4.3
de Silvian Irimia, Foto: Dragoș Savu, vineri, 23 mai

Familia extinsă

Într-o perioadă în care majoritatea producătorilor folosesc obsesiv ideea de „down-sizing”, se pare că Mazda nu a primit acest memento. Dar ce este „down-sizing”? Din cauza normelor de poluare din ce în ce mai stricte, multe companii auto au ales să micșoreze capacitatea cilindrică a propulsoarelor și, astfel, să scape de motoarele cu cilindree mare. Mazda a vrut să fie oaia neagră sau, mai bine zis, acel unchi rebel pe care toți nepoții îl îndrăgesc.

Astfel, acum aproape 2 ani, producătorul nipon a introdus pe modelul CX-60 o nouă motorizare, numită E-SKYACTIV D. Pe lângă faptul că au introdus un motor Diesel (aproape blasfemie), acesta era un propulsor cu 6 cilindri și cu o capacitate de 3.3 litri. Desigur, mulți oameni au fost surprinși și cred că toți dintre noi ne-am bucurat în sinea noastră când Mazda a făcut această mutare.

Totuși, normele devin din ce în ce mai stricte, așa că nimeni nu știa sigur cât va rezista acest motor pe piață. Ei bine, acesta încă își are locul. Dacă Alex, colegul meu, deja v-a povestit despre CX-80, noua navă amiral Mazda, eu o să reiau povestea lui, doar că pe stil „vechi”.

El a fost ceva mai progresist și a luat la test versiunea Plug-in Hybrid, în timp ce eu mai tradiționalist, am mers pe clasicul diesel. Da, da, exact acela de care vă ziceam mai sus. Ca să înțelegeți și mai bine, v-am pregătit și un clip video cu noua Mazda CX-80 E-SKYACTIV D.

PREZENTAREA VIDEO PENTRU NOUA MAZDA CX-80 E-SKYACTIV D

  • nsrei, vineri, 23.05.2025 15:28

    deci stai ca nu inteleg. "La mers cuminte, în afara orașului, consumul a scăzut sub 5.5 l/100 km, lucru care arată măiestria motorului diesel." F interesant La mers cuminte in afara orasului probabil ca poti sa scoti acest consum cu ORICE masina din orice an de dupa 1990 si care costa de la 500 de euro in sus ! Sincer nu inteleg aceasta "maiestrie" de care se vorbeste in articol. Poate din cauza ca e asa de complicat si totusi functioneaza Mai ales ca i f scump. PS; Articolul trebuia marcat cu "P" doar ca sa intelegem si noi. asa , trebuie sa citim printre randuri

  • nsrei, vineri, 23.05.2025 15:32

    oh am uitat sa ma plang mai sus, dar na odata cu varsta te mai lasa una-alta. PRETUL !!! deci pretul de exact 69.540 !!! am decat 540 de euro si aia in RON. Nu cred ca aceasta masina mi se adreseaza ! ma duc sa beau cerneala, asta e - n am invatat la scoala ce sa i faci. In loc de toate aceste masini japoneze recomand din inima un VW Passat B5.5 1,9TDI 4Motion. cred ca gasim in stare buna la 5mii de euro si restul de 64000 iti raman pentru cand faci rost de ei

  • Jian de la Calafat, vineri, 23.05.2025 16:01

    Pentru armonie deplina (si) pe patru roti este necesara existenta acelui atribut definitoriu: compatibilitatea. Danke schön, Rudolf Diesel !

  • zarnesteanu, vineri, 23.05.2025 16:03

    Am condus la inceputul lunii un CX-70 cu 1800km la bord, timp de 2 zile atat in regim de oras cat si de zona de ferme. In 400km nu pot sa spun ca m-a impresionat nici pozitiv, nici negativ. Fara indoiala ca in lipsa altor termene de comparatie, ar fi un SUV foarte bun, complet, etc. Motorul era un 6 inline turbo (daca mi-aduc bine aminte) si tragea foarte bine masa masinii in depasiri. Cand ajunge in plaja de turatii, as zice ca e dinamica pentru clasa din care face parte. Fully loaded, noua, e chiar o propunere buna. Dar personal nu stiu daca mi-as lua vreodata. Imi place foarte mult design-ul in partea frontala, mai ales farurile. Are un echilibru placut, iar la interior deasemenea nimic sa-ti zgarie ochii. Butoanele foarte intuitive si cruise control-ul usor de setat, deactivat, etc. Din pacate isi mentine banda, dar baleiaza stanga-dreapta pana sesizeaza liniile de demarcatie. Deloc relaxant, mai ales cu trafic din sens opus. In rest, probabil o masina foarte buna dar care pe mine nu m-a interesat niciodata. Am facut o singura data un drive test cu o 626 sh, pe vremuri, dar pentru ca motorul era in neregula mi s-a intiparit ca o masina nefiabila. Total unfair, dar asta e pentru mine. Daca mi se nimereste la un rental n-am nimic de comentat, dar personal, ma orientez la altceva. Sa incerci sa fii negativ cu masina asta, e nedrept. Daca nu-ti place e alegera ta, dar nu sunt prea multe de spus contra.

  • zarnesteanu, vineri, 23.05.2025 16:05

    PS, chiar ma gandeam la @Jian, ca are si el in sfarsit un articol la care sa-i creasca inima :) Si uite ca am postat aproape in acelasi timp :):):)

  • dan_grc, vineri, 23.05.2025 19:08

    Atât de aproape de cilindreea magică pentru România, din păcate trece granița spre un impozit ilogic, dar Mazda trebuie felicitata pentru dezvoltarea acestui motor cu șase cilindri, diesel pe deasupra, iar prețul este considerabil mai mic decât concurența germană.

  • rotila, vineri, 23.05.2025 19:46

    adevarul e altul.pretul impune ca cx80 sa fie comparata cu touareg, toyota lc, discovery, si santa fe. jurnalistii evita aceste comparatii. de ce? cx 80 nu se compara.e in inferioritate. ps. in ue numai la camioane se fac motoare peste 3 litri.