Siguranta
Organizația Euro NCAP încă nu a testat noul CX-30. Dar ținând cont de faptul că SUV-ul producătorului nipon are la bază aceeași arhitectură folosită și de Mazda 3, rezultatul obținut de hatchback-ul compact va fi probabil foarte asemănător.
În urma testelor realizate de Euro NCAP, Mazda 3 a obținut 98% din punctajul maxim în dreptul capitolului dedicat protecției pasagerilor adulți, 87% pentru protecția copiilor și 81% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor. Sistemele de siguranță au funcționat corect, iar Mazda 3 a primit din partea Euro NCAP un punctaj de 73%. În urma acestor rezultate, hatchback-ul nipon a încheiat evaluarea cu cinci stele de siguranță.
Pe lista de dotări standard, Mazda CX-30 primește următoarele elemente de siguranță și asistare: asistent inteligent la frânarea în oraș cu funcție pentru detectarea pietonilor, sistem pentru monitorizarea unghiului mort, sistem de asistență în ceea ce privește banda de rualre, cruise control adaptiv, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, sistem de apelare de urgență E-Call și sistem pentru monitorizarea șoferului.
Cu un astfel de arsenal de sisteme oferite standard și cu atuurile noii platforme Skyactiv, Mazda CX-30 ar trebui să obțină calificativul maxim pentru viitoarele teste de siguranță.
Dealerii Mazda au învățat se pare lecția. Fiindcă culoarea bleu-petrol a mașinii testate aici maschează la fix plasticăraia de pe praguri / aripi, criticată unanim de presa auto -- și implicit de mai toți chibiții comentatori. Mie, sincer, nu-mi displace însă *placarea* respectivă, mai ales că prezența unor versiuni 4x4 (spre deosebire de mulți rivali din segment) o face și funcțională. Și-n caz contrar se poate apela la un vopsitor bun ca să i-o acordeze cu caroseria. (b.t.w.: Ar fi fost preferabilă testarea unui CX30 Skyactiv X 4x4, permițând astfel și compararea cu alți rivali gen VW Tiguan, Seat Ateca de 190 CP etc.) Cât despre *bendieselul* Skyactiv-X, rămâne cum am stabilit... de la Mazda-3: n-o fi el *stratosferic*, dar tot e un punct de cotitură tehnică -- și clar că poate fi perfecționat în continuare.