Calitate / Pret
Dacă vrei să te așezi la masă cu cei mari, nu poți comanda doar apă plată. Și aia de la robinet. Prin urmare, Mazda a umblat și la prețuri. Cel mai accesibil CX-60, adică dieselul de numai 200 de cai putere, pleacă de la 45.400 de euro. Dacă vrei versiunea plug-in hybrid, Mazda CX-60 în echiparea Prime, adică cea de bază, are un preț de 52.400 de euro. O diferență mare.
Bineînțeles, nivelul de echipare testat de mine a fost ceva mai ridicat, iar prețul a fost direct proporțional. Am testat CX-60 PHEV cu nivelul de echipare Homura și deja am sărit la 57.800 de euro. Pentru că a fost bifată și cea mai scumpă culoare din paleta disponibilă, adică emblematicul Soul Crystal, am mai pus 1050 de euro peste această valoare.
Pentru că au mai fost bifat și alte două pachete, unul de sisteme de siguranță și unul pentru sistemul audio Bose, valoarea finală a mașinii a ajuns la 64.540 de euro. Nu este o valoare ușor de digerat pentru cei care erau obișnuiți să plătească maxim 40.000 de euro pentru o mașină a constructorului japonez.
Dar, pentru că acum ne raportăm la segmentul premium, haideți să vedem ce găsim printre rivali. Audi Q5 50 TFSIe are un preț de 67.990 euro. BMW X3 xDrive30e are un preț de bază de 61.583 euro, iar dacă vrei să ai un model cu o echipare medie, trebuie să adaugi între 5.000 și 10.000 euro opționale. Pe Mercedes-Benz GLC 300e 4Matic îl așteptăm în 2023.
Așadar, Mazda CX-60 este cea mai accesibilă, dar are de convins. Trebuie ca mașina să fie văzută, să trezească curiozitate, dorință, poate chiar invidie în unii proprietari de modele premium consacrate.
Nota bene: motor pe benzină, aspirat, de 2.5 litri. Mazda rămâne fidelă principiului No turbo până la capăt, chiar și la PHEV. De apreciat!