Mazda MX-5
Cal, călăreț şi alte nebunii
Mazda MX-5 este un reper în lumea auto. Roadsterul japonez a reușit să păstreze viu un concept care s-a îndepărtat către zona premium a industriei: automobilul construit pentru plăcerea celui de la volan. "La naiba cu latura practică!" și-au zis inginerii japonez, care au creat un automobil care să te facă să zâmbești atunci când ești la volan. Sau care să te facă să alegi drumul lung către casă, doar pentru a mai parcurge câteva viraje în plus.
MX-5 este deja o legendă, un automobil aflat la a patra generație care a reușit să inspire modele echivalente la constructori cu resurse puternice. Fiecare a interpretat conceptul de roadster așa cum a crezut de cuviință, astfel că astăzi clienții cu resurse pot alege modele extrem de capabile, precum Porsche Boxster, BMW Z4, Mercedes-Benz SLK sau Audi TT. Dar Mazda reușește să facă în continuare lucrurile extrem de simple. Chiar dacă MX-5 nu mai este poate cel mai abordabil automobil de pe piață, rămâne într-o zonă de preț mai atractivă față de un model premium.
Mazda MX-5 a fost subiect al numeroase povești, iar noi am fost prezenți la Barcelona atunci când a fost dezvelită pentru prima dată. Apoi, la câteva luni distanţă, Mircea a avut onoarea să o conducă tot în orașul lui Gaudi. Astăzi, modelul a sosit în România și l-am pus la încercare în varianta echipată cu motor pe benzină de 1.5 litri și 131 cai putere.
Abia astept sa vad anul viitor Fiat 124 Spider (1.4T si 1.750T)