Consum
Pot da o notă de 12 la acest capitol? Evident, când citești în fișa tehnică că Mazda anunță un consum mediu de 1.5 litri și emisii de 33 g/km CO2, cred că dai ochii peste cap. Autonomia electrică de 63 km părea, însă, realizabilă. Bateria, cu o capacitate totală de 17.8 kWh, este amplasată între cele două rânduri de scaune și are o masă de 176 kg. Nu ne-a fost comunicată capacitatea utilă. Știm că poate fi încărcată în aproximativ două ore și jumătate la o stație de 7.4 kW, iar la o priză domestică de 3.7 kW totul durează 5 ore.
Până să introduc în scenă concurența, zic să vă mai povestesc puțin despre cum e în viața reală, pentru că a fost palpitant.
Bucla de test a avut doar 100 de kilometri, pe care urma să-i împart cu un coleg. Pornim destul de repede și ajungem pe autostradă. M-am jucat puțin și cu modurile de rulare, am selectat și modul Sport, câteva mici ”tălpițe”, dar marea majoritate a primilor 25 de kilometri am rulat în modul Normal. La prima pauză, pe bord era afișată o valoare medie de 10 litri. Ușor departe de cele ”proclamate”.
Aveam să descopăr că resetarea completă a jurnalierului implică din partea mașinii o mică perioadă de citire a celui de la volan, a stilului de condus, o ușoară recalibrare. Altfel nu-mi pot explica comportamentul bizar pe primii kilometri.
Pe următorii 25 kilometri parcurși până la locul unde urma să ne schimbăm la volan, am condus o altă mașină. De asemenea, pe cei aproximativ 50 de kilometri până la final am resetat consumul și am folosit doar modul normal de rulare. Au fost, să zic, vreo 2 km în care am forțat pe niște viraje pentru a vedea cum răspunde, cum se simte dinamic noua platformă, și încă vreo 20 de kilometri de autostradă. Ei bine, am ajuns la final cu un consum mediu combinat de 17 kWh și un litru carburant. Deci, în condiții ideale, adică bateria încărcată, indiferent de ce traseu alegi, poți să te apropii de valorile oficiale. Hai să vedem ce spune concurența.
În mod evident, am convocat în ring trei modele premium germane. Avem un Audi Q5 50 TFSIe quattro-ultra S tronic, care promite un consum mediu de 1.5 litri și emisii de 35g/km CO2. Evident, nu putem fără un BMW X3 xDrive30e care se laudă cu un consum mediu de 2 litri și emisii de 45 g/km. Și un Mercedes-Benz GLC 300e 4Matic care își dorește coronița acestui segment cu un consum mediu anunțat de 0.5 litri și emisii de 12 g/km.
Un SUV foarte interesant - asteptat cu nerabdare de fanii MAZDA. Singurul lui ,,defect'' - daca-i putem spune asa - este pretul care ar putea sa mai reduca din entuziasm. MULT SUCCES MAZDA!!!