Calitate / Pret
Mazda CX-30 echipat cu motorul Skyactiv-X poate fi deja comandat și pe piața din România. La fel ca în cazul noii generații Mazda 3, producătorul japonez vine cu prețuri ceva mai piperate, însă cu o listă de dotări cât se poate de generoasă.
Astfel, versiunea de bază a lui CX-30 va include, printre altele, următoarele echipamente: jante de 16 inch din aliaj, faruri LED cu sistem de spălare, lumini de semnalizare și stopuri cu LED, oglizi exterioare electrice și încălzite, rabatabile automat și cu lumină de semnalizare integrată, conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, head-up display, ecran color cu diagonala de 8.8 inch, aer condiționat manual, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, cotieră centrală, scaune față reglabile pe înălțime, sistem de asistență la pornirea din rampă, senzori de lumină și ploaie și o mulțime de echipamente de siguranță.
Prețul de pornire pentru versiunea CX-30 Skyactiv-X GT este de 24.500 de euro, iar al doilea nivel de echipare GT Plus pornește de la 26.100 de euro. Renault Kadjar în echiparea Intens pornește de la 24.000 de euro, iar Nissan Qashqai în versiunea N-Connecta (al doliea nivel de echipare din toate cele patru disponibile) pornește de la 24.100 de euro. Singurul care iese din acest interval cuprins între 24.000 și 24.500 de euro este Honda HR-V. Versiunea Sport (doar pe aceasta poate fi comandat motorul de 182 CP) are un preț de pornire de 29.500 de euro.
Dealerii Mazda au învățat se pare lecția. Fiindcă culoarea bleu-petrol a mașinii testate aici maschează la fix plasticăraia de pe praguri / aripi, criticată unanim de presa auto -- și implicit de mai toți chibiții comentatori. Mie, sincer, nu-mi displace însă *placarea* respectivă, mai ales că prezența unor versiuni 4x4 (spre deosebire de mulți rivali din segment) o face și funcțională. Și-n caz contrar se poate apela la un vopsitor bun ca să i-o acordeze cu caroseria. (b.t.w.: Ar fi fost preferabilă testarea unui CX30 Skyactiv X 4x4, permițând astfel și compararea cu alți rivali gen VW Tiguan, Seat Ateca de 190 CP etc.) Cât despre *bendieselul* Skyactiv-X, rămâne cum am stabilit... de la Mazda-3: n-o fi el *stratosferic*, dar tot e un punct de cotitură tehnică -- și clar că poate fi perfecționat în continuare.