Siguranta
Mazda CX-5 a fost cotat cu cinci stele de către organizaţia EuroNCAP la sesiunea de testare la care a participat varianta ante-facelift. La vremea respectivă, modelele erau testate după un barem mai puţin sever decât cel aplicat odată cu începutul anului 2015, dar japonezii afirmă că au operat modificări la nivelul caroseriei pentru a asigura un nivel cât mai ridicat al siguranţei pasive şi că tehnologiile din dotarea lui CX-5 promit un nivel ridicat de siguranţă activă.
SUV-ul japonez se bucură de toate sistemele pe care le anunţă şi rivalii din segment. De asemenea beneficiază de airbag-uri frontale, laterale şi cortină pentru pasageri, în situaţiile extreme în care toate sistemele de siguranţă activă nu mai au cu ce să mai ajute situaţia şi are loc un impact.
Am rămas cu o impresie bună în urma testării sistemului de cruise control adaptiv, corelat cu o avertizare şi o corectare la depăşirea benzii de mers. De reţinut faptul că senzorii simt aproape imediat că nu ţineţi mâna pe volan şi vă atenţionează insistent cu un semnal sonor.
Modelul are şi un sistem de monitorizare a oboselii şoferului, care operează în mod intuitiv şi urmăreşte comportamentul său la volan în calupuri a câte 20 de minute, evaluând diferenţele de reacţie şi de manevrare a comenzilor în perioadele respective.
În cazul în care este detectată o fluctuaţie similară cu cea care are loc atunci când şoferul este pe cale să adoarmă sau conducătorul auto pare semnificativ mai obosit faţă de cum era în momentele precedente, maşina emite o recomandare audio şi vizuală pentru o scurtă pauză de la condus.
Etalonul Volkswagen Tiguan. tare a ajuns si asta reper in segment. asta e ras