Mazda MX-5 RF

Skyactiv-X 2.0 litri 184 CP Man6 30th Anniversary

Calitate / Pret

4.0

Succesul de care Mazda MX-5 se bucură la nivel global a făcut ca în prima parte a anului 2016, japonezii să anunțe un milion de exemplare produse de la introducerea pe piață a micuțului roadster. Aceasta a fost confirmarea că decizia luat în 1989 a fost cea corectă, MX-5 fiind cel mai popular roadster din lume.

La succesul lui MX-5 a contribuit masiv și prețul cerut de niponi.

Dar pe MX-5 RF 30th Anniversary îl putem considera o excepție: 33.190 de euro este prețul cerut pentru un astfel de exemplar pe piața din România. Un preț mare pentru un MX-5, dar explicat de faptul că Mazda va produce doar 3000 de exemplare ale ediției speciale, toate numerotate.

În cazul pieței locale, modelul aniversar are la bază varianta de echipare Revolution (preț de 29.290 de euro) la care vom adăuga o mulțime de elemente cu caracter special pregătite de japonezi: carosere în nuanța Racing Orange, jante Rays ZE40 RS30 cu diametrul de 17 inch "sculptate" dintr-un singur bloc de aluminiu, logo aniversar de 30 de ani cu numărul ediției, scaune sport Recaro, amortizoare Bilstein, etreire Brembo pe puntea față și Nissin pe puntea spate și un sistem audio semnat de Bose.

Și totuși, MX-5 RF 30th Anniversary este un model de colecție a cărui valoare va crește în următorii ani. Astfel, prețul plătit acum pe un astfel de exemplar poate fi considerat o investiție pe termen lung pentru contul bancar sau, dacă ești un adevărat pasionat, o investiție pentru suflet. 

În ceea ce privește Abarth 124 Spider, versiunea Officine Abarth disponibilă în România are un preț de pornire de 43.190 de euro. Așa cum am menționat în capitolele trecute, Audi TT Roadster nu este disponibil în configuratorul din România.

  • masca, joi, 07.11.2019 10:32

    Pretul e ,poate cam mare dar in spiritul capitalist ,merge ,ce se vinde bine ori se scumpeste ori ....in varianta autohtona,si nu numai ,scade calitatea.In rest e o masina frumoasa si potenta...Nu se poate sa nu intorci capul dupa ea,am vazut-o in vara parcata undeva ,eram cu maica-mea (66ani)care ,pana si ea a ramas impresionata de formele si designul masinii....

  • Cumpanasu FAN, joi, 07.11.2019 10:35

    Fiat Coupe este mult mai tare!

  • UM, joi, 07.11.2019 13:01

    Lasand deoparte aspectul exterior & performantele tehnice ale motorului, masina asta este despre ce si cum simti cand conduci :). Ca posesor de mazda va recomand un drivetest cu ea :)

  • Andrei, joi, 07.11.2019 15:31

    Faina ideea, dar masina nu poate fi condusa de catre cei inalti. E pentru cei scunzi.Cam meschin. Dar, pe de alta parte si la Serie 8 Coupe, daca ai peste 185cm privesti drept in rama parbrizului...

  • c, joi, 07.11.2019 17:35

    Fulger McQueen scalpat?

  • PMC, vineri, 08.11.2019 08:59

    Una din cele mai autentice masini existente in oferta la ora actuala. E mare pacat ca dealerii Mazda din Romania nu au niciun pic de pasiune in suflet. Practic, singura sansa sa testezi o asemenea masina e sa te duci la Bucuresti. Aici se vede cat sunt de hrapareti si cat de mult ii intereseaza subiectul "auto" de fapt. Sunt convins ca ar vinde mult mai multe daca ar putea oamenii sa testeze masina asta. Un om pasionat de condus si de masini o sa aprecieze la orice ora mult mai mult o asemenea masina in defavoarea unui Porsche. Si nu exagerez. Dar daca n-o poti testa, daca nu poti sa gusti din aroma pe care o ofera, cei mai multi o sa ramana la impresia ca e "o masina mica cu 2 locuri mici in care abia incapi, dar care arata schick". Nu e asa. Si din pacate 99.9% nu vor apuca niciodata sa inteleaga ce inseamna sa conduci asa ceva. Da, e frumoasa, dar cum arata e insignifiant prin comparatie cu senzatia de la volan.

  • PMC, vineri, 08.11.2019 09:01

    *chic

  • bla bla, duminică, 10.11.2019 02:57

    @PMC e prima oara cand sunt deacord cu tine