Tinuta de drum
Așa cum spuneam la început, Mazda are o filosofie proprie atunci cât vine vorba de acest model. Se numește Jinba Ittai și s-ar traduce aproximativ prin expresia "contopirea dintre cal și călărețul său". Pentru că asta au urmărit inginerii japonezi încă de la prima generație a acestui roadster. Iar cu acestă generație a patra, pot spune că au și reușit.
Este una dintre puținele mașini care te implică total și pe care o simți complet. Stai jos, aproape de asfalt, foarte aproape de puntea spate. Motorul urlă liber, vântul îți ciufulește părul fără a deveni enervant și te vei gândi doar să pleci acasă pe cel mai lung drum posibil. Pentru că fiecare kilometru în plus, sau măcar încă două viraje parcurse în forță, te fac să zâmbești din ce în ce mai tare. Este o mașină creată pur ;i simplu pentru plăcerea de a conduce, ignorând celelalte compromisuri. Nu contează nimic altceva. Doar pune-te la volan și condu.
Suspensia nu este perfectă, nici ținuta de drum, dar asta poate face parte din farmecul acestui automobil. În loc de a monta o suspensie tare ca piatra, inginerii japonezi au preferat să lase loc de un mic ruliu și tangaj, perfect controlabil, astfel că denivelările din oraş sunt bine filtrate.
Direcția este cvasi-perfectă, extrem de comunicativă și oferă suficient feedback celui de la volan. Iar pentru un pic de distracție, e suficient să apăsăm mai tare accelerația într-un viraj mai strâns. Puntea spate va pleca într-un mic derapaj controlat înainte ca ESP-ul să te pună înapoi pe trasă.
Abia astept sa vad anul viitor Fiat 124 Spider (1.4T si 1.750T)