Interior
Este unul din capitolele esențiale pentru accesul acestui model în segmentul pe care-l vizează. În primul rând, Homura și Takumi sunt două niveluri de echipare cu filosofii diferite, sunt povești care nu se concurează. Takumi este pentru cel care încă scoate sabia din teacă, în timp ce Homura este pentru cel care preferă liniștea trotuarului de vizavi. Gata cu metaforele.
O primă bilă albă vine de la faptul că vorbim despre un interior spațios. Și aici nu mă refer doar la spațiul pentru picioare sau cap, ci la spațiul dintre umărul drept al șoferului și cel stâng al pasagerului. Mașina îți oferă acel spațiu personal pe care ți-l dorești. Finisajele și materialele sunt acolo sus, pe alocuri poate chiar peste ceea ce oferă concurenții nominalizați.
Cei drept, ne-am alintat și am putut rezerva pentru acest prim test internațional un model în echiparea de top, Takumi. Vei găsi materiale foarte bune și în zone care nu te interesează și pe care se prea poate să nu le pipăi pe durata deținerii automobilului. Planșa de bord, consola centrală și tunelul median compun un întreg robust ca asamblare. Un întreg placat cu lemn de arțar. Pe bune. Personal iubesc textura materialelor textile. Acea cusătură ornament, care brăzdează longitudinal planșa de bord, amintește de finisarea mânerului unei katana. De asemenea, pe spătarul scaunelor există o dungă neagră, care se inspiră din aspectul unui kimono japonez.
Acces bun în mașină, cu portiere generos dimensionate, care au o deschidere de aproape 90 de grade. Portbagajul este decent ca volum, cu un total de 570 litri, în medie cu 100 litri mai mare decât cel al rivalilor nominalizați. Încă un argument care susține faptul că CX-60 este acolo între lumi, între X3 și X5.
Un minus pentru modul ușor nerafinat și pentru sunetul pe care-l scoate spătarul banchetei spate atunci când este fixat. O banchetă spate fracționabilă 40:20:40. Mochetă de calitate în portbagaj, priză de 225V în portbagaj, încă una pentru locurile spate și încălzire a banchetei. Detalii care contează pentru o familie.
Postul de conducere este corect din punct de vedere ergonomic. Însă avem o timonerie nouă pentru schimbătorul de viteze, cu o grilă ce implică mutarea levierului spre dreapta. E ușor debusolantă până te obișnuiești.
Interiorul este destul de bine antifonat, dar la viteze de 130-140 km/h se simte un zgomot aerodinamic, pe care, poate, l-aș fi dorit ceva mai bine estompat.
Un SUV foarte interesant - asteptat cu nerabdare de fanii MAZDA. Singurul lui ,,defect'' - daca-i putem spune asa - este pretul care ar putea sa mai reduca din entuziasm. MULT SUCCES MAZDA!!!