Interior
Mazda este unul dintre producătorii de volum care încearcă să stabilească noi standarde în materie de finisaje interioare. Habitaclul lui CX-30 a fost croit după "chipul și asemănarea" noului Mazda 3. Liniile planșei de bord curg către cele două portiere, iar simplitatea pare preluată din locuințele nordicilor.
Japonezii au optat pentru o planșă de bord orientată către șofer, în spiritul Jinba Ittai, și pentru o consolă centrală cu butoane cât mai puține.
Indiferent de locurile în care vei "pipăi" noul CX-30, vei descoperi materiale plăcute la atingere și finisaje bune. Și mă refer aici chiar și la zonele din partea de jos a portierei sau la cele din zonele laterale ale tunelului median.
Pentru cei care vor alege motorizarea Skyactiv-X, japonezii au pregătit o tapițerie specială. Se numește Pure White și îmbină elemente de culoare albă cu accesorii castanii.
Odată cu noua platformă, zgomotele exterioare sunt și mai bine izolate. Cotiera oferită este una spațioasă, cu un capac care culisează. Tot pe lista spațiilor de depozitare voi trece suporturile pentru pahare cu o adâncime bună și zonele special "croite" de pe portiere pentru transportul sticlelor de apă.
Japonezii au pregătit și o mică zonă în care îți vei putea depozita telefonul mobil, aceasta fiind "ascunsă" la baza planșei de bord.
Scaunele de pe CX-30 sunt confortabile, însă suportul lateral putea fi mai bun. Aceasta vin cu o tetieră integrată despre care Mazda spune că te va proteja mai bine în cazul unui impact din spate.
Spațiul lateral din față este asemănător cu cel dintr-un CX-5, iar pasagerii din spate vor putea călători confortabil și vor avea spațiu atât pentru a-și întinde picioarele, cât și pentru a mențione o poziție corectă a capului pe tot parcursul drumului. Volumul portbagajului este 430 de litri, o valoare mai slabă fiind rapoartată doar de Nissan în cazul lui Qashqai.
Dealerii Mazda au învățat se pare lecția. Fiindcă culoarea bleu-petrol a mașinii testate aici maschează la fix plasticăraia de pe praguri / aripi, criticată unanim de presa auto -- și implicit de mai toți chibiții comentatori. Mie, sincer, nu-mi displace însă *placarea* respectivă, mai ales că prezența unor versiuni 4x4 (spre deosebire de mulți rivali din segment) o face și funcțională. Și-n caz contrar se poate apela la un vopsitor bun ca să i-o acordeze cu caroseria. (b.t.w.: Ar fi fost preferabilă testarea unui CX30 Skyactiv X 4x4, permițând astfel și compararea cu alți rivali gen VW Tiguan, Seat Ateca de 190 CP etc.) Cât despre *bendieselul* Skyactiv-X, rămâne cum am stabilit... de la Mazda-3: n-o fi el *stratosferic*, dar tot e un punct de cotitură tehnică -- și clar că poate fi perfecționat în continuare.