
Familia extinsă
Într-o perioadă în care majoritatea producătorilor folosesc obsesiv ideea de „down-sizing”, se pare că Mazda nu a primit acest memento. Dar ce este „down-sizing”? Din cauza normelor de poluare din ce în ce mai stricte, multe companii auto au ales să micșoreze capacitatea cilindrică a propulsoarelor și, astfel, să scape de motoarele cu cilindree mare. Mazda a vrut să fie oaia neagră sau, mai bine zis, acel unchi rebel pe care toți nepoții îl îndrăgesc.
Astfel, acum aproape 2 ani, producătorul nipon a introdus pe modelul CX-60 o nouă motorizare, numită E-SKYACTIV D. Pe lângă faptul că au introdus un motor Diesel (aproape blasfemie), acesta era un propulsor cu 6 cilindri și cu o capacitate de 3.3 litri. Desigur, mulți oameni au fost surprinși și cred că toți dintre noi ne-am bucurat în sinea noastră când Mazda a făcut această mutare.
Totuși, normele devin din ce în ce mai stricte, așa că nimeni nu știa sigur cât va rezista acest motor pe piață. Ei bine, acesta încă își are locul. Dacă Alex, colegul meu, deja v-a povestit despre CX-80, noua navă amiral Mazda, eu o să reiau povestea lui, doar că pe stil „vechi”.
El a fost ceva mai progresist și a luat la test versiunea Plug-in Hybrid, în timp ce eu mai tradiționalist, am mers pe clasicul diesel. Da, da, exact acela de care vă ziceam mai sus. Ca să înțelegeți și mai bine, v-am pregătit și un clip video cu noua Mazda CX-80 E-SKYACTIV D.
PREZENTAREA VIDEO PENTRU NOUA MAZDA CX-80 E-SKYACTIV D
deci stai ca nu inteleg. "La mers cuminte, în afara orașului, consumul a scăzut sub 5.5 l/100 km, lucru care arată măiestria motorului diesel." F interesant La mers cuminte in afara orasului probabil ca poti sa scoti acest consum cu ORICE masina din orice an de dupa 1990 si care costa de la 500 de euro in sus ! Sincer nu inteleg aceasta "maiestrie" de care se vorbeste in articol. Poate din cauza ca e asa de complicat si totusi functioneaza Mai ales ca i f scump. PS; Articolul trebuia marcat cu "P" doar ca sa intelegem si noi. asa , trebuie sa citim printre randuri