Mazda 3

2.0 Benzina Mild Hybrid (Skyactiv-G) 122CP Man6 Standard

Siguranta

5.0

EuroNCAP nu a testat încă nivelul de siguranță oferit de Mazda3, însă mașina japoneză promite un comportament bun, fiind dezvoltată pe o platformă nouă, în cazul căreia s-a folosit un oțel de înaltă rezistență. Procentul utilizării acestui material este de 10 ori mai mare decât în cazul vechiului Mazda3. S-au născut noi zone de deformare, a crescut rezistența în cazul unui impact lateral, iar pasagerii sunt mai bine protejați în cazul unui impact posterior, grație scaunelor regândite.

Sistemele de siguranță sunt și ele generoase, chiar și din echiparea standard, după cum vă spuneam și mai sus. Asta înseamnă un sistem automat de frânare în situații de urgență, monitorizarea benzii de mers, monitorizarea unghiului mort, recunoașterea semnelor de circulație, pilot automat adaptiv, menținerea benzii de mers.

Cu ocazia noii generații debutează și alte două sisteme importante: monitorizarea stării de oboseală a șoferului și alertă la traficul frontal. Aceasta din urmă este utilă atunci când ieși de pe o străduță laterală și nu ai vizibilitate. Lista de airbaguri standard include și un airbag pentru genunchii șoferului.

  • M_Frank, luni, 11.03.2019 12:46

    Good job Mazda. E bine sa fii diferit!

  • someone, luni, 11.03.2019 12:55

    @ frank: cu aceasta generatie, mazda e diferita si cu motorizarea de baza ( cea din articolul prezent ) cat si cu motorizarea de top, viitorul skyactive-x

  • a, luni, 11.03.2019 13:00

    o gioarsa de motor. 4 stele, lol. eu nu cred ca te curata de alt hatchback, cred ca te curata de ideea de a-ti mai lua mazda. bine ca au mai lucrat la interioare, ca ala era un alt punct foarte slab. acum pare chiar mai mult decat ok.

  • olteanu, luni, 11.03.2019 13:29

    o masina foarte frumoasa, pacat ca motorizarile nu sunt pe masura aspectului exterior

  • Dudu, luni, 11.03.2019 14:38

    Nu sunt 100% sigur dar nu cumva acele consumuri oficiale ale concurentei (care sunt cu 1 litru mai mici) sunt realizate in ciclul NEDC iar la noua Mazda 3 sunt valori date de testul WLTP? Din cate am cautat la concurenta nu prea mentioneaza niciunul ce consum este afisat, si considerand ca sunt aceleasi valori de anii trecuti, ma indoiesc ca sunt date de noile teste. N-am vazut pana acuma nicio masina sa aiba consum mai bun sau macar egal in ciclul WLTP fata de NEDC. Dar daca ma insel, va rog sa ma contraziceti.

  • mog, luni, 11.03.2019 14:59

    @a vorbesti prostii, habar n ai cum sunt interioarele la mazda din generatiile curente. iar motoarele sunt f ok, mazda e un constructor mic, isi dezvolta singuri motoarele, si chiar si asa au adus o gramada de inovatii. prefer oricand un 2.0 aspirat de 122 cp in loc de 1l turbo...

  • 2019, luni, 11.03.2019 14:59

    2.0 benzina 129 cp ce-i f* asta?

  • pipo, luni, 11.03.2019 15:41

    Poate ca ar fi bine ca lumea sa inteleaga ca aceasta motorizare este/va fi una 'entry level" fiindca s-au anuntat motorizari mult mai puternice spre sfarsitul anului. Nici cele cu care a facut Bogdan/AM comparatie mai sus nu sunt mai breze sau cu mult mai superioare ,nici ca dinamica ,nici ca fiabilitate, nici ca si consum. Ce este insa intrucatva de neinteles si ramas inca fara explicatie este faptul ca Mazda a decis sa "sugrume" aceasta motorizare la maxim, reducandu-i sprintul pana la suta cu vreo 2 secunde fata de vechea generatie. Adica inteleg ca vrei sa lasi loc pt. motorizarile care urmeaza , dar totusi puteau lejer sa se duca sub "limita psihologica" de 10 s. Dar japonezii de la Mazda au luat de multe ori decizii ciudate sau contra "valului" si in acest caz nu se opresc doar la motorizari . Portbagajul si spatiul spate nu au fost imbunatatite chiar daca au fost "nesatisfacatoare" si la generatia precedenta , mai mult stalpul spate e supradimensionat pastrand (se pare ca la cererea expresa a fanilor) liniile conceptului dupa care a fost desenat acest model , ducand astfel la o suprafata vitrata ridicol de mica (dpmdv) pt. locurile spate. Mazda astfel arata clar ca acesta este un adevarat Hatch pt. tineri si nefamilisti si nu un Family Hatch. Pt. cei care vor ceva mai mult spatiu si portbagaj japonezii ofera varianta Sedan care vine ( din nou contrar cutumei) cu exact acelasi pret. Interiorul este la limita superioara a clasei as spune si din acest aspect comparabil cu modele din zona mai "premium" si mult mai scumpe. Echiparea este cu adevarat impresionanta dar "stricata" totusi de regretabila decizie (si totodata probabil intentionata) de a oferi AC manual la acest nivel. Probabil nici nu va exista optiunea de AC automat decat o data cu trecerea la urmatorul /celalalt nivel superior de echipare. Nu imi este clar ce vrea sa spuna Bogdan/AM cu "semnatura led diurna" , adica ai faruri full led in echipare dar nu ai lumini de zi led ? @Bogdan ,se poate o confirmare ?

  • mog, luni, 11.03.2019 16:22

    asa fac toti producatorii japonezi, sunt extrem de conservatori si iau niste decizii dubioase, gen se impusca singuri in picior. Subaru e si mai rau, Mitshubisi la fel...

  • Seth, luni, 11.03.2019 18:15

    Motor 2.0 aspirat 122 hp. Pe bune ? Parca ne-am intors in 2004. E in regula pentru varianta de baza, macar e ieftina. Dar stai, costa cat ?19.900 dafuq ??!! Hmm pai de banii astia iti iei un CEED nou FULL option + cutie cu 7 trepte cu dublu abreeaj. 1.4 turbo 140 cai cuplu maxim la 1500 ture, motor mai mic si mai usor 0-100 in 8.7 sec si ramai si cu 1000 euro rest.

  • Obbie, luni, 11.03.2019 19:05

    Bai, voi chiar ati testat masina? Ca pozele sunt cu o alta varianta de echipare... Consumul obtinut mi se pare f mare (9.2 l/100). Pe "vechea" M3 cu motor G165 aveam maxim 8 cand scoteam untul din ea pe serpentine. Am avut ocazia sa ma sui in modelul acesta nou. Interiorul e un upgrade fata de generatia anterioara. Spatiul din spate + portbagaj au ramas insa tot la fel de mici (chiar portbagajul mi s-a parut mai mic decat la precedenta). Vizibilitatea prin luneta este mult mai proasta (gen RR Evoque). Antifonarea era calcaiul lui Ahile pt M3, in special zgomotul la rulaj (a fost si unul din motivele principale pt care am vandut-o). Sper ca au rezolvat acest aspect. Posesori ai modelului actual au condus-o si la mers mai sportiv ori drum denivelat sta mai prost pe sosea. Deci remarca dvs. cu "reteta suspensiei spate" care vezi doamne e fix identica la comportament (desi constructiv inferioara) e cam vrajeala. Fara nici o suparare, una e sa conduci masina la un press release si alta-i sa aduni km zilnic cu modelul anterior timp de cativa ani. Sesizezi altfel diferentele. Astept cu interes primele review-uri ale motorizarii Sky-X. Aia e chiar ceva inovativ pt timpurile in care traim.

  • 1q, luni, 11.03.2019 20:43

    Cei care sunteti obsedati de cai luati-va BMW cu 4 turbine...si mai vorbim ...

  • mm, marţi, 12.03.2019 08:21

    a face polemici vizavi de avantajel/dezavantajele motoarelor aspirante n-are sens, sunt destui care aprecieaza previzibilitatea unui astfel de motor, iar cei doar 120 cp, eu as limita prin lege la 50/tona (eventual examen psihologic si de aptitudini pentru cei ce vor mai mult), prea multi viteji redusi mintal in masini puternice pe soselele patriei...

  • Tatraurs, marţi, 12.03.2019 09:07

    @MM De ce nu si un examen psihiatric pentru cei care vor mai putin,sa vedem daca esti si tu apt pentru permis de masina cu motorul slab.la 1500kg sunt de ajuns 75cp,da?Acum ma duc sa scad puterea motorului,ii scot o turbina si doua injectoare sa te multumesc.

  • Parere, marţi, 12.03.2019 13:31

    Este modelul vechi sau nou? 95% este aceeasi masina, nu vad schimbari semnificative.

  • Bogdan, marţi, 12.03.2019 14:41

    @Parere Verifica-ti dioptriile!

  • Fan Mitsu, marţi, 12.03.2019 17:18

    Automarket,modelul testat de voi daca este cel din foto,lapret sste pe la 24000.

  • @@MM, miercuri, 13.03.2019 07:06

    primul s-a autosesizat...

  • xxx, miercuri, 13.03.2019 20:15

    Mazda 3 are "0" șanse sa se impună în fata concurentei constructorilor europeni in Europa și nu din cauza ca mașina nu ar fi OK . Personal nu-mi place interiorul pare un pic desuet și în aceleași timp complicat cu atât de multe butoane

  • Hidosenie, miercuri, 13.03.2019 21:33

    Doamne dar ce e cu spatele ala? Stopurile sunt misto dar din lateral arata absolut oribil cocosata rau chiar nu pot sa cred ca asta e versiunea de serie nici nu se compara cu generatia actuala este oribila "evoluata"" asta . Fereasca Dumnezeu :)) ! Pacat de interiorul ala superb !

  • MadaI, miercuri, 13.03.2019 23:30

    Imi place designul, desi e extrem de asemanatoare cu anterioara - caracteristica generala a producatorilor, cu mici exceptii pe la francezi, echipare buna, si cam atat. Performante slabe spre foarte slabe, comparative cu anul 2005. In plus, degeaba ai tinuta de drum buna daca la virajul in rampa ai 60km/h ca trebuie s-o turezi, s-o turezi si-apoi s-o turezi in din nou, cuplul maxim fiind undeva sus de tot, si pentru putin timp. Masina asta o cumperi daca esti fan Mazda sau daca vrei o aspirata in locul jucariilor turbo de-un litru ai altor producatori.

  • Andrei, joi, 14.03.2019 15:47

    Din septembrie 2018,cand s-a trecut la WLTP ,al Megane e motor aspirat 1.3 TCE 116 CP nu cel prezentat de voi in descriere de 1.6.