Mazda MX-5

1.5 Benzina (Skyactiv-G) 131CP Man6 Revolution

Motor / Transmisie

4.5

Pentru cei mai mulți dintre noi, o mașină sport are automat un motor extrem de puternic. Nu și Mazda MX-5. Filosofia din spatele acestui roadster de legendă spune că nu este nevoie neapărat de sute de cai putere pentru a te distra la volan. Mai degrabă ai nevoie de o caroserie ușoară și o suspensie bine reglată plus un motor vesel, care să urce fericit în ture. Noua generație MX-5 folosește două propulsoare aspirate din familia Skyactiv-G, cele mai noi motoare concepute de inginerii japonezi. Acestea sunt unități de 1.5 și 2.0 litri, iar puterile furnizate nu depășesc 160 CP. Varianta de 2.0 litri a fost testată de Mircea în cadrul lansării internaționale de la Barcelona, așa că mie mi-a revenit versiunea de 1.5 litri și 131 CP.

Dacă spui cuiva că sub capota noului MX-5 ai un motor de doar 1.5 litri, vei fi tratat cu un zâmbet ironic. Cum? Doar atât? Doar 131 cai? Sunt mai mult decât suficienți. Și asta pentru că avem de-a face cu o mașină ușoară ca un fulg: 975 kilograme. Cei 131 CP sunt atinși la o turație de 7.000 rpm, iar cuplul maxim motor este de 150 Nm/ 4.800 rpm.

Este poate cel mai vesel motor pe care l-am întâlnit în ultima vreme. Răspunsul la orice atingere a accelerație este instant, iar creșterea în ture se face la fel de repede cu lățirea zâmbetului pe fața celui de la volan. Ajutat de o evacuare deșteaptă, micul motor este însoțit și de un sunet extrem de plăcut care se amplifică la fiecare accelerație, dar fără a deveni deranjant.

Puterea este transmisă către puntea spate, iar responsabilă cu acest lucru este o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Levierul este mic și extrem de precis, cursa fiind infimă între trepte. Singurul minus este că acest levier tremură semnificativ la relanti, atunci când este plasat în punctul mort. 

  • DragosTCMTurbo, marţi, 10.11.2015 14:20

    Abia astept sa vad anul viitor Fiat 124 Spider (1.4T si 1.750T)

  • S, marţi, 10.11.2015 14:52

    Astept cu nerabdare Fiat 124 Spider. Dar de ce au motorizari turbo ? De ce nu aspirate de la Mazda ?

  • lorinczi.thomas, marţi, 10.11.2015 15:17

    Fiat 124 Spider (probabil asa va fi numit) sau Mazda MX-5, nu-i mare diferenta intre ele, ca intre Fiat Ducato si Peugeot Boxer.`

  • A.M, marţi, 10.11.2015 16:48

    @Automarket Nu spuneti nimic despre performantele noului Dodge Viper ACR?? De curand sportiva americana a stabilit noi recorduri de viteza pe 13 circuite. Viper ACR a batut timpii supercarurilor Porsche 918 si McLaren P1. Urmeaza sa spulbere timpii si de pe Nurburgring.

  • Mazfail, marţi, 10.11.2015 17:43

    Masina de gay reloaded.

  • flavius, marţi, 10.11.2015 21:19

    Cea mai mare idiotenie din domeniul auto Turbo inca isi gaseste adepti.Un dopaj care distruge motorul (EGR) si dilueaza placerea condusului.Sper ca marketingul agresiv sa isi dilueze influenta pe masura ce tot mai multi se vor convinge de dezavantajele turbo.

  • inexorabil, miercuri, 11.11.2015 01:13

    @A.M, te indignezi degeaba. Deoarece aparținem spațiului mioritic al lui Klaus (la așa mașini, așa președinte), ne plac din America doar armata și dotările ei “peste cele ale rușilor, ȋn orice caz”. Cum ar fi să le cerem redactorilor AM un drive-test cu…Buick? Ne vor servi, prompt, “argumentul imbatabil” : “Nu se vinde ȋn Europa civilizată, darămite la noi”. Sau vor prefera răspunsul “șmecher” : “Este suficient că testăm Opel”. Nu, tati, eu mă refer la cea mai fiabilă marcă americană a momentului. Apropo, are și Mafia dreptate cu “pedalarea continuă” pe fiabilitate, ȋn privința căreia studiile serioase plasează peste “obsesia” mea nume precum Lexus, Toyota, Audi, Mazda, Subaru și Kia, dar “dedesubt” sunt ȋnșirate (nu le trec pe toate) : Honda, Hyundai, BMW, Volvo, VW, Porsche, Ford, Chevrolet, Mercedes-Benz, Chrysler și Cadillac (ups! – reacție ȋndreptățită ȋn privința ultimelor trei “luxury brands”). Notă: acum poate ȋnțelege și Zărne de ce nu-mi place “Merc”-ul din ultimii 20 de ani. De pildă, recent, ȋn spălătoria mea preferată, s-a ivit ocazia să urc la volanul unui CLK 230 Kompressor (este un model mai vechi, ce-i drept), ȋnarmat cu o viziune preconcepută (ȋn sens favorabil, evident). Când colo: șoc (din cauza decepției – sau invers). ”Luxury coupe”…Am nimerit imediat ȋn focurile autocriticii: “Bă, e un Merțan, ce naiba te-a apucat să nu jubilezi?!”. Nici nu m-am sinchisit să pornesc motorul, ca să-i ascult “muzica”, deși primisem undă verde. După nici un minut de cumpănire, am coborât cu un zâmbet amar. Așa cum s-a ȋntâmplat și ȋn cazul Mazdei, dar acolo motivul era veșnicul spațiu zgârcit și neprietenos…

  • Ilici02, miercuri, 11.11.2015 13:03

    "Cei 131 CP sunt atinși la o turație de 7.000 rpm, iar cuplul maxim motor este de 150 Nm/ 4.800 rpm." - n-am nevoie de nimic altceva ca sa-mi dau seama ca e o japoneza. Noroc ca are doar o tona.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 11.11.2015 13:48

    @Ilici02, ''Maestre'' stai linistit ca acest motor accelereaza mai rapid ca 1.4 TSI 160 CP tot cu aceeasi greutate. Acum ...unghia.....

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 11.11.2015 17:34

    Inca un exemplu : Mazda 3 2.0 120CP 0-100 in 8,8 sec VW Golf 1.4 TSI 122CP 0-100 in 9,3 sec Pai care-i ''inovatia'' DAS AUTO ? :)))))