Motor / Transmisie
Întâlnirea mea cu Mazda CX-5 facelift s-a făcut alături de motorizarea diesel cu patru cilindri, destul de populară în România. Parte din familia eficientă SkyActiv, agregatul de 2.2 litri s-a oferit să mă scape de superstiţii cu 175 de cai putere. Deci nici urmă de cifra 13.
La aceste resurse s-a adăugat şi un cuplu motor extrem de generos, de 420 Nm, resimţit când trebuie, adică pe la 2000 de rotaţii. Momentul motor este atuul SUV-ului japonez, menit să-i insufle un spirit dinamic plăcut. Maşina se mişcă vioi şi acceleraţia răspunde bine solicitărilor de resurse pe o plajă largă de turaţii. Dieselul, antifonat destul de bine, nu îşi pierde din suflul nici după 3000 de rotaţii.
Exploatarea se face cu ajutorul unei cutii automate cu şase trepte, şi ea parte a noii tehnologii SkyActiv. Transmisia are o liniaritate bună şi un răspuns plăcut la retrogradare. Aş putea spune că este la fel de receptivă ca un DSG al celor de la Volkswagen.
Etajarea cutiei este bună, iar forţarea pedalei de acceleraţie permite atingerea unor turaţii înalte, chiar surprinzătoare pentru un diesel.
Etalonul Volkswagen Tiguan. tare a ajuns si asta reper in segment. asta e ras