Motor / Transmisie
Pentru cei mai mulți dintre noi, o mașină sport are automat un motor extrem de puternic. Nu și Mazda MX-5. Filosofia din spatele acestui roadster de legendă spune că nu este nevoie neapărat de sute de cai putere pentru a te distra la volan. Mai degrabă ai nevoie de o caroserie ușoară și o suspensie bine reglată plus un motor vesel, care să urce fericit în ture. Noua generație MX-5 folosește două propulsoare aspirate din familia Skyactiv-G, cele mai noi motoare concepute de inginerii japonezi. Acestea sunt unități de 1.5 și 2.0 litri, iar puterile furnizate nu depășesc 160 CP. Varianta de 2.0 litri a fost testată de Mircea în cadrul lansării internaționale de la Barcelona, așa că mie mi-a revenit versiunea de 1.5 litri și 131 CP.
Dacă spui cuiva că sub capota noului MX-5 ai un motor de doar 1.5 litri, vei fi tratat cu un zâmbet ironic. Cum? Doar atât? Doar 131 cai? Sunt mai mult decât suficienți. Și asta pentru că avem de-a face cu o mașină ușoară ca un fulg: 975 kilograme. Cei 131 CP sunt atinși la o turație de 7.000 rpm, iar cuplul maxim motor este de 150 Nm/ 4.800 rpm.
Este poate cel mai vesel motor pe care l-am întâlnit în ultima vreme. Răspunsul la orice atingere a accelerație este instant, iar creșterea în ture se face la fel de repede cu lățirea zâmbetului pe fața celui de la volan. Ajutat de o evacuare deșteaptă, micul motor este însoțit și de un sunet extrem de plăcut care se amplifică la fiecare accelerație, dar fără a deveni deranjant.
Puterea este transmisă către puntea spate, iar responsabilă cu acest lucru este o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Levierul este mic și extrem de precis, cursa fiind infimă între trepte. Singurul minus este că acest levier tremură semnificativ la relanti, atunci când este plasat în punctul mort.
Abia astept sa vad anul viitor Fiat 124 Spider (1.4T si 1.750T)