Motor / Transmisie
Am primit la test un diesel cu un nivel de putere extrem de popular în acest segment: 150 de cai. E drept că în cazul lui Mazda CX-5 acest bagaj de resurse este extras dintr-un motor de 2.2 litri impozitat ceva mai mult pe piața din România.
Compensează însă printr-un cuplu motor generos de 380 de Nm, livrat devreme, încă de la 1800 de rotații. Plaja maximă de cuplu se termină însă la 2600 rpm, ceea ce înseamnă că atunci când treceți de 3000 de rotații dieselul pare să gâfâie ușor. Și tot atunci începe să devină ușor mai intruziv în habitaclu, pentru că până atunci rafinarea sa este una bună, iar vibrațiile sunt estompate cu succes. Prin urmare, antifonarea le-a reușit japonezilor.
Le-a ieșit și o mașină dinamică, pentru că în compania acestui motor Mazda CX-5 se simte bine. Nu duce lipsă de resurse atunci când vă luați inima în dinți și depășiți. Chiar și cu cinci pasageri și bagajele aferente, motorul face față sarcinii.
Cutia manuală cu șase trepte este etajată scurt pentru a favoriza accelerația. Abia ultimele sunt ceva mai lungi, însă nu atât de mult pe cât te-ai aștepta. Timoneria rămâne una scurtă și plăcută, semn că Mazda ține foarte mult ca cel de la volan să se simtă în deplin echilibru cu mașina.
Ieri au lansat-o, azi o înlocuiesc...