Mazda MX-5 RF

2.0 Benzina (Skyactiv-G) 160CP Man6 Revolution Top

Motor / Transmisie

4.5

Mazda a mizat pe tehnologia motoarelor pe benzină aspirate. O mișcare îndrăzneață în era micro-motoarelor turbo. Însă alegerea japonezilor se dovedește a fi câștigătoare. Propulsoarele din familia Skyactiv sunt excelente și cele două exemplare care pot fi alese pentru roadsterul MX-5 RF nu fac excepție.

Sunt aceleași motoare care se regăsesc și pe MX-5-ul cu soft-top: 1.5 litri de 131 CP și 2.0 de 160 CP. Diferența este dată de posibilitatea de a alege acum și o cutie de viteze automată asociată cu motorul de 2.0 litri.

Mazda nu oferă variante diesel pentru MX-5 și bine face. Un motor diesel ar fi total nepotrivit cu caracterul acestui roadster purist. 

Indiferent de alegerea motorizării, Mazda a reușit să regleze cele două motoare aspirate aproape perfect. Am putut merge cu ambele variante și oricare este o alegere excelentă. Am ales varianta de 2.0 litri pentru început pentru că probabil va fi motorul majoritar în alegerile viitorilor clienți de RF. Este un motor liniar, suficient de puternic pentru acest mic roadster. Poate chiar prea puternic uneori. Motorul urcă în ture cu o lejeritate incredibilă, iar sunetul evacuării duble este chiar foarte plăcut. Cutia manuală cu șase trepte are o timonerie extrem de scurtă și precisă, element ce adaugă plăcerii de a conduce. 

Propulsorul Skyactiv de 1.998 cmc livrează 160 CP la 6.000 rpm, iar cuplul motor este de 200 Nm la 4.600 rpm.

Puterea motorului de 2.0 litri nu se manifestă neapărat prin reprize fulminante care să te îngroape în scaune și să te dea cu capul de tetieră, ci mai degrabă printr-o plăcere a acceleraților și a abordării fluide a virajelor. Mazda vrea ca cel de la volan să se simtă parte a mașinii pe care o conduce, conform filosofiei Jinba Ittai. Și părerea noastră este că MX-5, mai mult decât orice alt model al gamei, a reușit cu desăvârșire acest lucru.

  • Kirotractor, joi, 02.02.2017 11:27

    Titlu inspirat si test obiectiv, dar ceva nu rimeaza cu pretul (prezumtiv poate?) al variantei RF, fiindca-n vest versiunea targa e taxata-n plus doar cu 2.500-2.700, iar la noi de obicei sumele-s mai mici (inclusiv pretul de baza al cabrioletului - "doar" 20.090 euro.) Posibil sa fie vorba de obligativitatea unui nivel superior de echipare pt RF si cu motorul 1.5, asa ca meritam o clarificare - daca ea exista, evident. Va avea cred succes si-n Romania, fiind mai confortabila si mai silentioasa decit sora ei cu pavilion textil - in ciuda suieraturilor sesizate - si-n plus mai protejata de vandalii care nu lipsesc nici la noi. In rest, RF-ul are ceva din farmecul fostelor... si disparutelor mici coupe-uri britanice sau italiene (ba chiar si germane - v. "anticul" Opel GT) si practic n-are concurent deocamdata, asa ca Mazda poate cere pe RF cam cit vrea. ;-)

  • mm, joi, 02.02.2017 11:50

    una dintre putinele masini sport pur sange, fun si atat, fara purcel, fara basini de club si mai ales fara cursuri speciale de conduns.

  • vianu, joi, 02.02.2017 12:15

    cred ca cei de la Mazda merita felicitati pentru modelul asta. Practic, fara concurenta, in opinia mea, este ultimul reprezentant al old class. In comparatie, masina asta nu se lauda cu puteri de neimaginat ori tehnologii elogiate pana la greata, n-are "n" turbine" si nici motoare premiate, n-are realitate augumentata ori virtual cockpit si nu vine niciun designer sa-mi explice ce a vrut el sa transmita. Este o masina adevarata pentru cei care stiu ca pilotajul este mai mult decat acceleratia fulminanta, liniutzele demne de pus pe net ori viteza maxima pe autostrazi, motiv de mandrie absoluta. Walter Rohrl spunea o chestie faina: pilotul si masina isi dau examenul pe drumurile virajate, oricine poate merge drept....

  • gtrazvan, joi, 02.02.2017 17:42

    Real, o dezamagire detstul de mare masina asta, motor slab performant si foarte gurmand, insonirizare foarte slaba, finisarea foarte slaba pentru o Mazda si asa dorinta s-a transformat in dispret.

  • gtrazvan, joi, 02.02.2017 20:32

    Mentionez ca am fost primul propietar de Mazda MX-5 ND G160 Revolution!

  • vianu, vineri, 03.02.2017 01:33

    @gtrazvan pai n-ai testat-o initial? ai aruncat 'jdemii de parai, pur si simplu? intrebarile sunt retorice...vad ca pe forumul de dedicat nu pari sa te plangi de achizitie

  • mm, vineri, 03.02.2017 09:24

    @gtrazvan pai se pare ca n-ai inteles care-i scopul acestei masini, daca ai luat-o sa te dai mare sau ca ti-a placut designul exterior, atunci te-ai cam inselat. Oricum ideea e ca la noi nu prea te poti bucura de ea, drumurile de coasta (ma refer la serpentinele de munte) fiind ori prea aglomerate ori prea proaste, iar ca sa mergi cu ea pe autostrada sau prin oras este total inutil.

  • maximuspc, joi, 09.02.2017 13:35

    @gtrazvan: poti da mai multe detalii despre MX5? Ma intereseaza si pe mine si nu sunt 100% hotarat. Merci!