Performante
La acest capitol, prima reacție firească ar fi: „Bine, mă, vor ăștia de la Mazda în segmentul premium, dar la capitolul performanțe sigur dau cu oiștea-n gard”.
În linii mari, privind la cei patru cilindri de sub capotă, aspirați, nu poți să îți creezi false așteptări. Ești tentat să pornești la drum cu raționamentul de mai sus. Totuși, CX-60 se laudă cu un sprint de la 0-100 km/h în 5.8 secunde și o viteză maximă de 200 km/h. Acum, când avem orașe limitate la 30 km/h și constructori care deja nu mai produc mașini ce depășesc 180 km/h, Mazda pare ușor rebelă.
În ordine alfabetică, luăm la puricat modelul celor de la Audi, care se laudă cu un pachet hibrid ce oferă 299 CP și 450 Nm. Pe scurt, acest Audi Q5 50 TFSIe quattro-ultra S tronic are un propulsor de 2 litri turbo de 265 CP și 370 Nm, un motor electric de 143 CP și 350 Nm și o cutie cu dublu ambreiaj cu 7 trepte. Toate acesta pentru un sprint până la 100 km/h în 6.1 secunde și o viteză maximă de 239 km/h.
BMW X3 xDrive30e propune tot un 2 litri supraalimentat, care dezvoltă 184 CP și 300 Nm. Să nu se mai zică despre germani că nu sunt boemi, dacă nici turbina asta nu este relaxată. Apoi avem un motor electric de 109 CP și 265 Nm, iar sistemul este creditat cu 292 CP și 420 Nm. Cu acest mijloc de deplasare ajungem la 100 km/h în 6.1 secunde și la o viteză maximă de 210 km/h.
Să trecem puțin și pe la Stuttgart. Aici avem, firesc, tot un 2 litri turbo de 204 CP și 320 Nm, un motor electric de 136 CP și 440 Nm, pentru un total hibrid de 313 CP și 550 Nm. Acestea fiind spuse, mai menționăm că Mercedes-Benz GLC 300e 4Matic ajunge la 100 km/h în 6.7 secunde și are o viteză maximă de 218 km/h.
Acestea fiind spuse, CX-60 se dovedește surprinzător de agil pe hârtie, probabil un cuvânt important de spus în această ecuație îl are și propulsorul electric al celor de la Mazda, care este mai puternic decât al rivalilor.
Un SUV foarte interesant - asteptat cu nerabdare de fanii MAZDA. Singurul lui ,,defect'' - daca-i putem spune asa - este pretul care ar putea sa mai reduca din entuziasm. MULT SUCCES MAZDA!!!