Mazda CX-30

Mazda CX-30 Skyactiv-X 180 CP, Man, 2WD

Calitate / Pret

4.0

Mazda CX-30 echipat cu motorul Skyactiv-X poate fi deja comandat și pe piața din România. La fel ca în cazul noii generații Mazda 3, producătorul japonez vine cu prețuri ceva mai piperate, însă cu o listă de dotări cât se poate de generoasă.

Astfel, versiunea de bază a lui CX-30 va include, printre altele, următoarele echipamente: jante de 16 inch din aliaj, faruri LED cu sistem de spălare, lumini de semnalizare și stopuri cu LED, oglizi exterioare electrice și încălzite, rabatabile automat și cu lumină de semnalizare integrată, conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, head-up display, ecran color cu diagonala de 8.8 inch, aer condiționat manual, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, cotieră centrală, scaune față reglabile pe înălțime, sistem de asistență la pornirea din rampă, senzori de lumină și ploaie și o mulțime de echipamente de siguranță.

Prețul de pornire pentru versiunea CX-30 Skyactiv-X GT este de 24.500 de euro, iar al doilea nivel de echipare GT Plus pornește de la 26.100 de euro. Renault Kadjar în echiparea Intens pornește de la 24.000 de euro, iar Nissan Qashqai în versiunea N-Connecta (al doliea nivel de echipare din toate cele patru disponibile) pornește de la 24.100 de euro. Singurul care iese din acest interval cuprins între 24.000 și 24.500 de euro este Honda HR-V. Versiunea Sport (doar pe aceasta poate fi comandat motorul de 182 CP) are un preț de pornire de 29.500 de euro.

  • Kirotractor, joi, 19.09.2019 12:25

    Dealerii Mazda au învățat se pare lecția. Fiindcă culoarea bleu-petrol a mașinii testate aici maschează la fix plasticăraia de pe praguri / aripi, criticată unanim de presa auto -- și implicit de mai toți chibiții comentatori. Mie, sincer, nu-mi displace însă *placarea* respectivă, mai ales că prezența unor versiuni 4x4 (spre deosebire de mulți rivali din segment) o face și funcțională. Și-n caz contrar se poate apela la un vopsitor bun ca să i-o acordeze cu caroseria. (b.t.w.: Ar fi fost preferabilă testarea unui CX30 Skyactiv X 4x4, permițând astfel și compararea cu alți rivali gen VW Tiguan, Seat Ateca de 190 CP etc.) Cât despre *bendieselul* Skyactiv-X, rămâne cum am stabilit... de la Mazda-3: n-o fi el *stratosferic*, dar tot e un punct de cotitură tehnică -- și clar că poate fi perfecționat în continuare.

  • mm, joi, 19.09.2019 12:36

    @redactia nu ati facu referire la locurile din spate, la cx3 sunt ca inexistente

  • PMC, joi, 19.09.2019 12:51

    @Kiro: sper si eu ca o sa fie perfectionat si ma inclin in fata celor care dau deja banii pe el. Eu n-as da inca. Cine stie? Poate au descoperit japonezii gaura la macaroana, a N-a oara, si poate iese in timp ceva remarcabil. Sper sa fie asa.

  • hazard, joi, 19.09.2019 12:59

    @mm dar suspensie independenta ;)

  • Basil, joi, 19.09.2019 13:14

    Mazda CX 30 Skyactiv X cu toate optiunile, exclusiv trapa, costa 29.540 Euro. O fi mult, o fi putin....Am vazut masina si prea multe lucruri in plus fata de cele spuse in articol nu prea ar fi de zis. Cel putin la interior, calitatea este superioara fata de alte marci/modele similare. Nu ca ar fi neaparat nevoie, dar nu am vazut acel sistem de parcare autonoma. Din pacate vine doar cu un singur tip de jante. Nu-mi place hayonul electric, dar....vine la pachet.

  • Kirotractor, joi, 19.09.2019 13:33

    @mm: ?? -- *iar pasagerii din spate vor putea călători confortabil și vor avea spațiu atât pentru a-și întinde picioarele, cât și pentru a mențione o poziție corectă a capului pe tot parcursul drumului.* @PMC: Văd că orice seamănă și pe departe cu dieselul îți produce extazuri. :-) Ceva mai serios, eu aș miza și-acu p-un Skyactiv-X, dar numai dac-ar fi pus p-o Mazda-2 (130 CP din 1,5 litri mi-ar fi de-ajuns la cât de ușoară-i mașina.) Am răbdare însă până la extenuarea Swiftului meu (pe care oricum abia l-am cipuit spre 170 CP dacă tot a ieșit din garanție)... fiindcă o păsărică mi-a ciripit că băieții din Hiroshima ar fi telepatici. :-)

  • Ics, vineri, 20.09.2019 10:58

    Eu m-am invatat cum e cu miturile de masini japoneze. Am avut o mazda 3 acum vreo 7 ani. La 21.000 km s-a dus filtrul de particule. Nu au vrut sa schimbe pe garantie(peste 3000 euro costul inlocuirii). Cand au ridicat masina, pe dedesubt era toata ruginita si mai batea ceva la roata. Nu au vrut sa faca nimic pe garantie. Indepartarea ruginii si aplicarea unui strat de ceva protectie e considerata mentenanta cica. Nu inteleg pt ce mai era garantia. Nu inteleg cum de lumea e inca entusiasmata de asrfel de masini.

  • PMC, vineri, 20.09.2019 16:17

    @lcs: ne spui mai multe pls? Sunt chiar curios. Nu de altceva, dar ma bate si pe mine gandul la o japoneza. Cred ca multi ar vrea sa afle. Ms.

  • pipo, marţi, 24.09.2019 10:41

    Dom' Cornel, cum vine asta : "însă pentru depășiri la viteze de drumuri naționale poți retrograda chiar și trei trepte. " !? Pai sa ma scuzi , dar matale nu stii sa conduci corect , sau mai degraba nu MAI stii sa conduci corect un aspirat. Probabil esti dintre cei care daca v-ar scoate astia o manuala in 8 trepte ati folosi treapta 8 la 90-100/h ! Treapta aia a6-a nu a fost conceputa ca sa mergem pe drumuri nationale cu 90-100 km/h. Mai ales ca vorbim de o aspirata aici. Zic si eu, fara suparare !

  • Niggapls, miercuri, 25.09.2019 23:09

    "Ecosistemul software-ului este unul ușor de înțeles" Maestrie jurnalistica....

  • ACE - Craiova, sâmbătă, 28.09.2019 19:00

    GARDA LA SOL de 17,5 cm este una destul de rezonabila dar mai mica decat cea de la SUZUKI Vitara de ex. (18,5 cm). Sunt curios daca CX-30 se produce in U.K., Mexic (aidoma lui Mazda 3) sau Japonia (aidoma lui CX-5)...

  • DLP, sâmbătă, 02.11.2019 17:20

    Am achizitionat varianta prezentata dar AWD. Foarte placuta senzatia de condus cu motorul Skyactiv-X. Revin cu impresii dupa 4-5000km referitoare inclusiv la consum, . Dar senzatiile sunt impresionante mai ales pentru cei ce au condus motoare aspirate in trecut.

  • Testarossa, marţi, 05.11.2019 09:10

    @DLP : asteptam impresii, cum ar fi, daca puterea ti se pare suficienta la AWD atunci X pe FWD ar fi miere. Si te rog sa ne spui parerea despre spatiul pe locurile din spate, si ca se ne facem o imagine , daca doresti sa ne spui si ce inaltime ai. Multumuim.

  • DLP, joi, 07.11.2019 17:13

    @Testarossa Nu i-am dat (inca) "blana" (doar un drum de 600km dar in weekend cu aglomeratia de la Bals, pentru cine merge pe la Craiova); saptamana viitoare plec prin RO si revin cu impresii mai ales dpdv la depasirilor (test pe Valea Oltului). Inaltimea proprie 180cm; in spatele meu se sta OK. Recomand vizionarea autoturismului pentru gabarite si un test drive doar pentru tinuta de drum (la Arian nu au/nu aveau varianta Skyactiv X la test drive, doar G cu FWD). Pana acum (1200km, cu cei 600 in afara inclusi) consumul mediu este de 8.6l/100km. Ne auzim....

  • DLP, joi, 07.11.2019 17:27

    Observatie: sistemul start/stop porneste motorul dupa ce calci ambreiajul si o bagi in viteza; la alte modele de acu 4/5 ani repornea motorul doar la calcarea ambreiajului

  • Bolivar, vineri, 21.02.2020 23:26

    Către DLP - Ceva nemulțumiri pana acum vis a vis de mașinuța? Sau alte impresii te rog.

  • Bolivar, miercuri, 26.02.2020 12:24

    Ceva mai scumpa ca xceed, dar la interior mai frumoasa (aici deoinde de gustul fiecăruia). După test drive, pot spune ca e f plăcută la condus. Aștept mai multe păreri de la posesori.