Consum
Mazda a promis că tehnologia SkyActiv va ţine loc ideii de downsizing, cel puţin pentru moment. Aşa că potenţialii clienţi nu trebuie să se sperie de cilindreea destul de mare a unităţii diesel. Poate doar de taxele locale aplicate motorului de 2.2 litri.
Acesta este echipat cu un sistem Start-Stop care ajută consumul în aglomerările urbane şi este chiar plăcut în utilizare: există mici vibraţii la repornire, dar sunetul nu este pregnant. În plus, sistemul opreşte motorul doar atunci când frâna este călcată ceva mai insistent în timpul staţionării.
Cu ajutorul acestei tehnologii, dar şi graţie modificărilor pe care le-a primit motorul diesel de 2.2 litri, Mazda CX-5 a reuşit un consum de 8.5 litri/100 de kilometri în mod urban. Trebuie să ţinem însă cont şi de faptul că CX-5 era la început de drum, în primii săi 100 de kilometri.
Potrivit datelor oficiale, versiunea testată oferă o medie de 5.5 litri/100 de kilometri, adică suficient de puţin pentru a se dovedi mai zgârcită decât Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan şi Opel Antara.
CX-5 are însă şi doi adversari pe măsură: noul Honda CR-V facelift, al cărui consum mediu într-o versiune similară este de 5.1 litri/100 km, şi Ford Kuga 2.0 TDCI cu 182 de cai putere şi consum de 5 litri/100 km.
Etalonul Volkswagen Tiguan. tare a ajuns si asta reper in segment. asta e ras