Consum

5.0

Pot da o notă de 12 la acest capitol? Evident, când citești în fișa tehnică că Mazda anunță un consum mediu de 1.5 litri și emisii de 33 g/km CO2, cred că dai ochii peste cap. Autonomia electrică de 63 km părea, însă, realizabilă. Bateria, cu o capacitate totală de 17.8 kWh, este amplasată între cele două rânduri de scaune și are o masă de 176 kg. Nu ne-a fost comunicată capacitatea utilă. Știm că poate fi încărcată în aproximativ două ore și jumătate la o stație de 7.4 kW, iar la o priză domestică de 3.7 kW totul durează 5 ore.

Până să introduc în scenă concurența, zic să vă mai povestesc puțin despre cum e în viața reală, pentru că a fost palpitant.

Bucla de test a avut doar 100 de kilometri, pe care urma să-i împart cu un coleg. Pornim destul de repede și ajungem pe autostradă. M-am jucat puțin și cu modurile de rulare, am selectat și modul Sport, câteva mici ”tălpițe”, dar marea majoritate a primilor 25 de kilometri am rulat în modul Normal. La prima pauză, pe bord era afișată o valoare medie de 10 litri. Ușor departe de cele ”proclamate”.

Aveam să descopăr că resetarea completă a jurnalierului implică din partea mașinii o mică perioadă de citire a celui de la volan, a stilului de condus, o ușoară recalibrare. Altfel nu-mi pot explica comportamentul bizar pe primii kilometri.

Pe următorii 25 kilometri parcurși până la locul unde urma să ne schimbăm la volan, am condus o altă mașină. De asemenea, pe cei aproximativ 50 de kilometri până la final am resetat consumul și am folosit doar modul normal de rulare. Au fost, să zic, vreo 2 km în care am forțat pe niște viraje pentru a vedea cum răspunde, cum se simte dinamic noua platformă, și încă vreo 20 de kilometri de autostradă. Ei bine, am ajuns la final cu un consum mediu combinat de 17 kWh și un litru carburant. Deci, în condiții ideale, adică bateria încărcată, indiferent de ce traseu alegi, poți să te apropii de valorile oficiale. Hai să vedem ce spune concurența.

În mod evident, am convocat în ring trei modele premium germane. Avem un Audi Q5 50 TFSIe quattro-ultra S tronic, care promite un consum mediu de 1.5 litri și emisii de 35g/km CO2. Evident, nu putem fără un BMW X3 xDrive30e care se laudă cu un consum mediu de 2 litri și emisii de 45 g/km. Și un Mercedes-Benz GLC 300e 4Matic care își dorește coronița acestui segment cu un consum mediu anunțat de 0.5 litri și emisii de 12 g/km.

 

  • ACE - Craiova, luni, 26.09.2022 14:59

    Un SUV foarte interesant - asteptat cu nerabdare de fanii MAZDA. Singurul lui ,,defect'' - daca-i putem spune asa - este pretul care ar putea sa mai reduca din entuziasm. MULT SUCCES MAZDA!!!

  • r, luni, 26.09.2022 15:46

    Sunt lucruri care sunt spuse pentru a crea Marea Abureală. Putere maximă generată (CP/rpm) 327 / 6.000 versus Putere - în sistem hibrid (CP/rpm) 192 / 6.000. Cine generează această putere maximă ? Trebuie să îi pui Kerosen ? Catalizator indisponibil. Să fie adevărat ? Consum mediu mixt (litri/100 km) 1.5. Păi dacă e mixt de ce nu se spune nimic de kw-ții consumați ? Pe noi ne pune să închidem becurile iar aici nu contează? Autonomie la consum mediu mixt (km)-3.333. Dar asta arpresupune să faci 34 de încărcări pe traseu (teoretic dar practic vreo 75-adică vreo 8 zile să stai numai cu ea în priză dacă o încarci la 7 kw ca să consumi numai curent). Mi se pare că datele transmise de oblici sunt luate din desenele lor animate (și alea excesiv de ciudate) și împachetate în chiloți de la automatele de chiloți purtați pe care le au pe stradă.

  • ironR, luni, 26.09.2022 16:45

    Mazda e vazuta ca o masina buna, fiabila, dar cand ajungi la electrificare teoria si perceptia se schimba. Pretul e decent pt ce ofera, este totusi PHEV. Motorul cam mare pt gustul europenilor, dar a ramas clasic, la fel ca sistemul multimedia, ba chiar enervant. Daca nu pare putin ciudat sa vezi emblema Mazda pe masini care pleaca de la 15k euro dintr-o masina care sare de 60k considerata premium, atunci fac alta paralela ramanand in zona mai deosebita, cum ramane cu Jaguar F-Pace PHEV sau Alfa Romeo Stelvio PHEV. As alege oricand un Alfa care face 0-200km/h in 15.9 sec vs Mazda 26.9s. Adica daca tot dai banii astia, sigur iti doresti sa obtii tot, TOT ce se poate si e mai bun. Da, e frumos si lemnul ala, dar sunt 60k si nu sunt multi dispusi sa scape asa usor de ei. In continuare imi pare ca poate fi confundata foarte usor cu CX5, iar asta nu stiu cat e de bine. La fel ca la CX5, mi se pare prea multa tabla in partea laterala a masinii,

  • adig01, luni, 26.09.2022 22:38

    Un consum real nu am văzut în niciun review. Nu mă interesează cu bateria plina. La drum lung nu încarci 5 ore ptr 60km. Vreau un consum oraș/autostrada cu bateria goală (sau aproape goală daca nu te lasă să o golești de tot)

  • jiji, marţi, 27.09.2022 09:09

    In afara de pret, rivalii din clasa premium nu e prea mult pentru Mazda?De ce sa imi iau asa ceva cand imi pot cumpara ceva consacrat in clasa premium si sigur nu gresesc, de ce as experimenta pe banii mei? Daca avea un pret normal ca si restul poate merita un drive test.

  • arhitect, marţi, 27.09.2022 14:38

    Poate ca o comparatie mai pertinenta ar fi cu: Alfa Romeo Stelvio, Volvo XC60 Jaguar F pace Masini cu caracter !

  • Constantin Ciobanu, miercuri, 28.09.2022 09:06

    @arhitect - rivalii pe care i-am nominalizat am vrut sa fie phev si in aceeasi zona de putere. @adig01 - nu o sa vezi in primele review-uri un consum real pentru ca bucla de test a avut 100 km, ajunge masina in tara si ii dam examen greu. @ironR - Stelvio PHEV, o fi si mi-a scapat mie, Jaguar F-Pace PHEV… +400 CP si pleaca de la vreo 85k

  • ironR, joi, 29.09.2022 10:41

    @Constantin Ciobanu ai dreptate cu Stelvio, m-am uitat in graba, pare ca abia la anu' va ajunge pe piata, si probabil va avea un pret pe masura. O asteptam la test :) F-Pace nici nu mai m-am uitat cat costa PHEV, banuiam ca e ceva mai scump, dar nu atat de mult. Am fost atras recent de niste preturi pt motorizari conventionale, dar am constatat ca nu are sens efortul pt dotarile pe care le primeam la 45k, asa ca am luat altceva mai full cu tehnologie la zi, in jurul la 30k pt oameni normali. DAR sunt surprins ca tehnologia nu tine pasul cu unele masini premium. Strict personal la 60k euro as lua oricand un EV6 AWD full cu incarcare in 18min de la 10%-80% SI cu toata tehnologia la zi. On topic: CX60 nu are o figura incisiva, ci are un aer aproape clasic.

  • Dan, joi, 29.09.2022 16:20

    E binevenit un PHEV in cazul oricarui producator. Totusi la prima strigare sistemul se va dovedi mai putin rafinat. Trebuie sa mai vina un facelift sau modelul urmator pentru a ajunge la maturitate. Se dovedeste asta si din continutul articolului de mai sus. In privinta designului aici am o mare frustrare. Si Mazda, prin CX60, dar si tot mai multi alti producatori (Lexus la noul RX, Kia cu Sorento si Hyundai cu Santa Fe etc) propun in ultima vreme asa-zise SUV-uri cu garda la sol foarte mica, specifica cel mult unui break allroad. Stiind ca producatorii fac de regula ce simt ca dicteaza piata, stau si ma intreb: chiar asta vor clientii? SUV-uri caraghioase, care se taraie cu burta pe asfalt? Cine vrea o masina cu silueta dinamica, de ce nu ia pur si simplu un hot-hatch sau altceva de genul? Cine oare vrea astfel de SUV-uri care arata disproportionat, ridicol?

  • Gheorghe, luni, 10.10.2022 09:41

    Mazda CX-60 are totusi o garda la sol de 18,2 cm - se afla in zona crossover-SUV fara indoiala.

  • Cici de la bucatarie, vineri, 28.10.2022 01:23

    Un raa4 cu botul lung, sper sa treaca testul elanului si sa nu aiba recall anual de foc. A dat la toți nr 1 japonez teh hibrida... Si ovalul albastru a ajubs tot la recall de foc

  • George, duminică, 04.12.2022 15:23

    La drum lung merge cu 10 la suta. E cam deplorabil. Masurat intre doua plinuri.