de ajuns 75cp,da?Acum ma duc sa scad puterea motorului,ii scot o turbina si doua injectoare sa te multumesc.

  • Parere, marţi, 12.03.2019 13:31

    Este modelul vechi sau nou? 95% este aceeasi masina, nu vad schimbari semnificative.

  • Bogdan, marţi, 12.03.2019 14:41

    @Parere Verifica-ti dioptriile!

  • Fan Mitsu, marţi, 12.03.2019 17:18

    Automarket,modelul testat de voi daca este cel din foto,lapret sste pe la 24000.

  • @@MM, miercuri, 13.03.2019 07:06

    primul s-a autosesizat...

  • xxx, miercuri, 13.03.2019 20:15

    Mazda 3 are "0" șanse sa se impună în fata concurentei constructorilor europeni in Europa și nu din cauza ca mașina nu ar fi OK . Personal nu-mi place interiorul pare un pic desuet și în aceleași timp complicat cu atât de multe butoane

  • Hidosenie, miercuri, 13.03.2019 21:33

    Doamne dar ce e cu spatele ala? Stopurile sunt misto dar din lateral arata absolut oribil cocosata rau chiar nu pot sa cred ca asta e versiunea de serie nici nu se compara cu generatia actuala este oribila "evoluata"" asta . Fereasca Dumnezeu :)) ! Pacat de interiorul ala superb !

  • MadaI, miercuri, 13.03.2019 23:30

    Imi place designul, desi e extrem de asemanatoare cu anterioara - caracteristica generala a producatorilor, cu mici exceptii pe la francezi, echipare buna, si cam atat. Performante slabe spre foarte slabe, comparative cu anul 2005. In plus, degeaba ai tinuta de drum buna daca la virajul in rampa ai 60km/h ca trebuie s-o turezi, s-o turezi si-apoi s-o turezi in din nou, cuplul maxim fiind undeva sus de tot, si pentru putin timp. Masina asta o cumperi daca esti fan Mazda sau daca vrei o aspirata in locul jucariilor turbo de-un litru ai altor producatori.

  • Andrei, joi, 14.03.2019 15:47

    Din septembrie 2018,cand s-a trecut la WLTP ,al Megane e motor aspirat 1.3 TCE 116 CP nu cel prezentat de voi in descriere de 1.6.