Mazda MX-5 RF
Sub acoperire
Se întâmplă, atenție, la un eveniment Mazda: șeful de design al produsului pentru care am venit până în Spania își începe prezentarea prin a desena un Porsche 911. Apoi un Lamborghini Miura. Un Countach și chiar o Lancia Stratos. Pentru că Mazda MX-5, acest roadster veritabil ajuns la a patra generație, le datorează ceva acestor mașini de legendă, mai ales în termen de design.
Avem în față noua versiune MX-5 RF. Iar în particula RF trebuie să citiți "Retractable Fastback". Este versiunea cu hard-top electric care se pliază în doar 13 secunde la atingerea unui buton, descoperind o siluetă nouă, un soi de targa combinată cu fastback, ceea ce face acest model să fie cel mai sexy MX-5 din toată gama.
Dacă un MX-5 normal cu soft-top este unul dintre cele mai puriste modele roadster care există pe piață în acest moment, noua versiune RF se adresează celor care vor un MX-5 o idee mai sofisticat. Fără a pierde nimic din spiritul său de mașină care îți pune zâmbetul pe buze. Mai mult, MX-5 RF oferă acum opțiunea unei cutii de viteze automate asociată cu motorul superior de 2.0 litri și 160 CP.
Titlu inspirat si test obiectiv, dar ceva nu rimeaza cu pretul (prezumtiv poate?) al variantei RF, fiindca-n vest versiunea targa e taxata-n plus doar cu 2.500-2.700, iar la noi de obicei sumele-s mai mici (inclusiv pretul de baza al cabrioletului - "doar" 20.090 euro.) Posibil sa fie vorba de obligativitatea unui nivel superior de echipare pt RF si cu motorul 1.5, asa ca meritam o clarificare - daca ea exista, evident. Va avea cred succes si-n Romania, fiind mai confortabila si mai silentioasa decit sora ei cu pavilion textil - in ciuda suieraturilor sesizate - si-n plus mai protejata de vandalii care nu lipsesc nici la noi. In rest, RF-ul are ceva din farmecul fostelor... si disparutelor mici coupe-uri britanice sau italiene (ba chiar si germane - v. "anticul" Opel GT) si practic n-are concurent deocamdata, asa ca Mazda poate cere pe RF cam cit vrea. ;-)