Mazda MX-5 RF

Skyactiv-X 2.0 litri 184 CP Man6 30th Anniversary

Tehnologie

3.5

Deși MX-5 a fost gândit pentru senzațiile pe care le oferă, odată cu evoluția tehnologiilor japonezii au simțit nevoia (probabil obligați și de cererile primite din partea clienților) să pluseze cu astfel de elemente moderne.

Instrumentarul de bord a rămas unul tradițional, cu ceasuri analog generoase și cu un mic ecran care afișează informații referitoare la consumul de carburant. În zona centrală se află un ecran cu diagonala de 7 inch care poate fi controlat și prin atingeri (la viteze mici sau când mașina este oprită).

În continuare, informațiile și meniul sistemului de infotainment sunt gestionate cu ajutorul controller-ului rotativ amplasat pe tunelul median. Sistemul multimedia este destul de învechit (atât ca aspect, cât și ca funcții oferite), însă japonezii oferă integrare Apple CarPlay și Android Auto, servicii care funcționează bine.

Standard, versiunea MX-5 RF 30th Anniversary va fi echipată cu sistemul audio Bose cu nouă incinte care oferă o fidelitate bună.

Spre deosebire de roadster-ul din care derivă, vei mai găsi și un buton cu ajutorul căruia cobori sau ridici plafonul hard-top. Aceste operații pot fi realizate doar până la 10 km/h. Personal, consider această limită de viteză destul de mică, însă nu are rost să ne împotrivim studiilor atent efectuate de niponi. Atât ridicarea, cât și coboârea plafonului se desfășoară în aproximativ 13 secunde.

Tot pe lista elementelor prezente pe ediția aniversară trecem scaunele încălzite și senzorii de parcare.

  • masca, joi, 07.11.2019 10:32

    Pretul e ,poate cam mare dar in spiritul capitalist ,merge ,ce se vinde bine ori se scumpeste ori ....in varianta autohtona,si nu numai ,scade calitatea.In rest e o masina frumoasa si potenta...Nu se poate sa nu intorci capul dupa ea,am vazut-o in vara parcata undeva ,eram cu maica-mea (66ani)care ,pana si ea a ramas impresionata de formele si designul masinii....

  • Cumpanasu FAN, joi, 07.11.2019 10:35

    Fiat Coupe este mult mai tare!

  • UM, joi, 07.11.2019 13:01

    Lasand deoparte aspectul exterior & performantele tehnice ale motorului, masina asta este despre ce si cum simti cand conduci :). Ca posesor de mazda va recomand un drivetest cu ea :)

  • Andrei, joi, 07.11.2019 15:31

    Faina ideea, dar masina nu poate fi condusa de catre cei inalti. E pentru cei scunzi.Cam meschin. Dar, pe de alta parte si la Serie 8 Coupe, daca ai peste 185cm privesti drept in rama parbrizului...

  • c, joi, 07.11.2019 17:35

    Fulger McQueen scalpat?

  • PMC, vineri, 08.11.2019 08:59

    Una din cele mai autentice masini existente in oferta la ora actuala. E mare pacat ca dealerii Mazda din Romania nu au niciun pic de pasiune in suflet. Practic, singura sansa sa testezi o asemenea masina e sa te duci la Bucuresti. Aici se vede cat sunt de hrapareti si cat de mult ii intereseaza subiectul "auto" de fapt. Sunt convins ca ar vinde mult mai multe daca ar putea oamenii sa testeze masina asta. Un om pasionat de condus si de masini o sa aprecieze la orice ora mult mai mult o asemenea masina in defavoarea unui Porsche. Si nu exagerez. Dar daca n-o poti testa, daca nu poti sa gusti din aroma pe care o ofera, cei mai multi o sa ramana la impresia ca e "o masina mica cu 2 locuri mici in care abia incapi, dar care arata schick". Nu e asa. Si din pacate 99.9% nu vor apuca niciodata sa inteleaga ce inseamna sa conduci asa ceva. Da, e frumoasa, dar cum arata e insignifiant prin comparatie cu senzatia de la volan.

  • PMC, vineri, 08.11.2019 09:01

    *chic

  • bla bla, duminică, 10.11.2019 02:57

    @PMC e prima oara cand sunt deacord cu tine