Calitate / Pret
Mazda a aplicat întotdeauna o etichetă piperată modelelor sale, oferind în schimb o fiabilitate recunoscută și niveluri de echipare generoase. În cazul lui Mazda3, japonezii au ajustat puțin rețeta: au contopit primele trei niveluri de echipare oferind o listă de dotări standard pe care nu prea o poate egala nici un model compact. Mă refer aici la lumini LED oferite în standard, navigație, senzori de parcare spate, head-up display, sistem audio cu 8 difuzoare, airbag genunchi pentru șofer, asistență la pornirea din rampă, stopuri cu LED, oglinzi exterioare electrice, încălzite și rabatabile automat, ecran central de 8.8 inch, sistem de infotainment compatibil cu Apple Carplay și Android Auto, senzori de ploaie și lumină, asistent inteligent de frânare în oraș cu funcție pentru detectarea pietonilor. Din păcate, aerul condiționat este manual, iar senzorii față lipsesc.
Dar dacă astea nu sunt impedimente, Mazda3 pornește de la numai 19.900 de euro alături de motorul pe benzină de 2.0 litri și 120 de cai putere. Cu o asemenea echipare standard, comparația cu ceilalți rivali din segment se va face referindu-mă la nivelurile lor de top (acolo unde este cazul).
Ford Focus alături de motorul 1.0 Ecoboost cu transmisie manuală cu 6 rapoarte și echipare Titanium (chiar și așa este tot mai slab echipat decât Mazda3), ajunge foarte aproape de japonez, pentru că are un preț de 19.600 de euro. Honda Civic și motorul de un litru cu 129 de cai putere, nivel de echipare Elegance, costă 20.000 de euro, deci insesizabil mai scump decât conaționalul său.
Hyundai i30 cu motor 1.0 benzină de 120 CP și nivel de echipare Highway ajunge să coste 19.100 de euro. Kia Ceed rămâne în continuare un chilipir alături de același motor de un litru și 120 CP, echipare Star. Clienții plătesc 17.600 de euro, dar nu primesc o listă de dotări așa de generoasă.
Opel Astra 1.4 benzină de 125 CP și echipare Innovation costă aproape cât un Mazda3, ajungând la 19.700 de euro. Peugeot 308 și versiunea 1.2 benzină de 115 CP, echipare Allure, este cam cu 1000 de euro mai ieftin. Renault Megane rămâne chilipirul segmentului, pentru că ajunge la 16.200 de euro plătiți pentru motorul 1.6 benzină de 115 CP și echipare Zen.
Și Seat Leon 1.4 benzină de 125 CP cu echipare Xcellence este o afacere bună, eticheta sa fiind de 18.500 de euro. Volkswagen Golf facelift 1.4 benzină, echipare Comfortline (clar sub ceea ce oferă Mazda3), costă 18.500 de euro.
Așadar, după ce înșiri rivalii din segment și te uiți la lista lor de dotări, chiar și pe nivelurile superioare, începi să înțelegi că oferta standard celor de la Mazda este aproape imbatabilă.
Good job Mazda. E bine sa fii diferit!