Mazda Mazda MX-30

Consum

3.0

Primul model electric Mazda nu propune o baterie gigant, iar asta duce la o autonomie modestă. Are doar 35.5 kWh brut, iar japonezii spun că au ajuns la această valoare luând în calcul toate emisiile de CO2 generate atât în momentul procesului de producție, cât și pe parcursul exploatării. 

Mulți vor spune că Mazda a greșit, iar bateria propusă oferă o autonomie prea mică. Niponii au un răspuns și pentru aceștia. În urma unor studii, Mazda spune că media distanței parcurse de potențialii clienți este de circa 48 de kilometri pe zi, iar bateria lui MX-30 permite fără probleme o autonomie de două-trei zile în astfel de condiții.

În același timp, japonezii mizează și pe faptul că infrastructura se dezvoltă rapid, iar clienții vor avea din ce în ce mai multe puncte în care vor putea reîncărca bateria lui MX-30.

Consumul mediu mixt anunțat de Mazda pentru MX-30 este de 19 kWh/100 de kilometri. Pe parcursul celor 250 de kilometri realizați în compania modelului nipon, media afișată de computerul de bord a fost de 16.3 kWh/100 de kilometri, valoarea fiind mai mică decât cea oficială. Traseul a inclus atât zone de drum național și autostradă, cât și porțiuni în oraș. Pe parcursul testului, am variat și modul de recuperare a energiei.

Autonomia în regim mixt calculată de Mazda conform standardului WLTP este de 200 de kilometri, iar pe parcursul testului, valoarea indicată de computerul de bord a fost de 190 de kilometri. 

Pentru reîncărcarea bateriei, clienții pot utiliza atât o priză AC (puterea maximă pentru acest tip de priză fiind de 6.6 kW), dar și o stație rapidă DC. La o priză de 50 kW, Mazda spune că de la 0 la 80%, bateria lui MX-30 poate fi încărcată în 40 de minute. 

În acest moment, în segmentul lui MX-30 mai activează doar Kia e-Niro. În varianta cu motor de 136 de cai putere, modelul producătorului sud-coreean este echipat cu o baterie cu o capacitate brută de 39.2 kWh, iar autonomia anunțată este de 289 de kilometri.

 
  • mazda fan, joi, 26.11.2020 15:39

    aboradrea mazda pentru electrice nu e rea deloc. chiar daca autonomia pare mica, bateria se si incarca repede, iar masina ramane usoara. dpmdv pare o oferta buna!

  • Ics, joi, 26.11.2020 20:54

    Media de condus pe zi e de 50 de km. Dar soferul nu conduce media in fiecare zi. O zi 10 km, o zi 250. Asta inseamna medie. Consumul e enorm la ce baterie mica are. Masini gen id3 sau kona au consum mai mic cu baterie dubla. O sa se vanda ca honda electrica cu 200 km autonomie. Adica deloc. Se cam duce in cap marca asta.

  • PMC, vineri, 27.11.2020 10:06

    #ics: nu se duce, cel putin nu din cauza porcariilor cu baterii. Reprezentantii Mazda au zis din start ca nu sunt deloc incantati de isteria cu masinutze cu baterii. Dar nu au avut ce face, presiunea din presa de profil + presiunea taxelor si reglementarilor obscene din EU i-au obligat sa aiba si ei in portofoliu asa ceva. Dar Mazda sunt masini extrem de bune si mai ales de fiabile. Ies pe primul loc la Consumer Reports deja de ani de zile. Deci nu vor muri ei din asta, si nici noi de altfel :)