Performante

5.0

La acest capitol, prima reacție firească ar fi: „Bine, mă, vor ăștia de la Mazda în segmentul premium, dar la capitolul performanțe sigur dau cu oiștea-n gard”.

În linii mari, privind la cei patru cilindri de sub capotă, aspirați, nu poți să îți creezi false așteptări. Ești tentat să pornești la drum cu raționamentul de mai sus. Totuși, CX-60 se laudă cu un sprint de la 0-100 km/h în 5.8 secunde și o viteză maximă de 200 km/h. Acum, când avem orașe limitate la 30 km/h și constructori care deja nu mai produc mașini ce depășesc 180 km/h, Mazda pare ușor rebelă.

În ordine alfabetică, luăm la puricat modelul celor de la Audi, care se laudă cu un pachet hibrid ce oferă 299 CP și 450 Nm. Pe scurt, acest Audi Q5 50 TFSIe quattro-ultra S tronic are un propulsor de 2 litri turbo de 265 CP și 370 Nm, un motor electric de 143 CP și 350 Nm și o cutie cu dublu ambreiaj cu 7 trepte. Toate acesta pentru un sprint până la 100 km/h în 6.1 secunde și o viteză maximă de 239 km/h.

BMW X3 xDrive30e propune tot un 2 litri supraalimentat, care dezvoltă 184 CP și 300 Nm. Să nu se mai zică despre germani că nu sunt boemi, dacă nici turbina asta nu este relaxată. Apoi avem un motor electric de 109 CP și 265 Nm, iar sistemul este creditat cu 292 CP și 420 Nm. Cu acest mijloc de deplasare ajungem la 100 km/h în 6.1 secunde și la o viteză maximă de 210 km/h.

Să trecem puțin și pe la Stuttgart. Aici avem, firesc, tot un 2 litri turbo de 204 CP și 320 Nm, un motor electric de 136 CP și 440 Nm, pentru un total hibrid de 313 CP și 550 Nm. Acestea fiind spuse, mai menționăm că Mercedes-Benz GLC 300e 4Matic ajunge la 100 km/h în 6.7 secunde și are o viteză maximă de 218 km/h.

Acestea fiind spuse, CX-60 se dovedește surprinzător de agil pe hârtie, probabil un cuvânt important de spus în această ecuație îl are și propulsorul electric al celor de la Mazda, care este mai puternic decât al rivalilor.

  • ACE - Craiova, luni, 26.09.2022 14:59

    Un SUV foarte interesant - asteptat cu nerabdare de fanii MAZDA. Singurul lui ,,defect'' - daca-i putem spune asa - este pretul care ar putea sa mai reduca din entuziasm. MULT SUCCES MAZDA!!!

  • r, luni, 26.09.2022 15:46

    Sunt lucruri care sunt spuse pentru a crea Marea Abureală. Putere maximă generată (CP/rpm) 327 / 6.000 versus Putere - în sistem hibrid (CP/rpm) 192 / 6.000. Cine generează această putere maximă ? Trebuie să îi pui Kerosen ? Catalizator indisponibil. Să fie adevărat ? Consum mediu mixt (litri/100 km) 1.5. Păi dacă e mixt de ce nu se spune nimic de kw-ții consumați ? Pe noi ne pune să închidem becurile iar aici nu contează? Autonomie la consum mediu mixt (km)-3.333. Dar asta arpresupune să faci 34 de încărcări pe traseu (teoretic dar practic vreo 75-adică vreo 8 zile să stai numai cu ea în priză dacă o încarci la 7 kw ca să consumi numai curent). Mi se pare că datele transmise de oblici sunt luate din desenele lor animate (și alea excesiv de ciudate) și împachetate în chiloți de la automatele de chiloți purtați pe care le au pe stradă.

  • ironR, luni, 26.09.2022 16:45

    Mazda e vazuta ca o masina buna, fiabila, dar cand ajungi la electrificare teoria si perceptia se schimba. Pretul e decent pt ce ofera, este totusi PHEV. Motorul cam mare pt gustul europenilor, dar a ramas clasic, la fel ca sistemul multimedia, ba chiar enervant. Daca nu pare putin ciudat sa vezi emblema Mazda pe masini care pleaca de la 15k euro dintr-o masina care sare de 60k considerata premium, atunci fac alta paralela ramanand in zona mai deosebita, cum ramane cu Jaguar F-Pace PHEV sau Alfa Romeo Stelvio PHEV. As alege oricand un Alfa care face 0-200km/h in 15.9 sec vs Mazda 26.9s. Adica daca tot dai banii astia, sigur iti doresti sa obtii tot, TOT ce se poate si e mai bun. Da, e frumos si lemnul ala, dar sunt 60k si nu sunt multi dispusi sa scape asa usor de ei. In continuare imi pare ca poate fi confundata foarte usor cu CX5, iar asta nu stiu cat e de bine. La fel ca la CX5, mi se pare prea multa tabla in partea laterala a masinii,

  • adig01, luni, 26.09.2022 22:38

    Un consum real nu am văzut în niciun review. Nu mă interesează cu bateria plina. La drum lung nu încarci 5 ore ptr 60km. Vreau un consum oraș/autostrada cu bateria goală (sau aproape goală daca nu te lasă să o golești de tot)

  • jiji, marţi, 27.09.2022 09:09

    In afara de pret, rivalii din clasa premium nu e prea mult pentru Mazda?De ce sa imi iau asa ceva cand imi pot cumpara ceva consacrat in clasa premium si sigur nu gresesc, de ce as experimenta pe banii mei? Daca avea un pret normal ca si restul poate merita un drive test.

  • arhitect, marţi, 27.09.2022 14:38

    Poate ca o comparatie mai pertinenta ar fi cu: Alfa Romeo Stelvio, Volvo XC60 Jaguar F pace Masini cu caracter !

  • Constantin Ciobanu, miercuri, 28.09.2022 09:06

    @arhitect - rivalii pe care i-am nominalizat am vrut sa fie phev si in aceeasi zona de putere. @adig01 - nu o sa vezi in primele review-uri un consum real pentru ca bucla de test a avut 100 km, ajunge masina in tara si ii dam examen greu. @ironR - Stelvio PHEV, o fi si mi-a scapat mie, Jaguar F-Pace PHEV… +400 CP si pleaca de la vreo 85k

  • ironR, joi, 29.09.2022 10:41

    @Constantin Ciobanu ai dreptate cu Stelvio, m-am uitat in graba, pare ca abia la anu' va ajunge pe piata, si probabil va avea un pret pe masura. O asteptam la test :) F-Pace nici nu mai m-am uitat cat costa PHEV, banuiam ca e ceva mai scump, dar nu atat de mult. Am fost atras recent de niste preturi pt motorizari conventionale, dar am constatat ca nu are sens efortul pt dotarile pe care le primeam la 45k, asa ca am luat altceva mai full cu tehnologie la zi, in jurul la 30k pt oameni normali. DAR sunt surprins ca tehnologia nu tine pasul cu unele masini premium. Strict personal la 60k euro as lua oricand un EV6 AWD full cu incarcare in 18min de la 10%-80% SI cu toata tehnologia la zi. On topic: CX60 nu are o figura incisiva, ci are un aer aproape clasic.

  • Dan, joi, 29.09.2022 16:20

    E binevenit un PHEV in cazul oricarui producator. Totusi la prima strigare sistemul se va dovedi mai putin rafinat. Trebuie sa mai vina un facelift sau modelul urmator pentru a ajunge la maturitate. Se dovedeste asta si din continutul articolului de mai sus. In privinta designului aici am o mare frustrare. Si Mazda, prin CX60, dar si tot mai multi alti producatori (Lexus la noul RX, Kia cu Sorento si Hyundai cu Santa Fe etc) propun in ultima vreme asa-zise SUV-uri cu garda la sol foarte mica, specifica cel mult unui break allroad. Stiind ca producatorii fac de regula ce simt ca dicteaza piata, stau si ma intreb: chiar asta vor clientii? SUV-uri caraghioase, care se taraie cu burta pe asfalt? Cine vrea o masina cu silueta dinamica, de ce nu ia pur si simplu un hot-hatch sau altceva de genul? Cine oare vrea astfel de SUV-uri care arata disproportionat, ridicol?

  • Gheorghe, luni, 10.10.2022 09:41

    Mazda CX-60 are totusi o garda la sol de 18,2 cm - se afla in zona crossover-SUV fara indoiala.

  • Cici de la bucatarie, vineri, 28.10.2022 01:23

    Un raa4 cu botul lung, sper sa treaca testul elanului si sa nu aiba recall anual de foc. A dat la toți nr 1 japonez teh hibrida... Si ovalul albastru a ajubs tot la recall de foc

  • George, duminică, 04.12.2022 15:23

    La drum lung merge cu 10 la suta. E cam deplorabil. Masurat intre doua plinuri.